اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش:‌

روش‌های گزینش به بازنگری نیاز دارد

روش‌های گزینش به بازنگری نیاز دارد
وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان کشور گفت:‌ روش‌های جذب و گزینش نیروی انسانی در این وزارتخانه نیاز به بازنگری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حاجی میرزایی در این نشست که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد سند تحول بنیادین را منشور اقدامات آموزش و پرورش ذکر و   تصریح کرد: روش‌های جذب و گزینش نیروی انسانی در آموزش ‌و پرورش به بازنگری نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود:‌در سال تحصیلی جدید سعی کردیم بر گزینش نیروهای جدیدالورود به آموزش‌و پرورش تمرکز بیشتری کنیم. از دو دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی بازدید کردم و در جریان مستقیم گزینش دانشجو معلمان قرار گرفتم و با هیات عالی گزینش همفکری می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
,
 
,
وزیر با تأکید بر لزوم ارتباط مستمر دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانشگاه باید با دانشجویان خود به‌صورت مداوم از زمان ورود به دانشگاه تا پایان دوره خدمت و شروع  بازنشستگی ارتباط مستمر داشته باشد زیرا دنیا همواره در حال تغییر و تحول است و معلمان باید قادر باشند در هرزمانی خود را با این تحولات هماهنگ کنند.
,
 
,
حاجی میرزایی در جلسه مذکور که در ساختمان شهید رجایی وزارتخانه برگزار شد بابیان اینکه تأکید بر اجرای سند تحول و داشتن روحیه مطالبه‌گری در این مورد خوب است، اظهار کرد: باید علاوه بر مطالبه‌گری، با همفکری باهم بتوانیم وظایف هر بخش را در اجرای سند تحول مشخص کنیم تا به اهداف مشخص شده برسیم.
,
 
,
حاجی میرزایی با اشاره به مسئولیت خطیر نظام تعلیم و تربیت گفت: نسل آینده کشور و عزیزترین سرمایه خانواده‌ها در بهترین سال‌های یادگیری و پیشرفت به نظام تعلیم و تربیت سپرده می‌شوند بنابراین در جایگاهی قرار داریم که مسئولیت فرهنگی نسلی که آینده کشور را می‌سازد، بر عهده‌داریم و این مسئولیت بسیار عظیم و خطیر است.
,
 
,
وی با اشاره به تصویب زیرنظام های اجرایی سندتحول بنیادین در سال‌های قبل، ادامه داد: اگر بخواهیم اجرایی شدن آن را در تحول ایجاد شده در معلم، دانش‌آموز و مدرسه ببینیم، هنوز در ابتدای کار هستیم زیرا تربیت یک فرایند بلندمدت است و آثار آن به‌تدریج مهیا می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اجرای سند تحول دغدغه اصلی آموزش و پرورش بوده است اما هنوز به انتظارات خود از اجرای سند تحول نرسیده‌ایم، گفت: برای رسیدن به اهداف به بررسی دقیق‌تر نیاز داریم در  این مورد به بضاعت علمی و فکری حوزه‌های علمیه و نمایندگان حوزه در دانشگاه‌ها نیازمندیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه