اخبار داغ

لیگ برتر بسکتبال| تصمیم گیری درباره نحوه برگزاری پلی آف/ کاهش تعداد بازی ها و گلایه های طباطبایی

لیگ برتر بسکتبال| تصمیم گیری درباره نحوه برگزاری پلی آف/ کاهش تعداد بازی ها و گلایه های طباطبایی
نمایندگان ۱۶ تیم در جلسه نهایی لیگ برتر بسکتبال حاضر شدند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه نهایی و هماهنگی لیگ برتر بسکتبال امروز سه شنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. جلسه نهایی و هماهنگی لیگ برتر بسکتبال مردان امروز سه شنبه 29 مهر در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است. این جلسه از ساعت 10 صبح با حضور نمایندگان و سرمربیان باشگاه ها برگزار آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نمایندگان ۱۶ تیم حاضر در این جلسه حضور دارند و نقطه نظرات خود را بیان می کنند.

,

شهرداری گرگان، شهرداری قزوین، مهرام، شیمیدر، نفت آبادان، اکسون، نیروی زمینی، مس کرمان، مس رفسنجان، شهرداری بندرعباس، آفتاب زاگرس خوزستان، آویژه صنعت، کاله، رعد پدافند مشهد و آینده سازان تیم هایی هستند که در لیگ برتر حاضر خواهند بود.

,

بنا بر تصمیم فدراسیون گروه‌بندی مسابقات تغییر نمی کند. مرحله رفت در تهران باید برگزار شود چرا که مجوز برگزاری مسابقات برای تهران است.

,

پس از انتقاد برخی تیم‌ها در آخرین جلسه هماهنگی لیگ بسکتبال نسبت به نحوه برگزاری مسابقات مرحله پلی آف در شیوه نیمه‌ متمرکز، با تصمیم فدراسیون قرار شد که بازی‌های مرحله پلی‌آف امسال نیز همانند ادوار گذشته به صورت یک از ۸ برگزار شود.

,

در لیگ امسال که از ۱۵ آبان با حضور ۱۶ تیم در دو گروه ۸ تیمی آغاز می‌شود، پیش از این قرار بود مرحله پلی‌آف به صورت جداگانه در هر گروه میان ۴ تیم بالای جدول برگزار شود تا نهایتا یک تیم از هر گروه راهی فینال شود اما پس از انتقاد برخی تیم‌ها مانند شهرداری قزوین، قرار شد که همانند سال‌های گذشته پلی‌آف میان هر ۸ تیم برگزار شود.

,

موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد، افزایش بازی‌های مرحله پلی‌آف بود که با واکنش طباطبایی روبرو شد. نفراتی چون مصطفی هاشمی سرمربی شیمیدر اعلام کردند که بهتر است بازی‌های پلی‌آف به جای اینکه ۲ برد از ۳ بازی باشد، به صورت ۳ برد از ۵ مسابقه باشند که مورد موافقت قرار نگرفت.

,

رامین طباطبایی در این باره گفت: باشگاهی که نه ورودیه می‌دهد نه پول بازیکن را می‌دهد فشار را روی فدراسیون می‌اندازد. ما هم دوست داریم تعداد مسابقات را بیشتر کنیم و مراحل حذفی ۳ از ۵ باشد، اما وقتی باشگاه‌ها پول ورودیه را نمی دهند و سایر هزینه‌ها را هم فدراسیون باید تقبل کند، برای برگزاری تعداد بیشتر مسابقات بی‌میل می‌شویم. برای همین و با دستور ستاد مبارزه با کرونا‌، بهتر است تعداد مسابقات کمتر باشد. اگر تیم‌ها پول (۷ درصد) شان را بدهند مرحله حذفی را ۳ از ۵ برگزار می‌کنیم اگر نه همان ۲ از ۳.

,

او همچنین گفت: واقعا باید بگویم که تعهدات میان فدراسیون و باشگاه‌ها نمی‌تواند یک‌طرفه باشد، باشگاه‌ها هم باید به تعهدات مالی خود نسبت به فدراسیون عمل کنند. متاسفانه تا همین الان برخی تیم‌های لیگ برتری از دو فصل گذشته به فدراسیون بدهکارند که تسویه حساب نمی‌کنند. امیدوارم باشگاه‌های محترم به این مهم نیز توجه داشته باشند. فدراسیون دوست ندارد مقابل باشگاه‌ها باشد، اما باید اصول حرفه‌ای نیز رعایت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه