اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

نمایش خود تحقیری در رسانه ملی/ گل به خودی برنامه شبکه پنج به جای انتقاد از دولت

نمایش خود تحقیری در رسانه ملی/ گل به خودی برنامه شبکه پنج به جای انتقاد از دولت
مجریان برنامه «یه روز تازه» شبکه پنج در قسمتی از برنامه درخصوص اطلاع خبر «سقوط اعتبار پاسپورت ایرانی»، بجای اعتراض منطقی به این مساله، با ادبیاتی خاص، به نوعی وارد وادی خودتحقیری ملی شدند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برنامه صبحگاهی «یه روز تازه» که هر روز از شبکه پنج سیما به روی آنتن می رود، در بخش آخر خود، مروری بر خبرهای پرحاشیه مطبوعات و فضای مجازی با اجرای علی مرادخانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در برنامه امروز، سه شنبه 29 مهرماه مرادخانی خبری را با عنوان «سقوط اعتبار پاسپورت ایرانی» می خواند؛ اما روایت مجری برنامه از این خبر قابل تامل است.

,

خبر با این ادبیات شروع می شود که امسال اعتبار پاسپورت ایرانی در جهان 194 شده است. وحید رونقی، مجری دیگر برنامه، سوال می کند از بین چند کشور؟ که مرادخوانی در جواب می گوید: از بین 199 یا 200 کشور. در ادامه رونقی سوال می کند که حالا «کجا ها میشه رفت؟» که بعد از آن صدای خنده عوامل پشت صحنه بر روی آنتن کاملا مشخص است.

,

مرادخانی در ادامه پاسخ می دهد که کشورهایی مثل سومالی، یمن در رتبه های بعد از ما قرار دارند و بلافاصله رونقی سوال می کند که «اینا رو میشه رفت؟» و در ادامه برنامه که مشخص می شود کشوری مانند جیبوتی وضعیتی بهتر از ما دارد و به نقل از مجری برنامه ما «در حال حاضر با افتخار و اقتدار در این رتبه قرار داریم.»

,

, ,

داستان بازگرداندن عزت و اعتبار «پاسپورت ایرانی» یکی از شعارهای انتخاباتی دولت روحانی بود که با توجه به عملکرد ضعیف دولت در حوزه سیاست خارجی، نه تنها موفقیتی در این زمینه کسب نکرد، بلکه برخی آمارها بیانگر تقلیل جایگاه پاسپورت ایرانی در میان دیگر پاسپورت ها است.

, داستان بازگرداندن عزت و اعتبار «پاسپورت ایرانی» یکی از شعارهای انتخاباتی دولت روحانی بود که با توجه به عملکرد ضعیف دولت در حوزه سیاست خارجی، نه تنها موفقیتی در این زمینه کسب نکرد، بلکه برخی آمارها بیانگر تقلیل جایگاه پاسپورت ایرانی در میان دیگر پاسپورت ها است.,

اما ادبیاتی که مجریان برنامه «یه روز تازه» در بیان این خبر داشتند، بیشتر شبیه نوعی خود تحقیری است تا اعتراض به سیاست های دولت در زمینه سیاست خارجی و بهبود وضعیت پاسپورت ایرانی.

, اما ادبیاتی که مجریان برنامه «یه روز تازه» در بیان این خبر داشتند، بیشتر شبیه نوعی خود تحقیری است تا اعتراض به سیاست های دولت در زمینه سیاست خارجی و بهبود وضعیت پاسپورت ایرانی., اما ادبیاتی که مجریان برنامه «یه روز تازه» در بیان این خبر داشتند، بیشتر شبیه نوعی خود تحقیری است تا اعتراض به سیاست های دولت در زمینه سیاست خارجی و بهبود وضعیت پاسپورت ایرانی.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه