اخبار داغ

تحلیل گر سیاست خارجی:

تحریم تسلیحاتی تاثیر چندانی بر تولید سلاح های پیشرفته ایران نداشته است

تحریم تسلیحاتی تاثیر چندانی بر تولید سلاح های پیشرفته ایران نداشته است
حسن هانی زاده, تحلیل گر سیاست خارجی با بیان اینکه تحریم تسلیحاتی تاثیر چندانی بر تولید سلاح های پیشرفته ایران نداشته، گفت: در حال حاضر ایران می‌تواند به کشورهای مختلف اسلحه صادر کند و این یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران و یک شکست برای ترامپ و پمپئو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با مرصاد ، اظهار داشت: لغو تحریم تسلیحاتی ایران نتیجه پایداری ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های رئیس جمهور آمریکا است.

وی افزود: این یک پیروزی درخشان برای ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود به اعتبار اینکه در طول سال های اخیر بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل به تحریک آمریکا، انگلیس و فرانسه تحریم تسلیحاتی ایران را تصویب کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: در حال حاضر پس از گذشت پنج سال با وجود تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران این تحریم‌ها لغو شده و ایران قادر است سلاح های تولیدی خود را که البته بسیار پیشرفته است به جهان صادر کند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: همچنین کشور ایران می تواند تسلیحات مورد نیاز خود را وارد کند هرچند که بیش از ۹۰ درصد تسلیحات مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وی با بیان اینکه تحریم تسلیحاتی تاثیر چندانی بر تولید سلاح های پیشرفته ایران نداشته، گفت: در حال حاضر ایران می‌تواند به کشورهای مختلف اسلحه صادر کند و این یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران و یک شکست برای ترامپ و پمپئو است.

هانی زاده گفت: به نظر می‌رسد ایران بعد از لغو تحریم ها در ۲۷ مهرماه وارد فضای جدیدی شده است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای دوست ایران در منطقه خواستار خرید سلاح از ایران هستند و نخستین اقدام سفر اخیر عبدالله عبدالله رئیس شورای اجرایی افغانستان در خصوص همکاری تسلیحاتی ایران و افغانستان است که با مقامات ایرانی وارد مذاکره شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه