اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد سمنان:

برخورد حذفی، مطلقا در سیاست کلان دانشگاه جایگاهی ندارد/ امکانات دانشگاه امانت مردم است؛ خود را به مردم پاسخگو می‌دانیم

برخورد حذفی، مطلقا در سیاست کلان دانشگاه جایگاهی ندارد/ امکانات دانشگاه امانت مردم است؛ خود را به مردم پاسخگو می‌دانیم
حمیدرضا خالصی‌دوست گفت: برخورد حذفی مطلقا در سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد جایگاهی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، روز گذشته بخش نخست گفتگوی صریح با دکتر حمیدرضا خالصی‌دوست، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان را از نظر گذراندید؛ بخش دوم گفتگو بیش‌تر معطوف به مسائل عملکردی است. بی‌مقدمه شما را به مطالعه بخش دوم گفتگو دعوت می‌کنیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رشته‌های مرتبط با کویر و بحران کم‌آبی در راهند؟

, رشته‌های مرتبط با کویر و بحران کم‌آبی در راهند؟, رشته‌های مرتبط با کویر و بحران کم‌آبی در راهند؟,

رئیس دانشگاه آزاد، چندی قبل بیان کرده است که ما می‌خواهیم، دانشجویان هر شهر، متناسب با اقتصاد آن شهر آموزش ببینند، مصداق این رویکرد در استان ما چیست؟

, رئیس دانشگاه آزاد، چندی قبل بیان کرده است که ما می‌خواهیم، دانشجویان هر شهر، متناسب با اقتصاد آن شهر آموزش ببینند، مصداق این رویکرد در استان ما چیست؟,

خوشبختانه سند آمایش آموزش عالی استان، متناسب با سند آمایش سرزمین استان، تدوین شده است و جابجایی یا ایجاد رشته‌ها تابع این سند است. در سمنان پژوهش درباره موضوع بحران کم‌آبی، مدیریت منابع آب و کویر در دستور دانشگاه قرار گرفته است. رشته‌هایی که ما قصد ایجاد آن را داریم و تربیت دانشجویان، عمدتا در همین زمینه خواهد بود.

,

کویر البته تنها یکی از محورهای پایش در استان سمنان است.

,

برخورد حذفی، مطلقا در سیاست کلان دانشگاه جایگاهی ندارد

, برخورد حذفی، مطلقا در سیاست کلان دانشگاه جایگاهی ندارد, برخورد حذفی، مطلقا در سیاست کلان دانشگاه جایگاهی ندارد,

برخی از مخاطبان، نقدی را در خصوص برخورد حذفی در مجموعه علمی دانشگاه آزاد استان مطرح کرده‌اند. دیدگاه شما در این ارتباط چیست؟

, برخی از مخاطبان، نقدی را در خصوص برخورد حذفی در مجموعه علمی دانشگاه آزاد استان مطرح کرده‌اند. دیدگاه شما در این ارتباط چیست؟,

من بعید می‌دانم چنین رویکردی در مجموعه دانشگاه‌های آزاد استان، وجود داشته باشد. اگر مصداقی به ما اعلام شود، پیگیری می‌کنیم. سیاست کلان دانشگاه، مطلقا این‌گونه نیست. اگر کسی در مجموعه دانشگاه، تخلفی انجام دهد، در کمیته‌های قانونی ذی‌ربط برای وی رأی صادر می‌شود؛ امکان ندارد که با کسی برخورد شخصی صورت بگیرد و برای افراد به صورت موردی، مجازات تعیین شود!

,

به جز دادگاه بدوی، دادگاه تجدیدنظر و هیأت عالی وجود دارد و مسائل از این طریق پیگیری می‌شود.

,

آیا دانشگاه آزاد استان برای دستیابی به امکانات آزمایشگاهی دیگر استان‌ها، با سایر دانشگاه‌های آزاد تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده است؟

, آیا دانشگاه آزاد استان برای دستیابی به امکانات آزمایشگاهی دیگر استان‌ها، با سایر دانشگاه‌های آزاد تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده است؟,

تمامی آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد در سراسر کشور به صورت شبکه‌ای به هم متصل‌اند. متخصصانی که در این آزمایشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، با هم مرتبطند. بنابراین نیاز به تفاهم‌نامه وجود ندارد و اگر کسی به امکانات آزمایشگاهی در دیگر استان‌ها نیاز داشته باشد، به صورت سیستماتیک امکان استفاده از این امکانات را خواهد داشت.

,

دانشگاه آزاد، بهترین مصداق اجرایی اصل 44 قانون اساسی است

, دانشگاه آزاد، بهترین مصداق اجرایی اصل 44 قانون اساسی است, دانشگاه آزاد، بهترین مصداق اجرایی اصل 44 قانون اساسی است,

سخن پایانی شما را با دانشجویان دانشگاه آزاد استان می‌شنویم.

, سخن پایانی شما را با دانشجویان دانشگاه آزاد استان می‌شنویم.,

دانشگاه آزاد یک دانشگاه غیردولتیِ غیرانتفاعی است. ما ریالی از جانب دولت، بودجه نداشته و نداریم. تمامی درآمدهای دانشگاه از طریق شهریه و غیرشهریه و مطابق اساسنامه حاصل می‌شود و عواید آن به مردم بازمی‌گردد. دانشگاه آزاد، بهترین مصداق اجرایی اصل 44 قانون اساسی است. در طول 40 سال گذشته، هرگاه که مشکلی در جامعه بوجود آمده، دانشگاه آزاد خود را مکلف دانسته که برای رفع مشکل، تلاش کند.

,

امروز نیز دانشگاه آزاد در مقوله مبارزه با بیماری کرونا ورود کرده است. بلافاصله پس از شیوع بیماری کرونا، آموزش عالی به طور مطلق در دانشگاه آزاد تعطیل نشد، بلکه روش آموزش تغییر کرد. کلاس‌های نظری و عملی، متناسب با شرایط، به صورت غیرحضوری و بعضا و در صورت نیاز، با محدودیت‌ها و کنترل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد.

,

ساخت تب‌سنج مادون قرمز غیرلمسی در دانشگاه آزاد استان؛ برای نخستین‌بار در کشور

, ساخت تب‌سنج مادون قرمز غیرلمسی در دانشگاه آزاد استان؛ برای نخستین‌بار در کشور, ساخت تب‌سنج مادون قرمز غیرلمسی در دانشگاه آزاد استان؛ برای نخستین‌بار در کشور,

در واحد سمنان، تجهیزات مختلفی ساخته شده؛ از جمله تب‌سنج مادون قرمز غیرلمسی که برای اولین‌بار در کشور رونمایی شد و هم‌چنین دستگاه اکسیمتر. در واحد دامغان، ژل ضدعفونی با ترکیبات آلوئه‌ورا برای نخستین‌بار ساخته شد و روند تجاری‌سازی این محصولات نیز در حال طی شدن است. بیماران کرونایی از خدمات دانشگاه خاتم‌الانبیاء(ص) شاهرود که متعلق به دانشگاه آزاد هست، بهره‌مند هستند.

,

به تازگی در سمنان، مرکز پرستاری و مراقبت در منزل را راه‌اندازی کردیم؛ مرکزی که 24 ساعته به مردم خدمات ارائه می‌کند. امیدواریم که دانشگاه آزاد بتواند با امکانات مردم، در خدمت مردم باشد و افزون بر مسائل آموزشی و پژوهشی، رسالت اجتماعی خود را نیز به انجام برساند. در سال گذشته، در بیمارستان شاهرود، شاهد راه‌اندازی اتاق عمل کودکان بودیم.

,

بخش CCU 10 تختخوابی نیز تجهیز و راه‌اندازی شد. برای ارائه خدمات بهتر، دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان نصب شد. مردم شریف شاهرود و مناطق مجاور می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. دو مرکز تحقیقاتی جدید در سمنان، دو مورد در شاهرود و یک مرکز در دامغان احداث شده است. مرکز تحقیقات بتن نیز در سمنان راه‌اندازی شده است که می‌تواند به صنعت خدمات ساختمانی ارائه دهد.

,

ساخت گلخانه هیدروپونیک دو هزار مترمربعی در واحد دامغان اقدام دیگرِ انجام‌شده است و ان‌شاءالله این فضا به 5 هکتار افزایش می‌یابد. مرکز تحقیقات پسته واحد دامغان، موفق شده محصولات خوبی را تولید کند و به بازار ارائه دهد. واحد دامغان در آزمون وزارت بهداشت که 180 دانشگاه کشور در آن شرکت کرده بودند، در رشته داروسازی، رتبه اول را کسب کرد.

,

امکانات دانشگاه امانت مردم است؛ خود را به مردم پاسخگو می‌دانیم

, امکانات دانشگاه امانت مردم است؛ خود را به مردم پاسخگو می‌دانیم, امکانات دانشگاه امانت مردم است؛ خود را به مردم پاسخگو می‌دانیم,

امیدوارم بتوانیم در آینده خدمات بیش‌تری به مردم شریف استان ارائه کنیم. ما خود را به مردم پاسخگو می‌دانیم چرا که امکانات دانشگاه به امانت از جانب در اختیار ماست. از شما هم مسائل را به ما منتقل می‌کنید، سپاسگزارم.

,

بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید بسیار سپاسگزاریم و برای مجموعه دانشگاه، آرزوی توفیق داریم.

, بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید بسیار سپاسگزاریم و برای مجموعه دانشگاه، آرزوی توفیق داریم.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه