اخبار داغ

آیت الله دری نجف آبادی:

تربیت شدگان حوزه علمیه اراک به عنوان الگوهایی درخشان در جامعه اسلامی مطرح هستند

تربیت شدگان حوزه علمیه اراک به عنوان الگوهایی درخشان در جامعه اسلامی مطرح هستند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز تربیت شدگان حوزه علمیه اراک به عنوان الگوهایی درخشان و آثار آنها به عنوان چراغ راه جامعه اسلامی و روحانیت است و زمان آن رسیده بیشتر به آثار این عزیزان توجه شود تا جوانان بتوانند مسیر آینده خود را بهتر از گذشته پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در آیین رونمایی از پوستر همایش آیت‌الله آخوند ملا فتحعلی سلطان‌آبادی در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک یا مدرسه سپهداری اراک یکی از اولین حوزه‌های علمیه کشور محسوب می شود و به نوعی مهد حوزه های علمیه ایران است و به مادر حوزه علمیه قم عنوان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: مدرسه سپهداری اراک در طول دوران فعالیت خود شخصیت های بسیار برجسته و عالمان بسیاری تربیت کرده که در طوبل تاریخ خدمات بسیار گسترده ای به دنیای اسلام ارائه کرده اند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: امروز تربیت شدگان حوزه علمیه اراک به عنوان الگوهایی درخشان و آثار آنها به عنوان چراغ راه جامعه اسلامی و روحانیت است و زمان آن رسیده بیشتر به آثار این عزیزان توجه شود تا جوانان بتوانند مسیر آینده خود را بهتر از گذشته پیدا کنند.

,

وی با بیان اینکه امروز جامعه روحانیت با مجاهدت ها،ساده زیستی ها و رفتارهای اسلامی خود به عنوان الگوهای جامعه اسلامی مطرح هستند،گفت: اگر می خواهیم تربیت نسلی موفق را در آینده داشته باشیم باید بیشتر به سیره و مکتب اهل بیت(ع) و جامعه روحانیت توجه داشته باشیم و این یک رسالت مهم است که باید به آن توجه شود.

,

دری نجف آبادی ادامه داد: رهنمودها و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه جامعه اسلامی و بشریت همواره باید مورد توجه باشد و امروز باید از همه ظرفیت ها و توان جامعه اسلامی و به خصوص نخبگان برای عملیاتی کردن بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری استفاده کنیم.

,

وی زمان آیت الله محسنی اراکی و آقا نورالدین اراکی را دوران درخشان مدرسه سپهداری اراک خواند و افزود: در این دوران خدمات بسیار گسترده و شاگردان برجسته ای تقدیم اسلام شد و امروز تبیین این خدمات ارزشمند یک وظیفه دینی است.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بعد از زمان آقا نورالدین اراکی مدتی این حوزه از سال های اوج خود فاصله گرفت تا فرزندان آیت‌الله محسنی اراکی که از علما و مراجع تقلید آن زمان بودند از شیخ عبدالکریم حائری دعوت کردند تا به شهر اراک مهاجرت کرده و در مدرسه سپهداری به تدریس درس خارج بپردازند که این عالم ارزنده به مدت 16 سال در اراک و مدرسه سپهداری اقامت داشت و بعد از آن به همراه آیت‌الله محمدتقی خوانساری، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی به قم مهاجرت کرده و حوزه علمیه فعلی شهر قم را ساختند و اینجا نقش برجسته حوزه علمیه اراک به طور واضح نمود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه