اخبار داغ

دود سوء مدیریت به چشم مردم می‌رود؛

کمبود مرغ در سایه افزایش چندبرابری قیمت/ کشتارگاه‌ها، مرغداران را برای فروش با نازلترین قیمت در تنگنا قرار داده‌اند

کمبود مرغ در سایه افزایش چندبرابری قیمت/ کشتارگاه‌ها، مرغداران را برای فروش با نازلترین قیمت در تنگنا قرار داده‌اند
کشتارگاه همیشه مرغداران را در تنگنا گذاشته و با نازلترین قیمت اقدام به خرید مرغ زنده می کنند ولی موقع توزیع و فروش در بازار قیمت به دو برابر و یا حتی سه برابر عرضه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار،  در اوایل اوج گرانی در یک سال اخیر با توجه به سرانه مصرف دو برابری مرغ در ایران نسبت به میانگین جهانی طبق آمار و همچنین افزایش بی رویه بهای گوشت قرمز در کشور و روی آوردن مردم به مصرف بیشتر گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز، مسئولین را بر آن داشت تا قیمت مرغ را در بازار کنترل کنند که به بهترین شک این امر ممکن شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام, بیدار,
 
,
در اواخر سال گذشته با شروع نابسامانی های بازار با تامین دان طیور یارانه ای کافی برای مصرف مرغداری ها و نظارت شدید حاکم بر بازار مانع از گرانی بی رویه گوشت مرغ شد، اما در چند هفته گذشته شاهد اوج گرفتن شدید قیمت مرغ در بازار هستیم که ناراحتی به حق مردم را به دنبال داشته است.
,
 
,
در این میان با توجه به تناقض در سیاست های کنترل بازار در اوایل تشدید گرانی و هم اکنون توسط مسئولین مربوطه این شبهه را ایجاد می کند که ابتدا جهت آرام نگه داشتن افکار عمومی به هر طریقی قیمت گوشت مرغ با توجه به گرانی، بقیه اجناس را کنترل می کنند سپس در موقع مناسب و آماده شدن مردم از لحاظ فکری اقدام به افزایش قیمت بی رویه می کنند، بدتر از آن اقدام به برداشت هزینه هایی که قبلا جهت حفظ و ثبات قیمت شده می کنند که صحبت های مرغدارانی که آنها نیز طعمه این سیاست کثیف شده اند گواه این موضوع است.
,
 
,
واردات در منبع تولید مرغ!
, واردات, واردات, در, در, منبع, منبع, تولید, تولید, مرغ!, مرغ!,
 
,
اما نکته مهمی که در این بین در ایلام شاهد آن هستیم توزیع مرغ دیگر شهرهای هم جوار مثل کرمانشاه در استان است که قیمت آن نسبت به کشتارگاه ایلام به نسبت گران تر است و با توجه به کثرت مرغداری ها در استان ایلام که توانایی صادرات به دیگر استانها وجود دارد، عجیب به نظر می رسد.
,
 
,
پیگیری های ایلام بیدار نشان می دهد که برخی از مرغداران به دلیل به صرفه نبودن و همچنین فروش اجباری به پایین ترین قیمت کشتارگاه اقدام به تعطیلی مرغداری کرده اند که البته این نکته را باید یادآور شد که هیچ گونه حمایتی از آنها به عنوان تولید کننده نمی شود.
,
 
,
نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت است اینکه چرا وقتی کشتارگاه، مرغداران را در تنگنا گذاشته و با نازلترین قیمت اقدام به خرید مرغ زنده می کنند ولی موقع توزیع و فروش در بازار قیمت به دو برابر و یا حتی سه برابر عرضه می کنند؟! حال این سوال پیش می آید که آیا مسئولین و دولت از تولید کننده حمایت می کند یا مردم؟ با توجه به توضیحات فوق پاسخ به این سوال زیاد دشوار نیست.
,
 
,
نکته ای که در این بین متوجه شدیم این است که گاه و بیگاه شاهد افزایش بی رویه قیمت یک محصول هستیم که گویا این سیاست کنونی دولت است، در صدق این موضوع می توان به افزایش یک دفعه ای خودرو، مسکن و در این آخر گوشت مرغ اشاره کرد.
,
 
,
, ,
رفع مشکل کمبود مرغ بعد از افزایش چند برابری  
, رفع مشکل کمبود مرغ بعد از افزایش چند برابری  , رفع مشکل کمبود مرغ بعد از افزایش چند برابری  ,
 
,
از طرف دیگر مسئولان جهاد کشاورزی استان ایلام در مصاحبه روزهای گذشته خود با رسانه ها، علت کمبود مرغ در ایلام را عدم تحویل به‌موقع مرغ توسط مرغداران به کشتارگاه عنوان کردند. همچنین اعلام کردند که با تلاش‌های انجام‌شده مشکل مذکور مرتفع شده و هم‌اکنون روزانه بیش از ۲۰ تن مرغ گرم کشتار روز در بازار توزیع می‌شود.
,
 
,
اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که بعد از توزیع 20 تن مرغ گرم در طول روز و بعد از رفع این مشکل، ‌با چه قیمتی از مرغدار تهیه و به مردم عرضه می شود؟ نکته ای مسئولان امر از ان غافل هستند.
,
 
,
سوال دیگر اینجاست که اگر تورم و تحریم شدید بر کشور حاکم است چرا گریبان گیر همه جوانب نمی شود؟ پس می توان نتیجه گرفت این قضیه رها سازی نوبتی قیمت محصولات، نتیجه عدم نظارت است.
,
 
,
حال باید منتظر ماند و دید بعد از افزایش قیمت مرغ و عادی شدن آن برای مردم قرعه به نام کدام محصول می افتد، البته اگر محصولی جا مانده وجود داشته باشد، اگر چه دولت هم برنامه ای برای کنترل بازار ندارد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه