اخبار داغ

فوق تخصص ریه در یزد:

بیماران کرونایی هیچگونه محدودیت غذایی ندارند/تجربه درمانی چند نفر را نمی توان به همه توصیه کرد

بیماران کرونایی هیچگونه محدودیت غذایی ندارند/تجربه درمانی چند نفر را نمی توان به همه توصیه کرد
ابوالحسن حلوانی گفت: بیماران کرونایی هیچگونه محدودیت غذایی ندارند و می توانند هر نوع غذایی را استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر ابوالحسن حلوانی متخصص داخلی و فوق تخصص ریه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص باید و نباید های تغذیه بیماران کرونایی با تاکید بر اینکه بیماران کرونایی هیچگونه محدودیت غذایی ندارند و می توانند هر نوع غذایی را استفاده کنند گفت: با توجه به اینکه درمرحله اولیه ابتلا فرد بیمار دچار بی اشتهایی می شود و خود بیماری کرونا هم یک بیماری التهابی است سوخت و ساز بدن به شدت بالا می رود و اگر این بیمار به مصرف غذاهای خاص محدود شود که شاید میلی هم برای خوردن آن ها نداشته باشد مطمئنا شرایط بیمار را بدتر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با رد برخی پیام صوتی و مطالب در شبکه های اجتماعی در خصوص مضر بودن غذاها برای بیماران کرونایی افزود: بیماران کرونایی باید هر نوع غذایی که میلشان می کشد استفاده کنند مگر در برخی موارد که فرد مبتلا دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فاشر خون باشد که توصیه خاص در خصوص به آن ها داده می شود.

,

این فوق تخصص ریه  در یزد تصریح کرد: افراد مبتلا به کرونا به دلیل تب، بی اشتهایی و یا علائم گوارشی ممکن است به مایعات بیشتری نیاز داشته باشد که توصیه شود غذاهایی مانند ابگوش و سوپ را بیشتر مصرف کند و اصلا نباید بیمار را مجبور به خوردن برخی غذاها و یا منع از خوردن برخی غذاها بدون دلیل علمی کرد.

,

این پزشک متخصص با عدم تایید برخی توصیه و راهکارهای غیر علمی که در فضای مجازی در خصوس بیماری کرونا ابراز کرد: برخی راهکارها مانند بخور جوش شیرین و یا غرغره ابنمک و از این دست توصیه ها اصلا علمی نیست و گاها باعث تشدید بیماری و مضطرب شدن بیماران می شود.

,

حلوانی با اشاره به آسیب های استفاده بیش از حد از مواد شوینده ابراز کرد: خیلی از بیماران بخاطر مشکل تنفسی به بیمارستان مراجعه می کنند که ناشی از مصرف بیش از حد مواد شوینده است.

,

این متخصص ریه در پایان خاطر نشان کرد: هم استانی ها خیلی به پیام های صوتی و مطالب غیر علمی در خصوص کرونا توجه نکنند چراکه با بیماری جدید روبرو هستیم و یکسال از شیوع آن نگذشته است و دانش علمی ما در خصوص این بیماری کافی نیست و تجربه چند نفر نمی تواند دلیلی بر توصیه ان برای همه باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه