اخبار داغ

کووید 19 همچنان قربانی می گیرد؛

ماسک سلاحی کاربردی در مقابل کرونا

ماسک سلاحی کاربردی در مقابل کرونا
پس از شیوع ویروس کرونا تاکنون هنوز درمان قطعی برای بیماری اعلام نشده و تنها استفاده از ماسک به عنوان سلاحی کارساز برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری ،بارها از جانب متخصصین بهداشت و درمان عنوان شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، با گذشت هشت ماه از فراگیری ویروس کرونا در کشور و ابتلای  بیش از ۵۳۰ هزار و سیصد و هشتاد نفر از هموطنان به این بیماری، تاکنون درمان قطعی برای مقابله با این ویروس اعلام نشده است بطوریکه دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا از تحقیقات سازمان بهداشتی و مشارکت جدی ایران در این امر و بی اثر خواندن داروهای تجویز شده توسط پزشکان از جمله رمدسیویر و فاویپیراویر یاد کرد که داروی ضد ویروسی برای درمان این بیماری نخواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

باوجود چنین اوضاعی شاید یکی از کارسازترین و مؤثرین سلاح ها در برابر این ویروس ناشناخته استفاده از ماسک برای پیشگیری و عدم ابتلا به کروناست؛ سلاحی که اگر هر کدام از ما نسبت به بکارگیری صحیح و به موقع از آن اقدام می کردیم شاید امروز شاهد مبتلاشدن ۳۴ هزار و مرگ ۷۰۰ نفر از هم استانی های خود نبودیم.

,

, ,

اگرچه مردم در بسیاری از کشورها برای دستیابی به این سلاح با مشکلاتی روبه رو بودند اما در  تمام نقاط کشور ما از همان ابتدا جدای از داروخانه ها و مراکز بهداشت با راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ تولید ماسک شرایط دسترسی آسان و لحظه ای به این نوع از پوشش برای جلوگیری از سرایت کرونا فراهم شد.

,

بطوریکه امروز شاهد تولید انواع ماسکپارچه ای با بهترین طرح و رنگ ها و مناسب باهر سلیقه و در نهایت کارایی در هرخانه هستیم و تنها همتی می طلبد که از لحظه ورود به اجتماع حتی روبه رو شدن با یک نفر دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانیم.

,

, ,

ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی

, ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی,

منوچهر نصیری کاشناس بهداشت و درمان در گفت و گو با خبرافلاک اظهار داشت: استفاده از ماسک بسیار حیاتی، باارزش و قیمتی است؛مردم ضمن ماسک زدن فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

,

وی افزود: روی هم قرار دادن چند ماسک عملی اشتباه است؛ ماسک های معمولی برای عموم مردم کفایت می کند و ماسک های فیلتردار از جمله ماسک موسوم به  ۹۵ برای پرستاران در بخش بستری بیماران کرونایی که ارتباط مستقیم با افراد مبتلا به کووید ۱۹ دارند لازم است.

,

مسئول آموزش بیمارستان شهدای عشایر با اشاره به افزایش شیفت کاری کادر درمان عنوان کرد: مردم از حضور در اجتماعات بالاخص مراسمات عروسی، عزا و رفت و آمدهای بی مورد در سطح شهر خودداری کنند؛ مشاهده هر ازدحام و تجمعی موجب خستگی کادر درمان ما می شود.

,

, ,

موج ابتلاهای خانوادگی به کرونا

, موج ابتلاهای خانوادگی به کرونا,

نصیری با تأکید بر ضرورت قرنطینه ۱۴ تا ۲۱ روزه فرد مبتلا به کرونا خاطرنشان کرد:متأسفانه در موج سوم کرونا بسیاری از افراد مبتلا بصورت خانوادگی  به درمانگاه ها مراجعه کرده وشاهد بستری جواناندر بیمارستان ها هستیم.

,

حمید جمشیدی؛ معاون جمعیت جوانان هلال احمر لرستان اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا جوانان هلال احمر در ابعاد گوناگون از جمله پیشگیری و آموزش وارد میدان مقابله با کرونا شدند.

,

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی جمعیت جوانان افزود: در حین برگزاری مراسمات مذهبی جمعیت جوانان جدای توزیع بسته های بهداشتی با افرادی که اعتقادی به تأثیر ماسک نداشتند صحبت کرده و آن ها برای استفاده از ماسک متقاعد میکردند.

,

جمشیدی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح شهر و با همکاری سازمان صمت و بسیج اصناف ایستگاه های عرضه مستقیم جهت توزیع ماسک باقیمت مصوب برپا شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه