اخبار داغ

در نشست خبری اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان مطرح شد؛

خسارت 13 میلیارد تومانی به حوزه ورزش و جوانان زنجان از کرونا

خسارت 13 میلیارد تومانی به حوزه ورزش و جوانان زنجان از کرونا
طبق اعلام معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان باشگاهداران زنجانی 11 میلیارد تومان و حوزه امور فرهنگی و جوانان نیز حدود 2 میلیارد تومان از بابت شیوع کرونا خسارت دیده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدعلی حمزه‌پور، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان اظهار کرد: آسیب‌های وارده به باشگاه‌های ورزشی هم مادی و هم غیرمادی بوده که جبران آن‌ها چندین سال زمان می‌برد اما خسارت‌های مادی وارده به این بخش از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 11 میلیارد تومان برآورد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی اظهار داشت: تاکنون 285 باشگاه ورزشی برای تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ثبت‌نام کرده و 165 باشگاه، موفق به دریافت تسهیلات در مجموع به مبلغ 2 میلیارد و 232 میلیون تومان شده‌اند ضمن اینکه برخی باشگاه‌ها نیز به‌رغم اطلاع‌رسانی کامل، استقبال نکردند.

,

حمزه‌پور با اشاره به تعطیلی باشگاه‌های ورزشی به دستور ستاد کرونا خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 800 مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی انجام شده در مجموع 21 مورد از باشگاه‌ها به دلیل تخلف از مصوبات ستاد کرونا پلمب شده‌اند.

,

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه به درخواست ستاد کرونا استان، پروتکل‌های جداگانه‌ای برای انجام هر یک از رشته‌های ورزشی در حال تهیه است، گفت: برخی مسابقات ورزشی با مجوز ستاد کرونا در حال برگزاری بوده و فعالیت ورزش‌های همگانی که در فضای باز است نیز آغاز شده است.

,

وی اظهار داشت: پروتکل‌های ورزشی، کامل‌ترین پروتکل‌های بهداشتی بوده و به همه چیز اشرافیت دارد اما مشکل و آسیب‌ها در رشته‌های قهرمانی و استعدادیابی است که آسیب و خسارت‌های آن سالیان سال ادامه خواهد داشت.

,

* خسارت 2 میلیارد تومانی حوزه فرهنگی و جوانان از شیوع کرونا

, * خسارت 2 میلیارد تومانی حوزه فرهنگی و جوانان از شیوع کرونا, * خسارت 2 میلیارد تومانی حوزه فرهنگی و جوانان از شیوع کرونا,

لیلا کریمی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: قشر جوان، آسیب‌پذیر بوده و آسیب‌های اجتماعی جوانان به طور محسوس و معناداری افزایش پیدا کرده است.

,

وی با بیان اینکه تمام تلاش حوزه فرهنگی و جوانان برای پیشگیری از آسیب‌ها است، اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد، اقتصادی نیستند و نمی‌توانند از محل فعالیت سمن خود درآمد کسب کنند اما برخی از آن‌ها دفتر، اجاره کرده و هزینه‌های جاری دارند و برنامه‌هایشان نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شده است.

,

کریمی تصریح کرد: طبق برآوردها سازمان‌های مردم‌نهاد تاکنون یک میلیارد و 660 میلیون تومان و مراکز مشاوره نیز 250 میلون تومان دچار خسارت شده‌اند.

,

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: علی‌رغم این آسیب‌ها و خسارت‌های مادی، جوانان زنجانی بابت عملکرد خود در دوران کرونا جزو بهترین‌های کشور بودند و یکی از شاخص‌ها شناسایی شدند.

,

وی اظهار داشت: جوانان در تولید اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن معابر و اماکن و امحای زباله‌های بیمارستانی، فعال بودند و بیشترین فعالیت در حوزه آموزش و فرهنگسازی بود که برنامه‌های خود را به سمت فضای مجازی هدایت کردند.

,

کریمی افزود: تعداد مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده از 2 مورد در سال 96 به 9 مورد رسیده و تعداد مجوزهای صادره برای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان نیز از 19 مورد در سال 92 به 93 مورد در سال گذشته رسید که انتظار داریم تا پایان سال جاری به 100 مورد برسد.

,

وی ادامه داد: از سال 94 که بر روی پایگاه‌های اوقات فراغت، برنامه‌ریزی شده 1097 مورد داشتیم که سال گذشته به 2500 مورد رسید.

,

شهلا کاظمی، مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با بیان اینکه با شیوع کرونا ساکت ننشسته‌ایم، گفت: بیشتر مسابقات ورزشی به صورت مجازی و برخی به صورت انفرادی در رشته‌های رزمی برگزار می‌شود.

,

وی اظهار داشت: طرح ملی ساختار قامت زنان روستایی در 80 روستای استان اجرا شده و اکنون نیز در روستاهای مناطق غیرقرمز در حال انجام که تا چند ماه آینده به اتمام می‌رسد.

,

کاظمی با اشاره به طرح ملی طبیعت‌گردی برای مادران و دختران خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: این طرح در روزهای پنجشنبه هر هفته باید برگزار شود که جلسات هماهنگی برگزار و برنامه‌ریزی‌ها نیز انجام شده و مکاتبه‌ای با ستاد ملی کرونا صورت گرفته که اگر مجوز دهند، طرح را شروع می‌کنیم.

,

وی افزود: این طرح برای ایجاد نشاط و شادابی و ارتقای سطح سلامتی خانواده‌ها است.

,

مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: طرح پیرامید در رشته ووشو و بخش تایچی انجام می‌شود که برنامه‌ریزی شده تا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

,

وی افزود: استارت کار زده شده و این طرح به صورت 12 جلسه حضوری و 6 جلسه انفرادی اجرا می‌شود و در پایان نیز یک جشنواره خواهد بود.

,

کاظمی اظهار داشت: یک پویش ملی نیز به صورت همزمان و سراسری در هفته سلامت برای بانوان شاغل برگزار خواهد شد که این را هم منتظر اعلام نظر ستاد ملی کرونا هستیم.

,

وی با بیان اینکه سلامت کل جامعه و به‌خصوص بانوان خیلی مهم است، گفت: تلاش می‌کنیم تا ورزش را به صورت همگانی در اختیار همگان قرار دهیم و هدف ما در پویش ملی برای ارتقای سلامتی و تندرستی زنان شاغل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه