اخبار داغ

میرتاج الدینی:

تدوین قانون «رمزارزها» خواسته فعالان اقتصادی است

تدوین قانون «رمزارزها» خواسته فعالان اقتصادی است
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست فعالان اقتصادی و بانکی از مجلس شورای اسلامی این است که هرچه سریعتر نسبت به تدوین قوانین «رمزارزها» اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به جلسه عصر امروز فراکسیون راهبردی مجلس، گفت: این جلسه با موضوع بررسی نوسانات ارزی و مشکلات ارزی و موضوع رمز ارزها تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه ۴۰ نفر از نمایندگان در این جلسه حضور یافتند، گفت: همچنین کارشناسان بانکی هم در این جلسه حضور یافتند.

,

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فراکسیون به منظور پیگیری مسائل اساسی و راهبردی کشور تشکیل شده و در صدد چاره اندیشی برای معضلات و مشکلات اقتصادی کشور هستند.

,

میرتاج الدینی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما عدم ثبات نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی است که بر اثر تحریم های ظالمانه به وجود آمده است، اظهار داشت: ضعف در مدیریت ارزی و غافل شدن از بازارهای غیررسمی ارزی این شرایط را تشدید می کند.

,

وی تاکید کرد: برای مقابله با تحریم به ویژه تحریم های بانکی استفاده از راهکارهای موجود در جهان و شیوه های نوین تبادل ارزی یکی از مواردی است که کارشناسان پیشنهاد می کنند و به همین جهت این جلسه را تشکیل دادیم و از کارشناسان دعوت کردیم تا این موضوع مهم مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سرپرست بانک رفاه در این جلسه گفت: سرپرست بانک رفاه با ذکر آمار شیوه های پرداخت های بانکی و مبادلات بانکی به این نکته تاکید کرد که شیوه های پرداخت در بانک از شیوه کارتها به پرداخت از طریق موبایل تغییر یافته و شیوه های پرداخت بانکی در سیستم های بانکی به سرعت در حال  تغییر است.

,

میرتاج الدینی ادامه داد: استفاده از «رمز ارزها» هم یکی از شیوه های جدید است که در دنیا مرسوم شده و درخواست فعالان اقتصادی و بانکی از مجلس شورای اسلامی این است که هرچه سریعتر نسبت به تدوین قوانین رمزارزها اقدام کنند.

,

وی با اشاره به اظهارات کارشناسان حوزه ارز و بورس در جلسه مذکور گفت: یکی از کارشناسان به بازار غیررسمی که توسط عده ای در خارج از کشور با مقاصد ضربه زدن به اقتصاد کشور راه افتاده است، اشاره کرد و گفته شد این افراد به نوسانات ارزی دامن می زنند که متاسفانه بانک مرکزی از این بازارها غافل است و لازم است بانک مرکزی، بازار متشکل ارزی و ارز آنی و فردایی را راه بیندازد و مانند بورس بازارگردانی کند.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات جعفر قادری در این جلسه گفت: این نماینده مجلس در این جلسه تاکید کرد که رمز ارز یکی از فعالیت های اقتصادی که باید قوانین آن تدوین شود و ما نباید ازآن غافل باشیم.

,

میرتاج الدینی با اشاره به اظهارات علی اکبر کریمی در این جلسه هم گفت: نماینده مردم اراک هم در این جلسه عنوان کرد دشمن با تسلط بر گلوگاه و بستر سوئیفت، عرصه را برای دیگران تنگ می کند و ملت ما را تحت تحریم شدید قرار داده و استفاده از رمز ارز یکی از راهکارهای مقابله با آن است و رمزارزها بستری است که هیچ گونه نمی تواند تحت تاثیر تحریم ها قرار گیرد.

,

وی گفت: ما از کارشناسان می خواهیم طرح ها و پیشنهادات خود را در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند که جعفر قادری هم طرحی در این زمینه تهیه کرده و مسیر را باز کرده و همچنین برخی از نمایندگان چون محسن زنگنه درصدد تهیه طرحی درباره بازار متشکل ارزی هستند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

منبع: مهر

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه