اخبار داغ

صف‌های طویل نان در تنور داغ کرونا

صف‌های طویل نان در تنور داغ کرونا
کمبود نان و ایجاد صف در مقابل نانوایی‌های خراسان شمالی، داستانی تکراری است که در چند وقت اخیر مردم را نگران و نسبت به این وضعیت گلایه‌مند کرده است، معضلی که حتی گران شدن قیمت نان هم نتوانست چاره آن باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، مدتی است که نانوایی های استان در بیشتر نقاط، شلوغ و صف خرید نان طولانی شده است، حتی در برخی از نقاط تعدادی از نانوایی ها تعطیل شده و سبب اعتراض مردم نسبت به وضع موجود شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

این وضعیت در حالی است که خراسان شمالی در شرایط قرمز از نظر انتشار ویروس کرونا قرار دارد و کمبود نان و تشکیل صف های طویل مقابل نانوایی ها بستری برای  تشدید شیوع بیماری کرونا بوده و جان مردم برای تهیه نان در معرض خطر قرار می گیرد.

,

هر چند متولیان آرد و نان استان به فراخور مسئولیت و اطلاعاتی که دارند عوامل متعددی را برای توجیه این وضعیت در استان بیان می کنند اما مردم، ضعف مدیریت متولیان آرد و نان و عدم نظارت مناسب را عامل اصلی مشکل می دانند.

,

گرانی آب، برق، گاز، بیمه، مالیات، دستمزد و حتی خمیرمایه و از دیگر سو واقعی نشدن نرخ نان متناسب با این هزینه ها، نبود آرد درجه یک، فروش آرد خارج از شبکه، افزایش قیمت مایحتاج اولیه مردم و تاثیر آن بر افزایش مصرف نان از جمله عوامل تاثیر گذار بر ایجاد صف های طولانی در استان عنوان شده است.

,

اخیرا نیز مهدی امیدوار، رئیس اتاق اصناف مرکز استان در جدیدترین اظهار نظر افزایش قیمت نهاده های دامی و استفاده از نان در دامداری ها را مهمترین عامل تشکیل صف در نانوایی های استان ذکر کرده است.

,

در هر حال با وجود اصلاح قیمت نان، هنوز مردم خراسان شمالی منتظرند با پیگیری مسوولان امر صف های شلوغ نانوایی ها نیز خلوت شده و کیفیت نان افزایش پیدا کند.

,

استاندار خراسان شمالی در آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا دستور تشکیل کارگروه فوق العاده آرد و نان برای حل مشکل صف های نان را داد حال باید منتظر ماند و دید، تصمیمات این کارگروه نسخه شفابخشی برای این معضل استان می‌پیچد یا اینکه صف های شلوغ نانوایی ها به تنور داغی برای تاخت و تاز کرونا تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه