اخبار داغ

طی مراسمی صورت گرفت؛

افتتاح شعب دادیاری دادسرای انتظامی کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه

افتتاح شعب دادیاری دادسرای انتظامی کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه
با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، شعب دادیاری دادسرای انتظامی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، امروز سه شنبه طی مراسمی و  با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، شعب دادیاری دادسرای انتظامی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه  افتتاح شد.

 بهمن مرادیفر در این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دیدگاه فرهنگ اسلامی باید تکیه بر گزینش افراد صالح داشته باشیم و ناظرانی مطمئن به کار گرفته شوند چرا که اگر ناظران در جایگاه خود دچار لغزش شوند پایبند به ارزش ها نخواهند بود و یا در مواقع اضطرار نمی توانند مقاومت کنند.

رئیس کل دادگاه عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: افرادی که در مقام نظارتی قرار می گیرند باید پاسدار ارزش ها باشند و در جهت احقاق حق متضرران کوشا باشند و با گام برداشتن در مسیر الهی به مردم خدمت کنند.

این مسئول با بیان اینکه مردم از مراجع نظارتی انتظار برخورد با متخلفان را دارند، ادامه داد: کار نظارتی متفاوت از کار فرهنگی است چرا که در کار فرهنگی به دنبال جلب رضایت عمومی هستیم و در مقام انتظامی و نظارتی راه و روش و اهداف آن کاملا متفاوت خواهد بود.

مرادیفر گفت: راه اندازی شعبات دادیاری در مرکز کارشناسان رسمی موجب ایجاد شناخت موضوعات مختلف توسط دادیاران دادسرای انتظامی، اشراف بر موضوعات و سهل الوصول شدن دسترسی به دادیاران برای مردم می شود.

رامین شیرزادیان رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه نیز در این آیین با تشریح فعالیت های این مرکز اظهار داشت: ۳۲۰ کارشناس رسمی دادگستری در حال حاضر در ۴۲ رشته فعالیت می کنند.

این مسئول رشته های راه و ساختمان و کشاورزی را از فعالترین رشته ها عنوان کرد و افزود: عمومیت پرونده ها در این رشته ها است و کارشناسان دارای تحصیلات آکادمیک با تخصص بالا به عنوان بازوانی توانمند در خدمت قضات هستند.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: به صورت میانگین زیر یک درصد شکایت از کارشناسان رسمی دادگستری انجام می شود که به دلیل انجام کار کارشناسی بین دو نفر است و بیشتر به صورت سازشی حل و فصل و تعداد کمی به دادیاری ها ارجاع داده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه