اخبار داغ

رای الیوم:

لغو تحریم تسلیحاتی ایران شکستی بزرگ برای دولت ترامپ است

لغو تحریم تسلیحاتی ایران شکستی بزرگ برای دولت ترامپ است
رای الیوم در مطلبی با اعلام اینکه لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران یک شکست بزرگ برای واشنگتن و عاملی برای وحشت تل‌آویو است، این پیروزی کشورمان را لایق جشن گرفتن دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم، در مقاله‌ای با مطرح کردن سئوالاتی نوشت: چرا ایرانی‌ها حق دارند برای شکست آمریکا و لغو تحریم تسلیحاتی خود جشن بگیرند؟ آیا سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه و جنگنده‌های «G۱۰» چینی اولین تجهیزات نظامی خواهد بود که به دست ایران می‌رسد؟ چه چیزی باعث نگرانی آمریکا و ترس اسرائیل می‌شود؟ آیا تجاوز به تهران «سورپرایز اکتبر» خواهد بود؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
عطوان در ادامه تاکید کرد: لغو تحریم بین‌المللی اعمال شده بر ایران در زمینه خرید و فروش سلاح‌های پیشرفته متعارف از عصر یکشنبه به دلیل دو بار شکست و ناتوانی آمریکا در تمدید آن به ویژه در شورای امنیت بود. مخالفت اروپایی‌ها و اکثر اعضای شورای امنیت با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و استواری و مقاومت ملت ایران و مدیریت آنان که از نظر نظامی و دیپلماتیک صورت گرفت عامل برداشته شدن این تحریم‌ها بود.
,
 
,
در حالی مقامات ایرانی این موفقیت را که پس از ۱۳ سال صبر و عزت نفس طولانی به دست آمد جشن می‌گیرند که ابر‌های اندوه و اضطراب بر اسرائیلی‌ها و حامیان آمریکایی آن‌ها سایه انداخته است، زیرا لغو این تحریم‌ها به طور خودکار به معنای باز شدن دستان ایران در دو زمینه است: اولین مورد خرید هواپیما‌های جنگی پیشرفته مانند «سوخو ۳۰» و «سوخو ۳۵» و بالگرد‌های نظامی روسی، علاوه بر هواپیما‌های جنگی «G۱۰» چینی و تانک‌های پیشرفته به ویژه تانک‌های T۹۰ روسی خواهد بود. مورد دوم این است که به ایران اجازه می‌دهد آخرین مدل از موشک‌های پیشرفته و قایق‌های تندروی موجود در زرادخانه خود را بفروشد تا تحریم‌های اقتصادی شدید آمریکا و کاهش درآمد‌های نفتی را جبران کند.
,
 
,
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، تهدید کرد: واشنگتن هر طرفی را که در تأمین سلاح ایران مشارکت کند یا در زمینه نظامی در مرحله آینده با ایران همکاری داشته باشد تحریم خواهد کرد.
,
 
,
بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل، در اظهاراتی «نژادپرستانه» گفت: من به عنوان وزیر دفاع، اقدامات بعدی را برای جلوگیری از گسترش (نفوذ) و تسلیح ایران با همکاری شرکای قدیمی و جدیدمان انجام خواهم داد بنابراین همه کشور‌ها باید به این تلاش مهم ما بپیوندند.
,
 
,
این تهدید‌ها چه آمریکایی باشد و چه اسرائیلی، خالی از هرگونه محتوا است و ممکن است تأثیرات میدانی آن بسیار محدود باشد، زیرا ایران قصد ندارد هواپیما و فناوری نظامی را از کشور‌هایی مانند مالی و سریلانکا بخرد، بلکه از دو ابرقدرت که از نظر اقتصادی و نظامی پیشرفته هستند، یعنی چین و روسیه خریداری خواهد کرد. دولت آمریکا قبلا تحریم‌هایی را علیه این دو کشور به اجرا در آورده بود و آثار این تحریم‌ها بسیار کم بود بلکه پاسخ متقابل به این تحریم‌ها داده شد و هیچ چیز جدیدی در زمینه اعمال تحریم بر این دو کشور وجود نخواهد داشت.
,
 
,
از سوی دیگر رژیم اشغالگر اسرائیلی بیش از بیست سال است که به حمله به ایران و از بین بردن راکتور‌های هسته‌ای و زیرساخت‌های آن تهدید می‌کند، اما جرأت چنین اقدامی را نداشته است. زیرا پاسخ ایران به آن ممکن است وجود اسرائیل را تهدید کند، زیرا تهران از بیش از یک جبهه به اسرائیل حمله خواهد کرد.
,
 
,
این تحریم بین المللی که از سال ۲۰۰۷ به ایران تحمیل شده است، به طور غیرمنتظره‌ای به نفع آن بوده است، زیرا مقامات ایرانی را بر آن داشت تا با اعتماد به نفس بر توسعه یک صنعت پیشرفته نظامی تکیه کنند. شروع این پیشرفت‌های نظامی با ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین که یکی از پیشرفته‌ترین پهپاد‌ها در جهان است و تولید زرادخانه‌ای از موشک‌ها در ابعاد مختلف بود. این موشک‌ها از اندازه‌ها و حجم‌های مختلف و دقت بالایی برخوردار است به طوری که یکی از آن‌ها موفق شد ماهواره‌ای را به فضا پرتاب کند و دیگری هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را در ارتفاع ۲۰ کیلومتری که به حریم هوایی ایران در تنگه هرمز نفوذ کرده بود، سرنگون کند. ایران همچنین تانک ها، زیردریایی‌ها و ناو‌های جنگی سریع السیری در اختیار دارد که با رادار‌ها قابل شناسایی نیستند.
,
 
,
روس‌ها که از تحریم‌های بین المللی سرپیچی کردند و تقریباً ۵ سال پیش، سامانه موشکی اس ۳۰۰ را به ایران فروختند در فروش سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ و شاید پیشرفته‌تر اس ۵۰۰ به ایران دریغ نخواهند کرد، به خصوص که هیچ مانع قانونی بین‌المللی در این زمینه وجود ندارد. در مورد چین هم باید گفت، این کشور در حال حاضر برای امضای توافق نامه جامعی با متحد قدرتمند خود ایران تلاش می‌کند؛ توافقنامه‌ای که شامل سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری در پروژه‌های زیرساختی ایران به ویژه در بخش نظامی آن‌ها می‌شود.
,
 
,
نکته قابل توجه در اظهارات وزیر جنگ اسرائیل این است که وی گفت «ما با همکاری شرکای قدیمی و جدید خود برای جلوگیری از گسترش نظامی ایران اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.» ما قدیمی‌ها را می‌شناسیم منظور خود آمریکاست، اما هم پیمانان جدید احتمالا امارات و بحرین هستند که یک قرارداد صلح با «اسرائیل» بستند و شاید بعداً عربستان سعودی نیز به آن‌ها افزوده شود.
,
 
,
این می‌تواند علت فشار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر این کشور‌ها را برای امضای توافق نامه‌های فوق در اسرع وقت توضیح دهد، زیرا آن‌ها به پایگاهی برای شروع هرگونه اقدام نظامی علیه ایران تبدیل می‌شوند.
,
 
,
بسیاری از اطلاعات درز یافته در روزنامه‌های غربی به «سورپرایز اکتبر» اشاره می‌کند که ممکن است ترامپ ارائه دهد تا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری که تنها سه هفته تا تاریخ برگزاری آن مانده است، تلاشی کرده باشد. آیا این سوپرایز با تجاوز اسرائیلی-آمریکایی به ایران نشان داده می‌شود؟
,
 
,
در انتهای این مطلب آمده است: ما جام جادویی نداریم که بخواهیم پیش‌بینی کنیم، اما لغو تحریم نظامی ایران یک شکست بزرگ برای دولت ترامپ و عامل اضطراب و وحشت برای دولت اشغالگر اسرائیلی است البته هر گزینه‌ای برای این ائتلاف بحران زده از نظر داخلی و خارجی دشوار خواهد بود. این حق مسئولان و مردم ایران است که این پیروزی را که پس از یک ثبات طولانی مدت و تلاش‌های دیپلماتیک، به دست آمد، جشن بگیرند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه