اخبار داغ

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان:

والدین هشدارهای "مومو" را جدی نگیرند/ راهکارهای مقابله با چالش‌های قاتل

والدین هشدارهای "مومو" را جدی نگیرند/ راهکارهای مقابله با چالش‌های قاتل
حسن کیخا گفت: جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، خانواده ها هشدارهای "مومو" را جدی نگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، «مومو» چالش خطرناک آنلاین که با هدف ایجاد رعب و وحشت در بین کودکان و نوجوانان راه اندازی شد، این بازی ترسناک بسیار شبیه به نهنگ آبی بوده که ابتدا از فیسبوک شروع و بعد از طریق واتس آپ گسترش پیدا کرد.

ماجرا به این شرح است که پس از گذشت 2سال اندی از بازی «نهنگ آبی» که به دست فراموشی سپرده شد، ارسال لینک واتس آپی "مومو" مطرح و تصویر پروفایل آن یک دختر به شکل بسیار زشتی همراه با یک خنده جوکر مانند، است. این فرد که "مومو" نام دارد کودکان و نوجوانان را تهدید کرده و در صورتی که از دستوراتش پیروی نکنند در شب به رویشان آمده و موجب هراس آنها خواهد شد.

اکنون که شاید چند هفته از این چالش زمان می گذرد، نگرانی های والدین دوچندان شده که در همین راستا طبق گفته کارشناسان نگران بودن درباره نحوه استفاده کودکان از اینترنت باید یک دغدغه همیشگی برای والدین باشد زیرا فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در هر حالی می‌تواند خطرات بالقوه‌ای را برای فرزندان به دنبال داشته باشد.

چالش مومو از کجا شروع شد؟

این بازی در اپلیکیشن واتس آپ گسترش پیدا کرده و به این صورت است که مرحله اول شماره تماسی به صورت ناشناس، کاربران را به چالش دعوت کرده و آنها را تحریک می‌کند تا به مومو یک پیام ارسال کنند.

برخی از کاربران می گویند که اگر پیامی را برای مومو ارسال کنند، مومو پاسخ آن‌ها را با تصاویری وحشتناک، خشونت آمیز و حتی تهدید می‌دهد.
 
ورود پلیس فتا به موضوع چالش مومو

حسن کیخا، سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ما بیان کرد: والدین نباید در خصوص "مومو" عکس العمل خاصی از خود نشان دهند و نسبت به این موضوع حساس و جدی شوند.

وی گفت: هر چه این موضوع جدی تر و والدین در مورد آن دقت بیشتری داشته باشند استرس زیادتری به فرزندان وارد خواهد شد، در صورتی که مهمترین اقدام والدین در این زمینه افزایش آگاهی و آموزش به کودکان و نوجوانان است زیرا آنها بیشترین استفاده از اینترنت و تلفن همراه را دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: والدین باید به فرزندان خود این موضوع را بفهمانند که اگر پیامی برای آنها ارسال شد به هیچ وجه آن را باز نکنند زیرا افرادی هستند که با اهداف و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده قصد آزار و اذیت آنها را دارند تا از این طریق تنش ایجاد کرده و اعتقادات آنها را تغییر دهند.

وی افزود: برخی خانواده‌ها در پی ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو برای فرزندانشان به جای راهکارهای فنی و صحبت کردن با آن‌ها نگرانی بیشتری به فرزندان خود منتقل کرده و باعث ایجاد اضطراب در فرزندانشان شده‌اند.

سرپرست پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، پلیس فتا به دنبال شناسایی این افراد است و اگر شخص یا اشخاصی اقدام به تشویش اذهان عمومی و ایجاد تنش کنند آنها را شناسایی و دستگیر می کند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, چالش مومو از کجا شروع شد؟, چالش مومو از کجا شروع شد؟,
,
,
,
,
,
, ورود پلیس فتا به موضوع چالش مومو, ورود پلیس فتا به موضوع چالش مومو,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه