اخبار داغ

کمبود قوت اصلی خانوارها شایعه یا واقعیت؟

سهمیه آرد خبازی‌ها در کردستان هیچ گونه کاهشی نداشته است/قیمت نان افزایش نمی یابد

سهمیه آرد خبازی‌ها در کردستان هیچ گونه کاهشی نداشته است/قیمت نان افزایش نمی یابد
در یک بام و دو هوای مسئولان برای افزایش قیمت نان از یک طرف قشر محروم و ضعیف قرار دارد، که از افزایش قیمت این قوت اصلی خانوار ایرانی متضرر می شود و از طرف دیگر نانوایان زحمت کشی قرار دارند، که مطالبه آن ها افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، از هفته ی پیش بود که بحث شلوغی نانوایی ها درچند استان کشور مطرح بود وچند شهر از استان کردستان را نیز دربرگرفت و این موضوع موجب ایجاد نگرانی‌ها در بین مردم به ویژه در شهرستان‌های سقز و سنندج شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

افکار عمومی مردم حتی در شهرهایی که مشکل و کمبود نان وجود نداشت درگیر این مسئله شد که شاید نان هم مثل برخی اقلام اساسی با کمبود مواجه شود.
هر چند در یک بام و دو هوای مسئولان برای افزایش قیمت نان از یک طرف قشر محروم و ضعیف قرار دارد، که از افزایش قیمت این قوت اصلی خانوار ایرانی متضرر می شود و از طرف دیگر نانوایان زحمت کشی قرار دارند، که مطالبه آن ها افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان  است.

,
,

, ,

هیچ نوع افزایش قیمت نان در استان کردستان نخواهیم داشت

, هیچ نوع افزایش قیمت نان در استان کردستان نخواهیم داشت, هیچ نوع افزایش قیمت نان در استان کردستان نخواهیم داشت,

ناصر اسدی رئیس اتحادیه خبازان سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 450 واحد خبازی فعال در استان کردستان وجود دارد که 750 واحد آن مربوط به شهرستان سنندج است.

,

وی گفت: با توجه به اینکه استان کردستان یکی از استان های برتر در تولید گندم در کشور می باشد لذا  هیچ گونه مشکلی در تأمین گندم و تبدیل آن به آرد برای مصرف در خبازی‌های استان کردستان وجود ندارد.

,

وی به نرخ کیسه آرد یارانه ای در استان اشاره و اظهار کرد: نرخ هر کیسه آرد یارانه ای نوع یک 33 هزار و 500 تومان و کیسه آرد یارانه ای نوع دو برای نان لواش 48 هزار تومان، برای نان سنگک 47 هزار تومان و برای نان بربری 51 هزار تومان است. 

,

وی افزود:  متأسفانه شرایطی که در ارومیه بابت تعطیلی تعدادی از خبازی‌ها به دلیل مشکل در حمل و نقل به وجود آمد به شهر سقز نیز سرایت کرد و باعث به وجود آمدن شایعات مبنی بر کمبود نان در استان شد که خوشبختانه با حل مشکل در ارومیه روند تولید نان در سقز نیز به شرایط عادی خود برگشت و حال هیچ نوع کمبود آرد و نانی در استان کردستان و در هیچ کدام از شهرستان ها وجود ندارد.

,

, ,

وی افزود: در بعضی از محلات حاشیه شهر سنندج به دلیل ترس از کمبود آرد و نان، بسیاری از مردم مثلا به جای سه هزار تومان خرید نان در قبل، خریدشان را به ده هزار تومان افزایش داده اند و این باعث شلوغی صف نانوایی ها شده است.

,

اسدی با بیان اینکه هیچ نوع کسری سهمیه ای آرد در شهرستان سنندج مربوط به نانوایی ها وجود ندارد تاکید کرد: هر چند بعضی از نانوایی ها طی نامه ای خواستار افزایش قیمت نان شده اند چرا که اعلام داشته اند که درآمدشان جوابگوی هزینه هایشان نیست و خمیر نانی را که قبلا با 220 هزار تومان خریداری می کردند به قیمت 320 هزار تومان رسیده است و خواستار تغییر در قیمت نان هستند اما فعلا هیچ نوع افزایش قیمتی وجود ندارد.

,

رئیس اتحادیه خبازان شهرستان سنندج یادآور شد:  برخی نانواداران تخلفاتی در وزن چانه و کیفیت نان‌ دارند که مردم مطمئن باشند با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر وی با اشاره به اینکه هیچ واحد پخت نان در استان کردستان تعطیل نیست و همگی به کار خود ادامه می‌دهند، یادآور شد: برابر سرانه جمعیت هر منطقه و شهرستان آرد در اختیار نانواخانه ها قرار گرفته است.

,

اسدی در پایان گفت: هیچ احتیاجی برای خرید آرد در بازار آزاد توسط نانواخانه ها نیست و قطعا با جایگاهی که در تولید گندم در کشور داریم، هیچ نوع کمبود آرد نخواهیم داشت.

,

, ,

"نان" تنها ماده غذایی طلایی رنگی

, "نان" تنها ماده غذایی طلایی رنگی, "نان" تنها ماده غذایی طلایی رنگی,

"به راستی نان" تنها ماده غذایی طلایی رنگی است که هر روز بر سر سفره مان قرار دارد و هیچگاه مصرف زیاد آن دلزدگی را ایجاد نمی کند و سفره غذا با نان معنا می یابد و هر فرد روزانه بین یک تا سه وعده غذایی از آنان استفاده می کند.نانی که توسط نانوا از آردی که درکارخانجات آردسازی از گندم تولید می شود پخته شده و بر سر سفره شهروندان قرار می گیرد.

,

فرایند تبدیل گندم به آرد در کارخانجات آردسازی به عواملی نظیر کیفیت گندم و نوع ماشین آلات آردسازی بستگی دارد و هر چه کیفیت گندم مرغوب تر باشد و تجهیزات و ماشین آلات کارخانجات مدرن تر و به روزتر باشند به طور یقین آرد تولیدی مرغوبتر خواهند بود و در مرحله بعد مرحله پخت نان هم به عواملی نظیر نوع تجهیزات نانوایی ،تجربه و آموزش نانوایان، شرایط محیطی نانوائی زمان آماده کردن خمیر و میزان استفاده از بهبود دهنده ها بستگی دارد.

,

کارخانه آرد فجر سنندج یکی از کارخانجات بزرگ و مهم در استان کردستان است که از مجهزترین و مدرن ترین ماشین آلات استفاده می کند، مواد مرغوبی را تولید و وارد بازار مصرف می کند.

,

 کارخانه آرد فجر سنندج خوشه های طلایی گندم را تبدیل به آردهایی مرغوب با کیفیت می کند و این کارخانه توانسته است نامی پر آوازه را در بخش تولید آرد مرغوب در کشور معرفی داشته باشد و بدرخشد.

,

, ,

اگر گندمی با استاندارد پایین تر تحویل کارخانه‌ها شود آرد هم کیفیتی به همان اندازه خواهد داشت

, اگر گندمی با استاندارد پایین تر تحویل کارخانه‌ها شود آرد هم کیفیتی به همان اندازه خواهد داشت, اگر گندمی با استاندارد پایین تر تحویل کارخانه‌ها شود آرد هم کیفیتی به همان اندازه خواهد داشت,

پدرام معتمد وزیری عضو انجمن کارخانجات آردسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: 11 کارخانه ی آرد سازی در استان کردستان وجود دارد که با 40 درصد ظرفیت یعنی به میزان 480 هزار تُن در حال فعالیت هستند که دو کارخانه آرد سازی در شهرستان سنندج وجود دارد.

,

وی گفت: مشکل عدم کیفیت آرد در استان کردستان که شاید بعضی از نانوایی ها از آن راضی نباشند مربوط به اختلاط گندم بوده است اگر در مقطعی مواد اولیه کیفیت صدردصدی را نداشته باشد به علت گندمی بوده است که در اختیار کارخانجات ارد گذاشته می شود.

,

وی افزود: طبق تایید معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد ۹۰ درصد آرد تولیدی در استان کردستان از کیفیت مطلوب برخواردار است چرا که بررسی کیفیت و سلامت آرد از سوی دو نهاد دولتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد مورد توجه قرار می‌گیرد.

,

معتمدوزیری تاکید کرد: با توجه به اینکه  ۹۰ درصد گندمی که از استان دریافت می‌کنیم به صورت دیم است لذا لازم است مقداری گندم آبی از استان‌های دیگر برای اختلاط به آن اضافه کنیم.

,

مدیرعامل کارخانه آرد فجر سنندج با بیان اینکه اگر گندمی با استاندارد پایین تر تحویل کارخانه‌ها شود آرد هم کیفیتی به همان اندازه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: اخیرا آرد از یکی از استان‌های همجوار خریداری شده بود که هشت نمونه‌برداری از این آرد رد شده و با استاندارد انطباق نداشت.

,

معتمدوزیری با بیان اینکه 31 نفر به صورت مستقیم و 52 نفر به صورت غیر مستقیم در کارخانه آرد فجر سنندج مشغول به فعالیت هستند اضافه کرد: کارخانه آرد فجر سنندج در سال ۶۴ فعالیت خود را آغاز نمود، این واحد تولیدی از ظرفیت ۱۶۰ تنی ذخیره سازی آرد فله ای و ظرفیت آسیابانی بیش از ۱۰۰ تن آرد در روز برخوردار است .

,

, ,

وی اضافه کرد: کارخانه فجر سنندج در استان کردستان توانسته با تولید انواع آردها با کیفیت ایده آل  و با شعار " آرد بهتر، کیفیت برتر" رضایت مشتریان را جلب نماید.

,

وی در ادامه بیان کرد: کارخانه آرد فجر سنندج مفتخر است که در طول 35 سال فعالیت خود در صنعت آسیابانی افتخارات بسیاری را از آن خود کند که می توان به تنها کارخانه دارنده گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده در میان کارخانجات آردسازی استان کردستان و همچنین واحد نمونه صنعتی استان و دهها عنوان دیگر اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه