اخبار داغ

گزارشی از کاسبی "سلاطین سیگنال"؛

کانال های که جیب خود را پر می کنند و پول مردم را دود!

کانال های که جیب خود را پر می کنند و پول مردم را دود!
کانال های مشاوره و راهنما و معرفی خرید تقریبا در بسیاری از پیام رسان ها فعال هستند و حتی پیج ها و صفحات را شامل می شوند اما عمده کانال ها در تلگرام تمرکز دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ کسانی که در بورس فعال هستند، یکی از دغدغه های آن ها این است که چطور یک سهم خوب را خریداری کنند تا بازده خوبی را در دراز مدت برای آن ها به ارمغان بیاورد؛ اما برخی نیز که آگاهی لازم را در تحلیل و بررسی های تکنیکال ندارند، سعی می کنند به شکل های دیگر بتوانند سهم جهت خرید را انتخاب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مهدی ابوالحسنی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: خرید یک سهم در بورس بسیار اهمیت دارد و ملاک های مختلفی برای خرید و فروش یک سهم وجود دارد که امروزه برخی از کسانی که در بازار فعال شدند به آن توجهی ندارند.

,

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: برخی صف های خرید و فروش را ملاک ارزش یک سهم می دانند که این امر خصوصا در حال حاضر تحلیلی اشتباه است و همچنین نگاه کوتاه مدت به بازار و حتی روزانه هم یکی دیگر از ایرادات برخی از سرمایه گذاران است.

,

وی افزود: برای خرید خوب باید عوامل تحلیلی مالی و همچنین عوامل روانی بازار را مد نظر قرار دهیم که درجه اهمیت عوامل روانی در نگاه های بلند مدتر بسیار کم رنگ می شود مگر در موارد خاص؛ عموم عوامل روانی بازه های زمانی کوتاه مدت بازی گر میدان هستند چرا که شاید ماهیت این عوامل نیز اصلاً اینگونه است.

,

ابوالحسنی عنوان کرد: باید کسانی که قصد دارند در بورس سرمایه گذاری کنند، فعالیت پایه ای و تحلیلی را در این بازار فرا گرفته و بر این پایه حرکت کنند و حتما توجه داشته باشند که ماهیت این بازار بر عرضه و تقاضا است.

,

یکی از راه های که برخی برای این روند مد نظر قرار می دهند، معرفی سهم ها از کانال هایی است که در قالب راهنمایی ها و جهت دهی در بازار سرمایه فعال شدند؛ اساساً کانال ها و افراد و ادمین های این کانال ها دلشان برای مردم نمی سوزد و از این جهت دهی سود خود را مد نظر قرار می دهند؛ برخی از این کانال ها سهمی را در اختیار دارند و یا با دارندگان آن سهمیم می شوند و با سیگنال دهی ارزش سهم را بالا می برند.

,

*چرا فعالیت کانال ها و صفحات پر رنگ شد؟

, *چرا فعالیت کانال ها و صفحات پر رنگ شد؟, *چرا فعالیت کانال ها و صفحات پر رنگ شد؟,

حامد مجلسی در گفت و گو با خبرنگار در این زمینه صاحب نیوز اظهار کرد: در مدت زمان کمی  تعداد کدهای بورسی از یک میلیون با احتساب سهام عدالت به 50 میلیون کد رسید و این در حالی بود که دسترسی توده های مختلف مردم به فضای مجازی بیشتر شده است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه ورود تازه واردها بدون هیچ مقدمه و آگاهی بوده است، تصریح کرد: هر کسی می تواند بدون هیچ آزمون و آشنایی کد بورسی دریافت کند و وارد این بازار شود و در کنار  این سهولت القا خوش بینی های بیش از حد و اندازه مسئولان از حضور مردم در بورس نیز انگیزه ای برای ورود به این بازار شد.

,

وی افزود: همچنین بعد از شیوع بیماری کرونا در حالی که خیلی از مشاغل، کسب و کارشان تعطیل و نیمه تعطیل شده و خانه نشین شده بودند و با توجه به اینکه معاملات آنلاین در دسترس و راحت بوده و همچنین نیاز به پول سنگین را ندارد باعث شد این عوامل مردم به بورس توجه کنند.

,

مجلسی عنوان کرد: حال این افراد تازه وارد برای خرید نیاز به جهت دهی و انتخاب سهام برای خرید و همچنین فروش است که عدم آگاهی باعث می شود خوراک این فرد رسانه های زرد  شود، کانال هایی که اغلب عمر آن بیش از یکسال و دو سال نیست و باعث خریدهای احساسی می شود.

,

حامد مجلسی بیان کرد: گاهی می بینیم در اینستاگرام فردی که یک پیچ بورسی دارد حتی اسم یک سهم را اشتباه تلفظ می کند اما 15 هزار بازدید کننده دارد این نشان می دهد مخاطب آن توده های مردمی هستند که آگاهی ندارند این در حالی است که افرادی که موی در این بازار سپید کردند این تعداد دنبال کننده را ندارند.

,

ماهیت بازار بر اساس عرضه و تقاضا است و  سیگنال های کانال ها  می تواند در بازار در صورت همراهی افراد دیده شود اما در نهایت این سود خریداران نیست که تامین می شود، بلکه هدف دیگران از معاملات بازار تامین شده و افراد عادی متضرر می شوند و حتی صبر آن ها در دراز مدت نیز چون سهم خوبی خریداری نکردند، گاها جبران نمی شود.

,

اما شاید علی رغم تمام هشدارها برخی هنوز به سیگنال  کانال ها توجه دارند که در ادامه به برخی از شگردهای این کانال ها در جذب مخاطب پرداخته که بهتر است قبل از اعتماد به جهت دهی این کانال ها از آن آگاه باشیم.

,

*تلگرام مرکز عمده کانال های بورسی

, *تلگرام مرکز عمده کانال های بورسی, *تلگرام مرکز عمده کانال های بورسی,

کانال های مشاوره و راهنما و معرفی خرید تقریبا در بسیاری از پیام رسان ها فعال هستند و حتی پیج ها و صفحات را شامل می شوند اما عمده کانال ها در تلگرام تمرکز دارند که دلایل مختلفی دارد؛ در ابتدا باید به قابلیت و تمرکز خود این پیام رسان اذعان کنیم که یکی از پیام رسان ها برای کانال گردانی به حساب می آید، البته علاوه بر این ویژگی تلگرام با توجه به شرایطی که دارد هویت ادمین کانال مشخص نیست از این رو در صورت بروز مشکل پیگیری روند سخت تری را دارد و این فضا فرصت را ایجاد می کند که ادمین پاسخ گو مطالب خود نباشد.

,

علی حیدری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: اکثریت مردم بیشتر به سایت ها و کانال های نامشخص اعتماد می کنند، که این اعتماد  به این دلیل است که متاسفانه در وضعیت فعلی عدم با شفافیت در اطلاع رسانی از سوی رسانه و مطبوعات رو به رو هستیم و  به ناچار اشخاص به رسانه ها از خارج از مرزهای جغرافیای ایران اکتفا خواهند کرد.

, صاحب نیوز,

*اعتماد مردم به رسانه آزاد و پیگیر بیشتر است

, *اعتماد مردم به رسانه آزاد و پیگیر بیشتر است, *اعتماد مردم به رسانه آزاد و پیگیر بیشتر است,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: حتی این موضوع باعث شده که حتی سایت ها و کانال های مجهول  و کم هویت هم دنبال کنندگان قابل توجه داشته باشند؛ که راهکار مقابله با این موضوع این است که مجلس فعلی همت و تلاش کند که رسانه آزاد و پیگر داشته باشیم که اگر این اتفاق بیفتد اعتماد مردمی به رسانه آزاد و پیگیر بیشتر است.

,

وی افزود: اگر بتوانیم این فضا را ایجاد کنیم،  شاهد خواهیم بود که حمایت از اخبار زرد و شایعات کمتر خواهد بود؛ اصولا شایعات وقتی قوت می گیرد که خبر و منبع آن کمرنگ باشد به همین خاطر در ایران شایعات و اخبار زرد هستند که تاثیر گذار تر از اخبار اصلی و واقعی هستند.

, شایعات وقتی قوت می گیرد که خبر و منبع آن کمرنگ باشد,

مدرس اقتصاد در ادامه عنوان کرد: همتی باید از مجلس بیاید که رسانه های ما آزاد و پیگیر باشد و یک نمونه از این اتفاقات خوب در رسانه ها ورود روزنامه کیهان به حقوق های نجومی است که در این زمینه انقلابی شد و کار بسیار خوبی بود.

,

علی حیدری گفت: البته معتقد نیستم که کانال ها و سایت های اینگونه، باید بسته شود و یا حتی برخورد پلیسی با آن صورت پذیرد بلکه نیاز است رسانه های داخلی قدرت آزادی و پیگیری داشته باشد، در فضای آزاد و شفاف رسانه های دارای هویت باعث می شود کانال ها و سایت های دیگر حذف شوند.

,

*فردی که به یقینی حسی برای افزایش تورم رسیده، فقط منتظر یک تاییدیه است

, *فردی که به یقینی حسی برای افزایش تورم رسیده، فقط منتظر یک تاییدیه است, *فردی که به یقینی حسی برای افزایش تورم رسیده، فقط منتظر یک تاییدیه است,

حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: آنچه که در وضعیت فعلی  اقتصاد وجود دارد تورم بوده و این تورم که در بطن جامعه است موجب انتظارات تورمی نیز هست، به این معنی که مردم مشاهده می کنند که دولت به لحاظ عملکردی هیچ کار اقتصادی خاصی انجام نداده است، پس انتظار دارند بازهم بر میزان این تورم اضافه شود.

,

این کارشناس حوزه اقتصادی خاطرنشان کرد: بنابراین خود فرد احساس می کند که قیمت ها بالا برود، در این لحظه فرد نیازمند یک تاییدیه است که این تاییدیه می تواند از یک کانال تلگرامی و یا پیج اینستاگرامی باشد، و چون خود فرد به یقین حسی رسیده و همچنین کانال و پیج بسته به ممبری که دارد اکثریتی را ترغیب می کند، شخص یقین و به این بازار و خرید وارد می شود.

,

علی حیدری در مورد اینکه برخی که با اطلاعات این کانال ها و پیج ها همراه شدند و معتقدند سود نیز کردند، گفت: کمتر از نصف این افرادی که از این طریق و با این روش سرمایه خود را در جهت خرید مدیریت می کنند، سود می کنند و دلیل این سود این است که نقدینگی افراد یک کانال وقتی به سمت یک سهم برود آن سهم دچار رشد خواهد شد؛ حال اینکه اگر بخواهیم فقط کانال ها را هدف قرار دهیم و مردم را زیر سوال ببریم، کمی بی انصافی است.

,

وی در ادامه در جواب این سوال که هدف و انگیزه این کانال ها و پیج ها از دادن این اطلاعات و به ظاهر راهگشایی اقتصادی چیست، اذعان کرد: به قول ما ایرانیها هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد؛ برخی از این کانال ها پولی هستند و ورود به آن ها مستلزم پرداخت هزینه است و با خط و خطوت و نمودارها که قابل پذیرش تر و لمس تر است، مخاطبان را با خود همراه می کنند؛ این کانال ها در قبال پولی که می گیرند مطالبی ارائه می دهند و بعد آن پیشنهاد که سود کرده در بین پیشنهاد ها را بازنشر و بولد می کنند و از این روش درآمدزایی می کنند.

,

*درآمد میلیاردی پشت نقاب راهنمایی

, *درآمد میلیاردی پشت نقاب راهنمایی, *درآمد میلیاردی پشت نقاب راهنمایی,

حیدری ادامه داد: اما برخی دیگر هستند که می گویند برای کمک به دیگران و با این نقاب ها فعالیت می کنند، که البته احتمال و درصد کمی از این کانال ها هم ممکن است اینگونه باشد اما بیشتر این کانال ها و پیج ها سهم و شرکتی که هویت واقعی ندارد را بازار سازی می کنند و آن را بالا می آورند و حال اگر یک درصد اعضای کانال و صفحه تحت مدیریت آن ها نیز این سهم را بخرند؛ افراد پشت این کانال که سرمایه ای اولیه را با پولی ایجاد کرده اند، می تواند این سهام را با چندین برابر قیمت به فروش برسانند.

,

علی حیدری در ادامه بیان کرد: و چون این سهم به خاطر تزریق پول مدام افزایش پیدا می کند، مردم رشد این سهم را می بییند و طبیعی است و کافی است شما که سهم را در ابتدا خریدید و متضرر بودید آرام از این سهم خارج شوید، در این صورت مشاهده می شود سهم عرضه نیز می شود و روند رو به رشد هم دارد، بنابرین صاحب این کانال می تواند درآمد میلیاردی در هفته داشته باشد.

,

*تلقین شبکه ای راهی برای القا

, *تلقین شبکه ای راهی برای القا, *تلقین شبکه ای راهی برای القا,

بیشتر کسانی که در بازار سرمایه فعال هستند، حتی اگر برای خرید نیز به کانال های بورسی مراجعه نکنند اما باز هم عضو چندین کانال هستند تا تحرکات و حواشی و همچنین عوامل روانی بازار را بسنجند؛ یکی از شگردها برای القا خوب بودن خرید یک سهم این است که یک فرد یا یک گروه بیش از ده ها کانال بورسی را ایجاد می کند و نام های متفاوتی را برای آن انتخاب می کند و با توجه به تبلغات گسترده ای که انجام می دهد، عضو گیری می کند.

,

در حالی که این کانال ها زیر نظر یک فرد یا گروه اداره می شود اما مخاطب از این موضوع آگاهی ندارد در این صورت در حالی که مطالب متفاوتی در هر یک از کانال ها منتشر می کند اما بهنگام سیگنال خرید همه این کانال ها یک سهم مشخص را پیشنهاد خرید می دهند که باعث می شود مخاطبی که در چند کانال این فرد یا گروه عضو است با این موضوع رو به رو شود که همگی یک سهم را برای خرید معرفی کرده و با یک اجماع در نظر رو به رو شود و این اجماع حتی در برخی موارد بورس بازان حرفه ای تر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و این معرفی شبکه ای خیال سرمایه گذار را راحت می کند که این اجماع نشان از خوب بودن سهم دارد و با این برداشت شخص اطمینان به خرید سهمی می کند.

,

جلال حسینی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: کانال ها و صفحات بورسی را می توان در گروه های مختلفی دید که یکی از آن ها کانال ها و صفحات آموزشی است که عموماً برای حضور در آن و استفاده از راهنمایی ها باید فرد هزینه ای را بپردازد، البته همچنین برخی از کانال ها اطلاعات خود را رایگان در اختیار افراد قرار می دهند تا عضو گیری کنند و از تبلیغات کالا و خدمات مختلف سود کسب می کنند، که البته نوع اول در این زمینه بیشتر است.

,

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: برخی از کانال های دیگر نیز بیشتر برای فعالیت شناسنامه ای فرد ایجاد شده است که البته این کانال ها معمولا ممبر و مخاطب زیادی ندارد و اغلب بین 100 تا 400 عضو در آن حضور دارند.

,

وی افزود: اما بسیاری از کانال ها علاوه بر مطالب آموزشی و اقتصادی سهم هایی را برای خرید معرفی می کنند که شاید این سوال پیش بیاید که چگونه در رقابت اقتصادی این لطف اتفاق می افتد.

,

حسینی عنوان کرد: برای این اتفاق باید این نکته را یاداور شویم که ماهیت بازار بورس بر پایه عرضه و تقاضا است و در واقع این کانال ها تلاش می کنند این ویژگی بازار را تحت الشعاع قرار دهند؛ اما اینکه ایجاد عرضه و تقاضا در بازار چگونه سود این کانال ها را ایجاد می کند یک موضوع چندان پیچیده ای نیست.

,

جلال حسینی گفت: وقتی گردانندگان این کانال ها سهمی را خرید کرده و یا مبلغی را دریافت می کنند، با تحرکات و سیگنال های خرید سعی در ایجاد انگیزه برای خرید آن سهم می کنند که تقاضا در نتیجه قیمت آن سهم را بالا می برد و اینگونه یک سهم به دور از تحلیل اقتصادی با افزایش قیمت رو به رو می شود.

,

وی بیان کرد: شکل های مختلفی از کسب سود این جهت دهی ها برای خرید وجود دارد و به شکل های مختلف این کانال ها سود می برند اما همگی در نهایت تلاش می کنند عرضه و تقاضا غیر تکنیکال را در بازار ایجاد کنند و اینگونه سود ببرند.

,

*پیشینه موفق راهی برای همراهی مخاطب

, *پیشینه موفق راهی برای همراهی مخاطب, *پیشینه موفق راهی برای همراهی مخاطب,

یکی از راه هایی که کانال های بورسی از آن برای همراهی مخاطب با سیگنال های خرید استفاده می کنند این است که سهمی که قبلا معرفی کرده اند با روند مثبت روبرو شود؛ این اتفاق در مواردی با بهم زدن عرضه و تقاضا بازار ایجاد می شود و در برخی موارد نیز سهمی تحلیلی معرفی می شود تا بتوان از روند این سهم برای موجه جلوه دادن دیگر سهم های معرفی شده استفاده کرد.

,

البته همان طور که گفتیم تلگرام جولان گاه بیشتر این کانال هاست یکی از کارهایی که در این پیام رسان برخی از کانال ها انجام می دهند این است که بنا بر قابلیت تلگرام مطلبی که قبلاً منتشر کردند را ویرایش کرده و سهمی که در بازار مثبت است را به عنوان پیشنهاد قبلی خود جا می زنند؛ وقتی مخاطب چند مورد از این پیشینه را می بیند به پیشنهادات جدید اعتماد می کند و اینگونه به بازار وارد می شود.

,

به طور کلی تکیه بر سیگنال کانال ها برای خرید امری اشتباه است که می تواند ضررهای زیادی را به سرمایه گذار وارد کند؛ بنابراین بهتر است قبل از سرامایه گذاری آگاهی از این بازار را کسب کنیم و همچنین قبل از خرید تحلیل خوبی را نسبت به سهم انجام دهیم و با دید بلند مدت به هدف خود برسیم.

,

گزارش از جمشید حسینی جزه

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه