اخبار داغ

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد؛

عرضه ماسک‌های ۹۰۰ تومانی در تمام داروخانه‌ها/ ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ هزار ماسک در خراسان شمالی

عرضه ماسک‌های ۹۰۰ تومانی در تمام داروخانه‌ها/ ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ هزار ماسک در خراسان شمالی
علی یوسفی گفت: تمام داروخانه های شبانه روزی، روزانه ، روستایی، ملزومات پزشکی و فروشگاه های بزرگ ماسک های 900 تومانی را برای توزیع تحویل گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یوسفی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اعلام خبری در رابطه با  استقبال نکردن داروخانه های بجنورد از خرید و توزیع ماسک های 900 تومانی اظهار داشت: تمام داروخانه های شبانه روزی، روزانه ، روستایی، ملزومات پزشکی و فروشگاه های بزرگ این ماسک ها را برای توزیع تحویل گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: تمام داروخانه های شبانه روزی استان از شنبه شب و داروخانه های روزانه از صبح یک شنبه ماسک های 900 تومانی را دریافت کرده اند، همچنین برخی از داروخانه های روزانه باتوجه به اینکه شنبه تعطیل رسمی بود نیز در همان روز اقدام به تهیه ماسک کرده اند.

,

یوسفی با بیان اینکه ماسک ها در دو سایز برای استفاده کودکان و بزرگسالان تولید و عرضه شده است، گفت: تاکنون هر داروخانه به طور متوسط سه هزار ماسک دریافت کرده که مورد استقبال خوبی از سمت مردم واقع شده و روال دریافت ماسک برای داروخانه ها به همین ترتیب ادامه دارد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه عملا فروش این ماسک ها برای داروخانه ها سود ریالی خاصی ندارد و با تصمیم گیریهای انجام شده برای استفاده بیشتر مردم است، افزود: ماسک های تولیدی استان با قیمت دانه ای 842 تومان از توزیع کننده به داروخانه می رسد که در داورخانه با اعمال 6 درصد سود آن ها را با قیمت 900 تومان به دست مصرف کننده می رساند.

,

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی ها در تمامی داروخانه ها و مراکز خریدی که اقدام به توزیع ین ماسک ها دارند از طریق نصب بنر و پوستر انجام شده است.

,

یوسفی گفت: لازم به توجه است که در داروخانه ها در کنار ماسک های 900 تومانی ماسک های دیگری با قیمت های متفاوت نیز عرضه می شود که حق انتخاب با مصرف کننده است.

,

 

,

ماسک های 900 تومانی از استاندارد لازم تولید ماسک برخوردارند

, ماسک های 900 تومانی از استاندارد لازم تولید ماسک برخوردارند, ماسک های 900 تومانی از استاندارد لازم تولید ماسک برخوردارند,

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه این ماسک ها از استاندارد های لازم تولید یک ماسک برخوردار هستند، گفت: فرآیند تولید ماسک به صورت کامل تحت نظارت کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است که شامل چهار مرحله تامین پارچه، دستگاه، بسته بندی و استریل کردن است.

,

یوسفی گفت: در بجنورد تمام فرآیندهای نظارتی برای تولید ماسک در سه کارگاه تولید کننده مورد قبول سازمان در حال انجام است و ماسک هایی که در داروخانه ها با قیمت 900 تومان به فروش می رسد از این کارگاه ها تامین می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان خراسان شمالی سه کارگاه دارای مجوز،  تولید و تامین ماسک استان را برعهده دارند که چهارمین کارگاه تولیدی مورد تایید دانشگاه نیز طی چند روز آینده با تولید یک میلیون ماسک در ماه به جمع این کارگاه ها افزوده خواهد شد.

,

 

,

ظرفیت تولید روزانه 500 هزار ماسک در خراسان شمالی

, ظرفیت تولید روزانه 500 هزار ماسک در خراسان شمالی, ظرفیت تولید روزانه 500 هزار ماسک در خراسان شمالی,

این مقام مسئول نیاز استان خراسان شمالی به ماسک را روزانه  120 هزار  عدد اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که کارگاه های تولید ماسک استان به صورت روزانه قابلیت تولید 500 هزار ماسک را دارند که در صورت بی نیازی استان ماسک های مازاد به استان های دیگر صادر خواهد شد.

,

یوسفی در ادامه گفت: در بیماری کرونا فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مدنظر است که توصیه می شود همه مردم از ماسک استفاده کنند تا بتوانند ضریب رعایت نکات بهداشتی مقابله با کرونا را در استان خراسان شمالی افزایش دهند.

,

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین در انتها افزود: داروخانه ها هیچ مشکلی در عرضه ماسک ها ندارند، اما مردم در صورتی که در این زمینه دچار مشکل شدند می توانند از طریق شماره 190 سازمان غذا و دارو یا شماره 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مشکلات را اعلام تا در دستور پیگیری قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه