اخبار داغ

سعیدی در گفت‌وگو با دانا:

توضیحات وزیر نیرو در کمیسیون عمران قانع کننده نبود/جوانان سیستانی به خاطر آب طعمه گاندو می‌شوند

توضیحات وزیر نیرو در کمیسیون عمران قانع کننده نبود/جوانان سیستانی به خاطر آب طعمه گاندو می‌شوند
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: توضیحات وزیر نیرو قانع کننده نبود و همه موافق به ارجاع سوال به صحن علنی شدند؛ موضع ما این است که سوال از وزیر نیرو به صحن علنی ارجاع شود.
[

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به طرح سوال خود از رضا اردکانیان، وزیر نیرو در نشست امروز کمیسیون عمران گفت: سوال بنده از وزیر نیرو در خصوص عدم اجرای تکالیف وزارت نیرو براساس ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص گسترش آب شیرین کن ها در جنوب کشور بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه گسترش آب شیرین کن ها در جنوب کشور تکلیف قانونی وزارت نیرو دانسته شده است عنوان کرد: متاسفانه تا به امروز در این خصوص خلف وعده شده و تکلیف قانونی عملیاتی نشده است.

,

سعیدی با اشاره به اینکه سوال دوم بنده از وزیر نیرو در خصوص فاجعه مدیریت آب در استان سیستان و بلوچستان بود ادامه داد: شاخص دسترسی به آب در برخی از شهرستان های این منطقه 19 درصد است و حدود 81 درصد مردم این مناطق آب آشامیدنی ندارند.

,

نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به مشکلات مردم این استان برای تامین آب شرب تصریح کرد: هر چند وقت یکبار شاهدیم که نوجوانان این منطقه برای تهیه آب طعمه گاندو شده یا غرق می شوند، کودکان در این منطقه به جای رفتن به مدرسه مجبور هستند کیلومترها مسافت را طی کرده و در صف های طویل آب بایستند.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه فریاد تشنگی مردم این مناطق به گوش مدیران وزارت نیرو نرسیده است ادامه داد: عمده طرح های آبرسانی وزارت نیرو نیمه کاره رها شده و در شرایطی که مردم سیستان در مجاورت با سه سد و یک اقیانوس زندگی می کنند به دلیل اینکه شبکه پایین دستی سد از سوی وزارت نیرو ایجاد نشده است مردم در تشنگی به سر می برند.

,

سعیدی با اشاره به اینکه امروز سوالات بنده از وزیر نیرو در کمیسیون عمران طرح شد گفت: توضیحات وزیر نیرو قانع کننده نبود و همه موافق ارجاع سوال به صحن علنی شدند؛ موضع ما این است که سوال از وزیر نیرو به صحن علنی ارجاع شود.

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه