اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

استیضاح رئیس جمهور خروجی مناسبی به نفع مردم ندارد/ ورود میدانی مجلس و نظارت بر وزارتخانه ها راهکار خروج دولت از انفعال کنونی

استیضاح رئیس جمهور خروجی مناسبی به نفع مردم ندارد/ ورود میدانی مجلس و نظارت بر وزارتخانه ها راهکار خروج دولت از انفعال کنونی
محمد سرگزی گفت: با توجه به اینکه در صورت استضاح رئیس جمهور، معاون اول وی سرپرست می شود و تغییری در کابینه و سیاست های دولت اتفاق نخواهد افتاد، این اقدام خروجی مناسبی به نفع مردم ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون درباره موضوع استیضاح رئیس جمهور گفت: زمانی از دولت فعلی نمانده است و اگر الان موضوع استیضاح کلید بخورد تا زمانی که در کمیسیون مربوطه ارجاع شود و سپس به صحن بیاید دو ماه زمان می برد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که هنوز امضاها به حد کافی نرسیده است، علاوه بر آن 2 ماه هم تعطیلات و ایام عید را باید در نظر گرفت و با این حساب کلا دولت کنونی چهار ماه تا پایان کار و آغاز کار دولت بعدی زمان ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته بعدی این است که رئیس جمهور برود، معاون اول وی سرپرست می شود که عملا تغییری در کابینه و سیاست های این دولت اتفاق نخواهد افتاد.

وی اظهار کرد: با این کار زمان مجلس را برای امری که خروجی مناسب ندارد تلف کردیم، باید در مجلس موضوعاتی پیگیری شود که نتیجه مثبتی به نفع مردم داشته باشد و وقتی این اتفاق نیفتد قاعدتا نباید مجلس به دنبال آن برود.

سرگزی گفت: متاسفانه انفعال در دولت فعلی به نوعی جزء لاینفک آن شده است و اعتقاد دارم مجلس شورای اسلامی برای حل این موضوع تمام وقت خود را متناسب با موضوعاتی که پیش آمده جهت اصلاح ساختار بودجه بگذارد و موضوعاتی که باید در سال بعد حل شود، زیرا قانون بودجه یکی از مهمترین قوانین سالیانه ماست.

وی بیان کرد: علاوه بر آن برنامه هفتم توسعه هم به مجلس می آید و برنامه پنج ساله ای که قرار است دولت تمام احکام را براساس آن برنامه ریزی کند.

سرگزی ادامه داد: از طرف دیگر اگر مجلس ورود میدانی و نظارت جدی خود را بر وزارتخانه ها داشته باشد و دستگاه های متولی امر و ناظر را وارد کند و هرجا کوتاهی وجود دارد با مدیران مربوطه برخورد کند، می توان دولت را به ریل خود تا حدی برگرداند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه