اخبار داغ

گوشت انفجاری گران می شود؛

تاثیر مستقیم دلالان در گرانی دام؛ از کاهش قدرت خرید مردم تا تعطیلی صنف قصابان

تاثیر مستقیم دلالان در گرانی دام؛ از کاهش قدرت خرید مردم تا تعطیلی صنف قصابان
بررسی ها نشان می دهد گوشت قرمز با افزایش قیمت رو به رو شده است، بطوریکه قیمت گوشت بره از ۸۰ تومان به ۹۰ تا ۹۵ تومان و قیمت گوشت گوساله از ۸۰ تومان به ۸۵ هزار تومان افزایش‌ یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، رصد خبرنگار ایلام بیدار از سطح بازار نشان می دهد گوشت قرمز با افزایش قیمت رو به رو شده است. بر این اساس قیمت گوشت بره از ۸۰ تومان به ۹۰ تا ۹۵ تومان و قیمت گوشت گوساله از ۸۰ تومان به ۸۵ هزار تومان افزایش‌ یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

این در حالی است که گوسفند زنده نیز با ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۵۰ تا ۶۰ تومان فروخته می شود، متاسفانه قیمت توسط دلالانی از استان های مجاور برای خرید دام تعیین شده که همین موضوع به افزایش نرخ گوشت کمک کرده است.

,

پس از تذکر امام جمعه موقت مبنی بر قاچاق دام و با پیگیر دادستان و نیروی انتظامی ۳۰ راس دام قاچاق کشف و ضبط شد.

,

در این بین نیز قصابان شهرستان به دلیل افزایش قیمت با کاهش فروش مواجه شده اند، به نظر می رسد شورای تامین، ستاد تنظیم بازار و دادستان باید بصورت جدی تر با این موضوع برخورد کنند چون با ادامه این روند باید منتظر انفجار قیمت خرید گوشت در این شهرستان باشیم.

,

 

,

, ,

تاثیر مستقیم دلالان نهاده های دامی در گرانی دام

, تاثیر مستقیم دلالان نهاده های دامی در گرانی دام, تاثیر مستقیم دلالان نهاده های دامی در گرانی دام,

تعدادی از دامداران دره شهری در پیام‌هایی دلیل افزایش قیمت دام زنده را گرانی و کمبود نهاده های دامی عنوان کرده اند. قیمت جو، دارو و علوفه در بازار ازاد انهم اگر پیدا شود چندین برابر شده و دلالان نیز فعالیتشان در این خصوص به همین مقدار افزایش یافته است.

,

مشکل توزیع سبوس که داستان جدایی دارد، دامداران به نحوه توزیع ناعادلانه این نهاده دامی مهم معترضند و اتحادیه دامداران نیز کاهش سهمیه را دلیل کمبود ان عنوان می کند.

,

همچنین برخی از دامداران نیز از پر شدن سقف صدور دفترچه دام در اداره عشایری خبرداده اند که این موضوع باعث شده عملا دست برخی از سهمیه جو کوتاه شود.

,

مشکل دیگر اینکه تعدادی با دریافت تسهیلات اقدام به دامپروری کرده و درصورت عدم سود کافی باید آن را با سودش از جیب بپردازند.

,

در این بین نیز دلالان دست به نقد از سمت خوزستان و برخی شهرستان‌های همجوار با قیمت هر کیلو ۵۵ تا ۶۵ هزارتومان اقدام به خرید دام و خروج ان از شهرستان می کنند که با استقبال دامداران نیز مواحه شده است.

,

ضرورت توزیع عادلانه دام در بین دامداران با نرخ سهمیه ای

, ضرورت توزیع عادلانه دام در بین دامداران با نرخ سهمیه ای, ضرورت توزیع عادلانه دام در بین دامداران با نرخ سهمیه ای,

هرچند خرید دام توسط غیر بومی ها خروج سود خوبی به دامداران زحمتکش می رساند اما باعث عدم تعادل در عرضه و تقاضا و نیز بالا رفتن قیمت گوشت تا بالای ۱۰۰ هزار تومان خواهد شد.

,

حال از یک سو دامدار تنها راه جبران زحمت شش ماهه اش را فروش به خریداران غیربومی می داند، از آن سمت گوشت بصورت انفجاری گران و از سفره مردم خارج می شود و از منظر دیگر نیز قصابان به دلیل کاهش قدرت خرید مردم مجبور به تعطیلی صنف خود خواهند شد.

,

تامین نهاده های دامی با نرخ سهمیه و توزیع عادلانه بین دامداران، شناسایی دلالان و کوتاه کردن دستشان توسط قانون، ورود ستاد تنظیم بازار کم فروغ و جلوگیری از قاچاق دام باعث خواهد شد نه سیخ دامدار بسوزد نه کباب مردم.

,

امیدواریم دادستان، ستاد تنظیم بازار، جهاد کشاورزی و همه مسئولان مرتبط سریعا به رفع این مشکل ورود کرده تا در این بین نه تولید ضرر کند نه مصرف کننده.

,

انتهای پیام/س

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه