اخبار داغ

علیپور در گفت‌و گو با دانا خبر داد:

تعیین اولویت‌های کاری کمیسیون ها از سوی مرکز پژوهش های مجلس

تعیین اولویت‌های کاری کمیسیون ها از سوی مرکز پژوهش های مجلس
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس مرکز پژوهش های مجلس در جلسه کمیسیون عمران گفت: برای هر کمیسیون حدود 10 تا 15 برنامه استراتژیک محور ارائه شد تا نمایندگان نظرات خود را در این موارد ارائه دهند و مجلس در این موضوعات کار کند.
[

کمال علیپور خنکداری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به حضور وزیر نیرو در جلسه این کمیسیون گفت: امروز جلسه کمیسیون عمران با دستور سوال سه نماینده در خصوص مشکلات آب شرب سیستان و بلوچستان و گلستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: سعیدی و نمایندگان چابهار و سیستان و بلوچستان در خصوص مشکلات آب این استان از وزیر نیرو طرح سوال کردند.

,

علیپور خنکداری با اشاره به اینکه امروز مشکل اصلی منطقه سیستان و بلوچستان نداشتن آب شرب است گفت: متاسفانه با وجود اینکه در برنامه توسعه دیده شده که آب شیرین کن در استان نصب شده و آب شرب به استان منتقل شود اما مردم این منطقه با وجود همزسیتی در کنار دریای عمان از آب نامناسب بهداشتی برخوردار هستند.

,

نایب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه وزیر نیرو درخواست یک ماه فرصت داشتند تا از آب شیرین کن ها بازدید داشته و تصفیه خانه هایی که برای پوشش 150 هزار نفر است مورد بررسی قرار دهند گفت: مقرر شد در این یک ماه اگر نمایندگان سوال کننده قانع نشدند، سوال در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

,

وی با اشاره به سوال نماینده گلستان از وزیر نیرو در خصوص آب شرب این استان گفت: یک ماه فرصت داده شد تا از محل اعتبارات تعیین شده اعتباری برای حل مشکل آب شرب این منطقه اختصاص یابد و البته آقای کوهساری از توضیحات آقای اردکانیان قانع شدند.

,

حضور زاکانی در کمیسیون عمران

, حضور زاکانی در کمیسیون عمران, حضور زاکانی در کمیسیون عمران,

نماینده مردم قائمشهر با اشاره به حضور رئیس مرکز پژوهش های مجلس در جلسه کمیسیون عمران گفت: آقای زاکانی درباره ورود علمی و جدی نمایندگان به مسائل را مطرح کردند و اینکه همه نمایندگان باید درگیر طرح ها و لوایح باشند و مرکز پژوهش ها آمادگی دارد کمک کند تا در جهت عقل جمعی و شفافیت حرکت صورت گیرد.

,

علیپور خنکداری با اشاره به اینکه برای هر کمیسیون حدود 10 تا 15 برنامه استراتژیست محور ارائه کردند گفت: از نظر کارشناسی مرکز پژوهش ها در هر کمیسیون مواردی مشخص شده و نمایندگان نظرات خود را در این موارد ارائه دهند تا مجلس در این موضوعات کار انجام دهد.

,

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس به خوبی به عنوان عقل دانشی و بینشی مجلس به مسائل پارلمان ورود کرده است تصریح کرد: به نظر می رسد مرکز پژوهش ها می تواند قطب علمی مجلس باشد.

,

کمیسیون عمران با افزایش قیمت بلیط هواپیما مخالفت کرد

, کمیسیون عمران با افزایش قیمت بلیط هواپیما مخالفت کرد, کمیسیون عمران با افزایش قیمت بلیط هواپیما مخالفت کرد,

وی درخصوص بررسی افزایش قیمت بلیط هواپیما در جلسه کمیسیون عمران با حضور امیر تورج زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشور و برخی شرکت های ایرلاین گفت: شرکت های ایرلاین بر این نظر هستند که قیمت بلیط پایین است و برای تامین لوازم هواپیما با مشکل مواجه هستیم.

,

علیپور گفت: نظر ایرلاین ها بر این بود که افزایش قیمت بلیط ها منطقی است اما کمیسیون عمران به این نتیجه رسید که با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی، شرایط کرونایی و مشکلات معیشتی نیازی به افزایش قیمت نیست.

,

نایب رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه تصمیم بر این شد که فعلا افزایش قیمت بلیط منتفی شود گفت: مقرر شد در فرصتی مناسب تر مسائل مالی شرکت های ایرلاین بررسی شود و پس از در نظر گرفتن درآمد ها و هزینه ها تصمیم منطقی در این خصوص اتخاذ شود.

,

علیپور خاطرنشان کرد: امیر زنگنه هم قول دادند که با اعلام به ایرلاین ها افزایش قیمت اعمال نشود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه