اخبار داغ

گوجه در تعقیب قیمت مرغ؛

گوجه در بهمئی 10 هزار تومان به فروش می‌رسد

گوجه در بهمئی 10 هزار تومان به فروش می‌رسد
بعد از ماجرای افزایش یکباره قیمت مرغ، اکنون نوبت به جولان قیمت گوجه فرنگی رسید تا از دامنه قیمتی حوالی 50 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم به حوالی 100هزار ریال برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس؛ در روزهای اخیر شاهد افزایش یکباره قیمت مرغ از زیر 20 هزار تومان به بالای 25 هزار تومان هستیم به گونه ای که بیشتر مردم بهمئی با شرایط موجود توان خرید این محصول برای  سبد غذایی خانوار را ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

بعد از ماجرای افزایش یکباره قیمت مرغ، اکنون نوبت به جولان قیمت گوجه فرنگی رسید تا از دامنه قیمتی حوالی 50 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم به حوالی 100هزار ریال(شش رقمی) برسد.

,

هر چند شهرستان بهمئی تولید کننده گوجه نیست اما هنوز محصولات برخی از باغداران شهرستانهای اطراف به خصوص بهبهان و گچساران روی دست آنها مانده است و بارها شاهد گلایه گوجه کاران به دلیل تقاضای بسیار پایین برای خرید عمده و حتی رها کردن کشتزارهای گوجه به حال خود هستیم ؛با این اوصاف دلالان میوه و تره بار در کنار سایر دلالان بازار بیکار ننشستند و قیمت گوجه را هم نجومی کردند تا بیشتر خانوارها گوجه را هم از سفره و سبد خرید خود حذف کنند.

,

, ,

هر چند این افزایش قیمت ها در سالهای گذشته با توجیه مسئولان به بهانه سردی هوا و سرما زدگی محصولات کشاورزی اعلام می شود اما معلوم نیست چرا با وجود اینکه هنوز فصل سرما فرانرسید و داد عده ای از کشاورزان به دلیل نبود مشتری بالا آمد،باز هم شاهد افزایش نجومی قیمت گوجه در بازار باشیم؟

,

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی در فروشگاه های میوه و تره باربین  9تا 10 هزار تومان، سیب درختی،نارنجی و انار  10هزار تومان، خیار سبز و پیاز 6 هزار تومان،کدو 5 هزار تومان،انگور 7 هزار تومان و بادمجان و سیب زمینی 5 هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

, ,

به هر حال این افزایش قیمت گوجه فرنگی و اینگونه شوک های قیمتی به محصولات کشاورزی در شرایطی اتفاق می افتد که مسئولان حوزه تنظیم بازار تا کنون اظهار نظری در این خصوص نکردند و به نظر می رسد جلسات ستاد تنظیم بازار تاثیری در کنترل قیمت های محصولات کشاورزی ندارد در غیر اینصورت نباید شاهد افزایش یکباره قیمت مرغ یا گوجه فرنگی باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه