اخبار داغ

خاموشی آرام حیات شهروندان در محورهای مواصلاتی جنوب شرق کشور؛

ققنوس مرگ همچنان در جاده‌های سیستان و بلوچستان جان می‌ستاند

ققنوس مرگ همچنان در جاده‌های سیستان و بلوچستان جان می‌ستاند
بروز حوادث متعدد و ناگوار رانندگی در راه‌های ارتباطی شهرستان ایرانشهر که به خاطر اصلاح نشدن نواحی پر مخاطره بوده و آثار ناگوار اجتماعی وخانوادگی این حوادث به صورت غیر قابل جبران ظاهر شده، دادستانی این منطقه با اخذ نظرات کارشناسی در خصوص شناسایی نقاط حادثه خیز و ترمیم آن ها، تذکرات لازم را به دستگاه‌های اجرایی داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، انسان، وسیله نقلیه و جاده سه ضلع یک حادثه رانندگی محسوب می‌شوند که بسته به نوع حوادث میزان دخیل بودن آن‌ها از حادثه‌ای به حادثه دیگر متفاوت است.

در این میان عامل انسانی در ایران بیشترین نقش را در حوادث رانندگی ایفا می‌کند، اما این به معنای آن نیست که سایر عوامل شایسته توجه نیستند.

از آن جایی که عوامل بشری در حوادث رانندگی بیشترین نقش را دارد با ایمن سازی راه‌ها و وسایل نقلیه می‌توان از قدرت مرگبار خطا‌های انسانی در سوانح رانندگی کاست.

گستردگی و پراکندگی استان پهناور سیستان و بلوچستان، طولانی بودن فاصله بین شهرها و روستاها، نبود جاده‌های ۲ بانده و بزرگراه و رفت و آمد و ترافیک بالای برخی جاده های این استان حوادث ناگواری را رقم می زند که گاهی اوقات این وقایع جبران ناپذیر است.

سرعت زیاد خودروهای حامل قاچاق نه تنها جان راننده و سرنشینان این خودروها بلکه سایر خودروهای عبوری در جاده های دو طرفه سیستان و بلوچستان به ویژه برخی شهرستان های جنوبی این استان را به مخاطره می اندازد.

حوادث جاده‌ای در محورهای نابه سامان سیستان و بلوچستان و مخصوصا در بخش جنوبی این استان تبدیل به جاده های مرگ شده و روزانه شاهد کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از این مردم هستیم.

برخی از مردم جاده‌های نامناسب را و مسئولان خطاهای انسانی را عامل تصادفات می‌دانند، در همین راستا بهرام شیری، یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: بروز حوادث متعدد رانندگی ناشی از وضعیت نامناسب جاده ها است و شهرستان ایرانشهر در شاهراه محور توسعه شرق کشور واقع شده که اکثر مسیرهای ارتباطی شهرهای استان سیستان و بلوچستان به این منطقه منتهی می شود.

وی افزود: در ساعت های مختلف شبانه روز سوانح ناگوار رانندگی در مسیرهای مواصلاتی ایرانشهر به سایر شهرها رخ می دهد که با خسارت های فراوان مالی و جانی همراه است.




جاده های مرگ در سایه بی تدبیری همچنان قربانی می گیرد

در همین زمینه مولوی عبدالصمد دامنی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: زمان های قدیم تردد با ماشین و وسیله نقلیه بسیار محدود و کم بوده اما با پیشرفت تکنولوژی استفاده مردم از خودرو روز به روز افزایش می یابد به نحوی که جاده های سیستان و بلوچستان بیشتر اوقات شلوغ بوده و متاسفانه مسئولین و مدیران مجموعه راه سازی آن گونه که شایسته است به مسئله جاده ها و امنیت جانی و مالی آن توجه ندارند و روزانه چندین حادثه کشته شدن در جاده های مواصلاتی شهرستان ایرانشهر رخ می دهد.

وی افزود: در سراسر کشور اکثر جاده ها دو بانده هستند اما جاده های استان سیستان و بلوچستان هنوز به همان سبک قدیمی بوده که برای مردم بسیار خطر آفرین است.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: با توجه به این که بسیاری از شهروندان در زمان تردد در جاده نکات ایمنی را رعایت نمی کنند و این مسئله هم به نوبه خود زمینه مرگ و میر بسیاری از مردم را فراهم می کند و با توجه به این که اکنون در جامعه ویروس منحوس کرونا وجود دارد و در جهت پیشگیری از انتقال هر چه بیشتر این بیماری سعی و تلاش همگان این است که ترددهای بیرونی را کاهش دهند و خود این موضوع باعث کاهش میزان آمار تصادفات شده است.

وی اضافه کرد: خواهشی که بنده از مسئولین و مدیران دارم این است که به فکر بهینه سازی و ایمن کردن جاده ها باشند.


 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, جاده های مرگ در سایه بی تدبیری همچنان قربانی می گیرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,

ورود مدعی العموم به موضوع ایمنی جاده ها و محور های مواصلاتی

در همین راستا سعید راشکی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در روزهای اخیر در ۲۵ کیلومتری جاده ایرانشهر به سرباز تصادف رخ داد که منجر منتهی به فوت ۸ نفر از شهروندان شد و این حادثه به قدری دردناک بود که بنده روز بعد از وقوع جهت مشاهده مکان و موقعیت جاده به آن جا رفتم.

وی در تکمیل مطلب فوق، افزود: کارشناسان فنی و اداری راه و اداره حریم راه ها، پلیس فرمانده انتظامی و پلیس راه هم در مکان وقوع حادثه تصادف هم حضور یافتند و هر کدام از آنان نظر شان را عنوان کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایرانشهر ادامه داد: حال اگر مباحث فنی و خود اصل این قضیه که راننده مقصر حادثه بوده یا نه، را یک سو مسئله در نظر بگیریم، این قضیه که در ۲۵ کیلومتری جاده ایرانشهر به سرباز پیچ حادثه آفرین و خطرناکی وجود دارد قابل مشاهده است و از نظر کارشناسان این یک مسیر حادثه خیز می باشد.

وی اضافه کرد: از طرفی مسئولین اداره راه و حریم جاده ها از حیث نابودی تابلوهای علائم آن محدوده به شدت گله مند بودند که ما در آن مکان ها هر تابلویی نصب می کنیم مورد سرقت قرار می گیرد حتی ماشین های سوخت کش سنگین و آن دسته از ماشین هایی که حاوی سوخت و کالای قاچاق هستند دقیقا در نقاط دست انداز که می رسند با کشیدن ترمز سبب از بین رفتن دست انداز می شوند و یا این که برخی افراد علائم درون جاده و راهنمایی و رانندگی را از روی عمد آتش می زنند.

راشکی در ادامه عنوان کرد: با ملاحظه همه این موارد و مشورت با کارشناسان قرار بر این شد که ۱۰۰متری جاده مواصلاتی ایرانشهر به سرباز و بالعکس آن از فاصله ۱۰۰متری نقطه حادثه خیز از سمت سرباز به ایرانشهر در کیلومتر ۲۵ جاده که شامل پیج خطرناک بوده از علایم جاده ای شامل چشم گربه ای استفاده شود.

این مقام مسئول در تکمیل مطلب فوق، تصریح کرد: اقدام بعدی هم شامل احداث یک دست انداز متناسب با جاده سرباز بوده که دقیقا وقتی خودروها به آن نقطه حادثه خیز می رسند سرعتشان کاهش یافته و حداقل سرعت به ۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد تا راننده بتواند ماشین را به راحتی کنترل کند تا شاهد حوادث دردناک نباشیم و در واقع این عملکردی بوده که بنده نه به عنوان مدعی العموم بلکه به خاطر این که شهروندان بسیاری در آن مکان ها دچار حادثه شده و این گونه نقاط حادثه خیز منجر به فوتشان شده باعث شد که این چنین واکنشی داشته باشم تا دیگر شاهد این چنین مسائلی که منجر به فوت روزانه مردم می شود نباشیم.

انتهای پیام/

, ورود مدعی العموم به موضوع ایمنی جاده ها و محور های مواصلاتی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه