اخبار داغ

ظریف پیروزی مردم بولیوی علیه توطئه‌های آمریکا را به اسپانیولی تبریک گفت

ظریف پیروزی مردم بولیوی علیه توطئه‌های آمریکا را به اسپانیولی تبریک گفت
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به زبان اسپانیولی پیروزی مردم بولیوی علیه توطئه‌های آمریکا را به زبان اسپانیولی تبریک گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به زبان اسپانیولی پیروزی «لوئیس آرسه» در انتخابات بولیوی را تبریک گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وزیر امور خارجه ایران در این پیام توئیتری نوشت: «من به مردم قهرمان بولیوی تبریک صمیمانه خود را برای پیروزی قاطعشان بر طرح‌های بی‌ثبات کننده امپراتوری یانکی (آمریکا) ابراز می‌دارم».
,
 
,
وی در ادامه نوشت: «این پیروزی ارزشمند مردمی را به "لوئیس آرسه" رئیس جمهور منتخب و "دیوید چکهوانکا" معاون رئیس جمهور تبریک می‌گویم.»
,
 
,
بعد از نیمه‌شب یکشنبه به وقت محلی، مقام‌های بولیوی رسماً «لوئیس آرسه» نامزد حزب «جنبش به سوی سوسیالیسم» (MAS) و از افراد نزدیک به «اوو مورالس» را بعنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.
,
 
,
شبکه «تله سور» در این خصوص گزارش کرد، طبق گفته مقام‌های بولیوی، آرسه موفق به کسب ۵۲.۲ درصد از آراء انتخاباتی شده و «کارلوس مسا» رئیس‌جمهور اسبق این کشور و رهبر حزب جامعه مدنی ۳۱.۵ درصد از آراء انتخاباتی را به دست آورده است.
,
 
,
انتخابات ریاست‌جمهوری بولیوی یک سال پس از انتخابات جنجالی سال گذشته صورت گرفت که به کودتای راست‌گرایان و استعفا و تبعید مورالس تنها رئیس‌جمهور بومی این کشور منجر شد. مورالس پیش از آن گفته بود که فردای روزی که آرسه در انتخابات پیروز شود، به کشورش بازخواهد گشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه