اخبار داغ

هواشناسی و مدیریت بحران هشدار دادند

احتمال آبگرفتگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی/آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی و خدماتی در مازندران

احتمال آبگرفتگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی/آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی و خدماتی در مازندران
هواشناسی و مدیریت بحران مازندران درباره احتمال آبگرفتگی، مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی استان از فردا هشدار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، هواشناسی و مدیریت بحران مازندران درباره احتمال آبگرفتگی، مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی استان از فردا هشدار دادند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: به دلیل شکل گیری و تقویت جریان‌های سرد و مرطوب شمالی از فردا تا اواخر وقت پنج شنبه یکم آبان شاهد بارش متناوب باران گاهی بصورت رگبار باران، کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای، وزش باد نسبتاَ شدید موقتی، رعد وبرق و مواج شدن دریای خزر در سطح استان خواهیم بود.

علی اصغر احمدی افزود: در این مدت احتمال آبگرفتگی در نیمه غربی استان، مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی هم به هشدار سطح زرد هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: رانندگان در این مدت به دلیل لغزنده شدن سطح جاده‌ها، در هنگام تردد در جاده‌های اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی نکات ایمنی را رعایت کنند.

احمدی افزود: دامداران و ساکنان بومی، دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، دره‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: شهروندان در این مدت با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و آمد وشد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری کنند.

وی به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی مازندران توصیه کرد: علاوه بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم را برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی داشته باشند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

ناپایداری جوی در مازندران

, ناپایداری جوی در مازندران, ناپایداری جوی در مازندران,

مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران نیز به ناپایداری جوی در استان اشاره کرد و گفت : بارش‌های پراکنده پاییزی پس از ۱۰ روز در مازندران شروع به باریدن می‌کند.

رضا بسطامی افزود: از چهارشنبه بعدازظهر تا صبح پنج شنبه بارندگی سطح وسیعی از استان را در برمی گیرد.

وی گفت: در این مدت احتمال آبگرفتگی در نیمه غربی استان، مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران هم به هشدار سطح زرد هواشناسی استان اشاره کرد و گفت : دامداران و ساکنان بومی ، دام‌های خود را به دور از ارتفاعات ، دره‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.

بسطامی افزود : شهروندان در این مدت با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر ، کوه پیمایی ، طبیعت گردی و آمد وشد در مسیل‌ها ، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در این مدت دریای خزر مواج است گفت : در این مدت غرق شدن شناگران ، پاره شدن تور‌های صیادی ، صدمه دیدن شناور‌های سبک و نیمه سنگین دور از نتظار نیست.

مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران به فعالان دریایی و صیادان مازندرانی هشدار داد در این مدت از فعالیت‌های صیادی و گردشگری در دریا ، تردد شناور‌های سبک در مناطق نزدیک ساحل و دور از ساحل اجتناب کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه