اخبار داغ

افزایش قیمت هم مشکل کمبود مرغ را حل نکرد؛

قصه مرغ، غصه مردم/ وعده های تو زرد مسئولان و مرغ گرانی که یک پا دارد

قصه مرغ، غصه مردم/ وعده های تو زرد مسئولان و مرغ گرانی که یک پا دارد
استان زنجان از جمله استان‌های تولیدکننده مرغ است اما با این وجود مدتی است توزیع مرغ در بازار انجام نمی‌شود که به نظر می رسد التهاب و فشار به بازار با هدف افزایش قیمت‌ اتفاق می‌افتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; موضوع مرغ و تخم مرغ تقریبا سرخط بسیاری از رسانه‌های زنجان شده و این نشان می‌دهد ما در تنظیم بازار همچنان در اول راهیم و هنوز نتوانستیم کنترلی بر قیمت کالاهای اساسی در بازار داشته باشیم و قیمت اقلام در بازار با بهانه‌های مختلف روند صعودی به خود گرفته و قیمت‌ها از کنترل خارج شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

هفته گذشته بود که استاندار زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار بر اصلاح وضعیت بازار مرغ تاکید کردند یعنی مشکل مرغ باید در همان روز برطرف می شد اما امروز بعد از گذشته هشت روز از همان ضرب‌الاجل استاندار هنوز مشکل مرغ و تخم مرغ در استان زنجان برطرف نشده است.

,

ستاد تنظیم بازار استان هنوز بعد از هشت روز موفق به حل مشکل عدم عرضه مرغ در بازار زنجان نشده و توزیع مرغ مدتی است که در سطح استان اتفاق نمی‌افتد. از طرفی نیز مرغداری‌ها مدعی این هستند که نیاز تولید کنندگان به نهاده‌ها تامین نمی‌شود و قیمت مرغ را ناعادلانه می‌دانند.

,

همچنین برخی‌ از تولیدکنندگان مدعی این هستند که مرغ تولیدی به دست مردم زنجان نمی‌رسد و از استان زنجان به صورت غیرقانونی خارج شده و به استان‌های مجاور می‌رود.

,

با اینکه آبی‌پور سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان اعلام کرده بود که مرغ با قیمت 16 هزار تومان در بازار توزیع می‌شود و تصمیمی بر افزایش قیمت مرغ در زنجان نداریم اما روز گذشته افزایش قیمت مرغ به 18 هزار تومان اعلام شد. با این وجود باز همچنان توزیع مرغ در زنجان اتفاق نمی‌افتد.

,

در این میان رئیس اتحادیه مرغ فروشان استان زنجان نیز استعفا داد که برخی‌ها دلیل احتمالی این استعفا را فشار‌های وارد شده در خصوص تامین مرغ مورد نیاز استان به اتحادیه می‌دانند.

,

موسوی رئیس اتاق اصناف استان زنجان در مورد عدم توزیع مرغ در استان زنجان بیان کرد: تنها جهادکشاورزی می‌تواند با دلیل به این موضوع پاسخ دهد که اگر نهاده به مرغداری‌ها داده می‌شود چرا توزیع مرغ در زنجان اتفاق نمی‌افتد.

,

وی در خصوص وضعیت توزیع مرغ در زنجان بیان کرد: توزیع مرغ در زنجان خیلی کم اتفاق می‌افتد و توزیع به اندازه‌ای است که اصلا در بازار احساس نمی‌شود.

,

رئیس اتاق اصناف استان زنجان در مورد علت استعفای رمضانلو رئیس اتحادیه مرغ فروشان استان گفت: حتما از وضعیت خسته شدند.

,

وی گفت: در حال حاضر اتحادیه مرغ فروشی در شرایط سختی قرار دارد از طرفی باید به مرغ فروشی‌ها پاسخ دهد و از طرفی دیگر هم باید با مرغداری‌ها سرکله بزند که در این میان فشار حاکمیت بر تامین مرغ نیز وجود دارد که شاید این مشکلات باعث استعفای وی شده است.

,

موسوی در مورد توزیع تخم مرغ در استان زنجان بیان کرد: قرار بود روزانه 10 تن تخم مرغ با قیمت 14 هزار 500 تومان در استان زنجان توزیع شود که این موضوع در چند روز گذشته توزیع می‌شد.

,

وی خاطر نشان کرد: 10 تن تخم مرغ تنها بخشی از نیاز بازار استان را می‌تواند تامین کند اما اگر توزیع تخم مرغ در بازار روزانه 10 تن تداوم داشته باشد عطش بازار فروکش می‌کند و تقریبا می‌توان گفت بخشی از نیاز بازار تامین می‌شود.

,

ناصریان رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران نیز در مورد علت عدم توزیع مرغ در زنجان به موج رسا گفت: نهاده‌ها به اندازه کافی در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌گیرد و وضعیت موجود نیز به ضرر تولیدکنندگان است.

,

وی ابراز کرد: متاسفانه قیمت مرغ متناسب با قیمت نهاده‌ نیست و مرغداریها نمی‌توانند با این شرایط به تولید خود ادامه دهند.

,

ناصریان با تایید خروج مرغ به صورت غیرقانونی از استان زنجان افزود: مرغداری‌ها نیز توان تامین نهاده‌ها با قیمت 15 هزار تومان در بازار آزاد را ندارند.

,

باید گفت در این آشفته بازار افزایش قیمت‌های همه اقلام مصرفی مردم، وقتی ستاد تنظیم بازار استان زنجان در حل مشکل قیمت مرغ و تخم مرغ مانده چگونه انتظار داشته باشیم که قیمت سایر اقلام ثابت بماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه