اخبار داغ

در تداوم رزمایش همدلی و مواسات صورت گرفت؛

ارائه خدمات رایگان پزشکی به 9هزار بیمار در سیستان و بلوچستان

ارائه خدمات رایگان پزشکی به 9هزار بیمار در سیستان و بلوچستان
جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه همچنان تا ریشه کنی ویروس کرونا پای کار هستیم، گفت: در روزهای اخیر 9 هزار و 153 بیمار در اقصی نقاط استان خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، دنیا آبستن حوادث و بلایا است گاهی جنگ و دفاع گاهی زمین لرزه و سیل و طوفان، در کنار همه این اتفاقات حضور انسان های آزاده یاری رسان است که تحمل سختی ها را آسان می کند و از بینشان با افرادی هستند که پای کار همیشگی در صحنه ها بوده، آنها بسیجی ها هستند.

کرونا بی محابا حمله کرد و کشورها را در مرحله سخت قرار داد. حادثه جدید و وحشتناکی که تجربه ای از آن نبود اما بسیج از همان ابتدا پای کار و در صحنه قد علم کرد از آرام سازی جو جامعه و فشار روانی که بر مردم حاکم شد تا تهیه ماسک و مواد ضدعفونی و دستکش و یا غربالگری و شناسایی بیماران و گندزدایی و ضدعفونی معابر و ادارات و خانه ها حتی در نقاط دوردست روستایی از دریافت این خدمات بی نصیب نماندند.

جهادگران بسیجی این بار عرصه کرونا را میدان خدمت کردند محله به محله اقدام به آموزش چهره به چهره کردند تا نکات آموزشی مقابله با ویروس منحوس کرونا را به همگان بیاموزند.

در این بین بسیج جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کلیپ های آموزشی تهیه و در اقصی نقاط مختلف استان اقدام به شناسایی و غربالگری بیماران کرد تا در کنار همه اینها به افراد جامعه بیش از پیش آمادگی مقابله به بیماری را بدهد.

حالا قریب به 9 ماه از زمان شیوع ویروس کرونا زمان می گذرد و این بسیجیان همچنان با قوت در کنار کادر درمان ایستاده و به مردم خدمات ارائه می کنند؛ خدماتی که مرهمی بر دردهای نیازمندان است و اجر آن دعای خیری که بدرقه راهشان می شود.

از تب سنجی بیماران تا توزیع داروی رایگان

فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ما با بیان اینکه مهمترین اقدام بسیج جامعه پزشکی کاستن از بار ورودی بیمارستان‌ها است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در قالب طرح شهید رهنمون برای خدمت به مردم و کمک به کادر درمان و ریشه کنی این بیماری در صحنه آماده بوده و همچنان با قوت در این مسیر گام بر می داریم.

وی بیان کرد: با توجه به چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان در بازه زمانی 31 شهریور تا دهه اول مهرماه  جاری با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدام به ارائه خدمات رایگان در برخی از شهرهای استان در دستور کار قرار گرفت به گونه ای که در منطقه میرجاوه 12 تیم، خاش 4 تیم، سراوان پنج تیم و کانون و دفاتر بسیج جامعه پزشکی زابل 11 تیم  مشارکت داشتند.

کمیلی افزود: در این زمینه 307 میلیون و 951 هزار و 992 ریال دارو توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اهدا و حدود 144 میلیون و 900 هزار ریال هم توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی تهیه و توزیع شد.

به گفته این مقام مسئول، هشت میلیون و 280 هزار ریال ماسک نیز توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی در شهرستان زابل اهدا شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین طی این مدت در شهرستان های زابل، خاش، سراوان، میرجاوه، هامون، هیرمند و روستاهای اطراف و دورافتاده این مناطق نیز خدمات رایگان پزشکی به بیماران نیازمند ارائه شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه 2 هزار و 464 نفر برای دریافت دارو به داروخانه ها مراجعه کردند، گفت: در این بازه زمانی 2 هزار و 575 نفر از خدمات پزشک عمومی بهره مند شده، همچنین 134 نفر از بخش تزریقات و پانسمان و 438 نفر از پزشک زنان و مامایی خدمات رایگان دریافت کردند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان افزود: در این مدت هزار و 729 نفرمورد تب سنجی  قرار گرفته و هزار و 658 عدد ماسک نیز توزیع شد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, از تب سنجی بیماران تا توزیع داروی رایگان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه