اخبار داغ

نشانه‌گیری به سوی ناکجاآباد؛

قحطی فشنگ، سرمربی ناراضی و رئیس منفعل/ تیراندازیِ حاشیه‌ها به تیم ملی تیراندازی!

قحطی فشنگ، سرمربی ناراضی و رئیس منفعل/ تیراندازیِ حاشیه‌ها به تیم ملی تیراندازی!
در آستانه المپیک توکیو هنوز وضعیت تیم ملی تیراندازی با تفنگ ایران مشخص نیست و مجموعه‌ای که تاکنون 4 المپین را معرفی کرده، در تضاد بین خواسته‌های منطقی سرمربی تیم ملی و بی‌تفاوتی رئیس فدراسیون می‌سوزد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از کسب نتایج درخشان تاریخ تیراندازی در المپیک‌های 2012 لندن و 2016 ریو با لازلو سوچک که ایران توانست تا یک‌قدمی سکوی افتخار هم پیش برود، شرایط ارزی و تحریمی کشور به‌گونه‌ای شد که فدراسیون تیراندازی نتواند به همکاری با سرمربی موفق خود ادامه دهد و نهایتاً تجمیع نظرات به استفاده از الهام هاشمی، سرمربی وقت تیم ملی تیراندازی سنگاپور برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
هاشمی با تجربیاتی که در همه سال‌های حضورش به عنوان یک تیرانداز ملی‌پوش، مربی‌گری در کسوت دستیاری لازلو سوچک و همکاری با مربیان خارجی دیگر به‌عنوان سرمربی تیم ملی سنگاپور به دست آورد، شاگردانش را در ایران به‌گونه‌ای هدایت کرد که آنها تاکنون چهار سهمیه ارزشمند را در رشته تفنگ کسب کرده‌اند. اما اوضاع تیم ملی تفنگ ایران در سال منتهی به المپیک اصلاً آرام نیست و ملی‌پوشان هیچ ثبات و آینده‌نگری را روبروی خود نمی‌بینند.
,
 
,
, ,
 
,
الهام هاشمی که با تفکر ایده‌آل‌گرایانه و سیستم خارجی پا به فدراسیون تیراندازی گذاشته بود، حالا با شرایطی روبه‌روست که ادامه همکاری را برای وی سخت کرده و راه‌های خروجی را برایش مفتوح. فدراسیون تیراندازی با وجود بازآغاز اکثر تمرینات تیم‌های ملی هنوز نتوانسته شرایط بدوی برپایی اردوی تیم ملی تفنگ را مهیا کند و این امر اصلاً به مذاق الهام هاشمی خوش نیامده است.
,
 
,
دو ماه است که از اتمام قرارداد سرمربی‌گری هاشمی در تیم ملی تفنگ می‌گذرد اما فدراسیون هنوز هیچ اقدامی برای تمدید همکاری دوباره وی با این تیم انجام نداده و رئیس فدراسیون در روزهای مدال‌ساز المپیکی دست روی دست می‌گذارد. علاوه بر مسئله عدم تمدید، هاشمی در این مدت از بحث کمبود فشنگ و مهمات گرفته تا عدم پرداخت حقوق به ملی‌پوشان المپیکی، نبود برنامه برای مسابقات آزاد و لیگ، برگزاری اردوهای بی‌کیفیت و در آخر هم کاهش دستمزد خودش با دادگر در کشمکش بوده و هرگز هم از سمت فدراسیون توجهی به درخواست‌های منطقی و معقول وی وجود نداشته است.
,
 
,
گرچه پس از بالا گرفتن آتش اختلاف از گوشه و کنار عنوان شد که مسئله نارضایتی الهام هاشمی به موضوعات مالی بازمی‌گردد، اما مدتی بعد مشخص شد که هاشمی دغدغه مسائل مالی را ندارد و عدم برآورده کردن نیازهای خود و شاگردانش باعث شده تا دست به اعتراض بزند. با این حال و با توجه به نتایج خوب الهام هاشمی، علی دادگر اقدامی جدی برای عقد قرارداد مجدد با این سرمربی موفق نداشته و برگه قرارداد وی در حال خاک خوردن روی میز آقای رئیس است؛ رئیسی که آن‌قدر ایراد و اشکال در فدراسیونش وجود دارد که از روبه‌رو شدن با تمام رسانه‌ها می‌ترسد و تنها به سوالات از پیش تعیین شده در نشست‌های خبری و یا سایت تخصصی خود پاسخ می‌دهد!
,
 
,
, ,
 
,
در حال حاضر چند نشست بین سیدرضا صالحی امیری، مهین فرهادی‌زاد، نصرالله سجادی، الهام هاشمی و علی دادگر جهت فیصله دادن به معضل تیم ملی تفنگ و ختم به خیر کردن مشکل دختران و پسران ایرانی برای المپیک سال آینده برگزار شده اما تاکنون نرمشی از سمت رئیس فدراسیون دیده نشده تا فعلاً آینده 4 تن از المپین‌های شایسته تیم ملی تفنگ در دستان علی دادگر به ملعبه تبدیل شود. آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، نجمه خدمتی و مهیار صداقت چهار ملی‌پوش المپیکی این تیم هستند که سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو را با هدایت الهام هاشمی به دست آوردند و حالا با این شرایط در بلاتکلیفی به‌ سر می‌برند.
,
 
,
رئیس کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو درباره این جلسه و وضعیت الهام هاشمی در آستانه رویداد مردادماه گفت: بیشترین مسئله مربوط به بحث اجرایی‌ست و ما کمک می‌کنیم که مسائل به وجود آمده حل شود. سعی کردم تمام صحبت‌های خانم هاشمی را بشنوم و با هم در مورد مشکلاتی که دارند، گفت‌وگو و هم‌فکری کردیم تا به نتایج مثبتی برسیم.
,
, ,
 
,
همان‌طور که گفته شد، مشکل الهام هاشمی هرگز مسائل مالی نبوده و وی بر مسائل آماده‌سازی شاگردانش حساس است و تاکید دارد. سرمربی تیم ملی تفنگ از شرایط کرونایی موجود بر کشور و ناکارآمدی فدراسیون تیراندازی در برگزاری اردو با پروتکل‌های دقیق برای تیمش گله‌مند است و از این‌که همیشه باید شاگردانش را با تمرینات ذهنی سرگرم کند خسته شده. تیم ملی تفنگ مدت‌هاست که فشنگ و ادوات لازم را برای تمرین شاگردانش ندارد و هرگونه اعتراضی بر بام بلند تحریم پرتاب می‌شود.
,
 
,
البته سیدرضا صالحی‌امیری این دعوا را حل‌شده می‌داند و می‌گوید: «ما یک جلسه طولانی با خانم هاشمی و آقای دادگر داشتیم و صحبت‌های هر دو را شنیدیم. سرمربی تیم تقاضاهایی دارند که به‌حق است، اما خانم هاشمی این را بدانند که باید با توجه به شرایط مملکت درخواست داشته باشند. وقتی کشور ما در تحریم است و هیچ ویزای شینگنی برای آن صادر نمی‌شود، چطور ما باید فشنگ و مهمات تهیه کنیم. ما هزینه خریداری فشنگ را از آلمان می‌دهیم اما باید راه سفر به این کشور باز باشد که آن را خریداری کنیم. درباره حقوق هم گفتیم قبلا 10 میلیون می‌گرفتید حالا این مبلغ را 20 میلیون کنید. حرف‌های ایشان درست است اما در شرایط عادی کشور نه در این اوضاع تحریم و کرونا. ما از ایشان خواستیم که شرایط را درک کنند و تمرینات را شروع کنند».
,
 
,
, ,
 
,
با توجه به اظهارات رئیس کمیته ملی المپیک و معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در مسئله تیم ملی تفنگ که مبنی بر ادامه همکاری و دلجویی از هاشمی بود، مسئولان فدراسیون تیراندازی در مقابل مشکلات موجود هیچ موضعی ندارند و فقط سکوت کرده‌اند؛ سکوتی که به نظر می‌رسد رضایتی بر اتمام حضور الهام هاشمی در تیم ملی تفنگ باشد.
,
 
,
شاید رئیس فدراسیون تیراندازی به ضربه‌خوردن امثال صداقت و خدمتی مایل‌تر است تا بتواند بودجه‌های مربوط به آماده‌سازی المپین‌ها را صرف ابداع لیگ‌های بیهوده‌ای مانند اهداف پروازی کند. شاید لازم است مسئولان بلندپایه وزارت ورزش و جوانان من بعد برای تایید صلاحیت نامزد کاندیداتوری فدراسیون تیراندازی ابتدا جویا شوند که فرزندان رئیس احتمالی علاقه‌ای بدان رشته دارند یا نه؛ که کاش نداشته باشند و پدرِ رئیس مجبور به خرج کردن بودجه‌ها برای ارضای نیازهای فرزندش نشود.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه