اخبار داغ

انتخاب حجاب برتر مشکل اقتصادی دارد؛

مردم قدرت خرید چادر را ندارند/ لزوم حمایت خیرین از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی

مردم قدرت خرید چادر را ندارند/ لزوم حمایت خیرین از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی
به نظر می‌رسد افرادی هستند که می‌خواهند پوشش چادر داشته باشند اما وضعیت فعلی قیمت تهیه یک چادر خود به یک موانع تبدیل شده است؛ در این بین اگر حمایت خیرین به این سمت سوق پیدا کند می‌تواند راهکاری موثر به شمار رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ زمانی‌که صحبت از حجاب می شود اولین نکته‌ای که ذهن هر مخاطبی را درگیر خود می‌کند استفاده از آیات و روایاتی است که در این زمینه عنوان شده است، خداوند در قرآن دلایل زیادی را برای انتخاب چادر بیان می کند که مهم ترین آنها شاید در امان ماندن از نگاه های هرزآلودی است که در جامعه بر قشر زن تحمیل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در این بین اما انتخاب و سرکردن چادر با چالش‌هایی مواجه است که ممکن است روی رغبت برخی افراد تاثیر منفی بگذارد؛ این چالش‌ها برای خبرنگار هرمز دغدغه ای شد تا علل استفاده نکردن آن در جامعه را مورد تحلیل قرار دهد.

,

در همین رابطه "نجیبه باصدق" فعالی فرهنگی و اجتماعی هرمزگان در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: تمام انسان ها حتی افرادی که اعتقادی به خدا و هیچ دینی ندارند در ذات اصلی خود به دنبال کمال و فردی هستند که تمام خوبی ها را در وجود او جست و جو می کنند و ناخوداگاه نیز نام خدا را بر زبان می آورند، افرادی که هیچ شباهت پوششی با یکدیگر ندارند اما همدیگر را می پذیرند.

,

این فعال فرهنگی و اجتماعی افزود: در بین افراد فامیل تنها خانواده ای هستیم که پوشش چادر را انتخاب کرده ایم، اطرافیان تصورشان بر این است که چون در یک خانواده مذهبی بزرگ شده ام چادر بر من تحمیل شده است در صورتی که انتخاب این پوشش کاملا شخصی و از روی علاقه بوده است.

,

ماهیت چادر برایم پذیرفته شده است

, ماهیت چادر برایم پذیرفته شده است, ماهیت چادر برایم پذیرفته شده است,

باصدق ادامه داد: اگرچه از همان دوران کودکی پوشش حجاب من چادر بوده است و به نوعی درک درستی در آن سنین از چادر نداشتم اما با بزرگ‌تر شدنم فلسفه این پوشش را نیز درک کرده ام، من با چادر در جامعه راحت تر هستم، محدودیتی برایم نداشته است، هر جایی خواستم رفته ام و با هر فردی که مایل بوده ام رفت و آمد داشته ام حتی با همین چادر به کنسرت نیز رفته ام.

,

وی تصریح کرد: ماهیت چادر برایم پذیرفته شده است، شاید آن جمع دیدش به تو چیز دیگری باشد اما زمانی که می دانم انسان متشخصی می شوم و جدای از اینکه دینم آن را پذیرفته است حس می کنم انسان با حجاب و چادر زیباتر می شود در صورتی که بخشی از جامعه اکنون چادر را نمی پذیرد و زیبایی را در برهنگی می بیند.

,

باصدق با تاکید براینکه در کشورهای خارج و حتی انگلستان و آمریکا نیز برای دانشجویان خود یک حجاب و پوششی را قائل هستند اما در ایران قانونی برای ورود و خروج در مراکز آموزشی وجود ندارد و از همه جهت آزاد شده است، خاطرنشان کرد: برخی از انسان ها به افراد چادری دید مناسبی ندارند که البته بخشی از این دید منفی برمی‌گردد به همان فرد چادری که از این پوشش و جایگاه خود سوءاستفاد می کند سوار تاکسی بودم و در مسیر آقایی گفت «الهی که شما چادری ها کرونا بگیرید و از دستتون راحت شویم» اما آنها حجم چادر، مانتو، صاق دست و تحمل آن ها در هوای گرم و شرجی بندرعباس نمی بینند.

,

وی ادامه داد: در مقابل از نظر برخی افراد نیز آن دسته از دخترانی که چادری هستند و پوشش رعایت شده دارند زمانی که در فضای مجازی عکسی از خود منتشر می کنند یا حتی اگر تسبیح و انگشتر داشته باشند، مفسده دارد در صورتی که برطبق عرف و شرع اسلام محدوده حجاب قرص صورت است، باید از نظر فرهنگی برنوع تفکر مردم کار شود.

,

در دلبری های مذهبانه؛ هر دو جنس زن و مرد مهم هستند

, در دلبری های مذهبانه؛ هر دو جنس زن و مرد مهم هستند, در دلبری های مذهبانه؛ هر دو جنس زن و مرد مهم هستند,

این فعال فرهنگی و اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: حجاب برای مرد نیز تعریف شده است اما در ایران به آن کم پرداخته شده است، فردی که با ریش و لباس و پوشش مذهبی مردانه از خود عکس منتشر می کند و در فضای مجازی با دیگر دختران در ارتباط است نمی داند که برخی از دختران نیز هستند که همین فرد مذهبی را می خواهند و برایشان پسری جذاب است، از زیبایی و طرز ریش و تسبیح و لباس او خوشش آمده است، آیا این مفسده ندارد؟ زمانی که ژست های جذابی را برای عکس گرفتن انتخاب می کنیم و دلبری های مذهبانه داریم، جنسیت مطرح نیست واثر خود را می گذارد.

,

باصدق افزود: به عنوان یک فعال فرهنگی و اجتماعی هر اندازه که بخواهم به دیگران چادر هدیه بدهم وتبلیغ حجاب داشته باشم اما برای یک جامعه محدود هستم حجم بزرگ جامعه تفکر بزرگتری می خواهد، همان ارگان هایی که سکوت کرده اند و از نظر اقتصادی و فرهنگی عملکردی ندارند.

,

وی خاطرنشان کرد: در کشور ایران که پیش رو در اهداف اسلام است چرا باید نرخ چادر به قدری گران باشد که نتوان آن را خرید، یک چادر با جنس مطلوب قیمتی به نرخ میلیون دارد که باعث شده است افراد مانتو را به خرید چادر ترجیح دهند زیرا قدرت پرداخت هزینه های آن را ندارند.

,

حتی افرادی که اعتقادی به حجاب ندارند در مقابل چادر سر تعظیم فرود آورده‌اند

, حتی افرادی که اعتقادی به حجاب ندارند در مقابل چادر سر تعظیم فرود آورده‌اند, حتی افرادی که اعتقادی به حجاب ندارند در مقابل چادر سر تعظیم فرود آورده‌اند,

ناهید یوسفی نیز در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: احترامی که به یک فرد باحجاب می گذارند در مقایسه با دیگر افراد جامعه متفاوت تر است زیرا هدف ها نیز متفاوت است، حتی برخی برای رد شدن از خیابان نیز به احترامت می ایستند.

,

این فعال فرهنگی و سیاسی هرمزگان افزود: تجربه به ما ثابت کرده است که افراد صرفا به دلیل اینکه چادری و محجبه هستیم به ما احترام می گذارند حتی نوع صحبت مردم با قشر چادری نیز متفاوت است اگر پوششی مطابق عرف جامعه و حتی بدتر از آن را داشته باشیم به خود اجازه می دهند که تو را به اسم کوچک صدا بزنند در صورتی که این نوع کلام برازنده یک بانوی ایرانی نیست.

,

وی ادامه داد: در جامعه و روابط بین جنس های مختلف نیز زن هرچه با وقارتر باشد مرد هم تلاش می کند تا به او احترام بگذارد حتی افرادی که در ظاهر اعتقادی به حجاب و افراد مذهبی ندارند اما برای فرد چادری و نوع پوششی که دارند سر تعظیم فرود می آورند.

,

این فعال فرهنگی و سیاسی هرمزگان تصریح کرد: دوستی داشتم که در گذشته چادری بود اما اکنون دیگر این نوع پوشش را ندارد و دلیل آن را اطرافیان می داند و می گوید زمانی که کسی چادر سر نمی کند من نیز نمی توانم آن را با خود داشته باشم در صورتی که باید به آنها آموزش داده شود و از تجربیات چادری بودنمان بگویم.

,

هزینه پارچه به قدری گران است که در تهیه آن مشکل داریم

, هزینه پارچه به قدری گران است که در تهیه آن مشکل داریم, هزینه پارچه به قدری گران است که در تهیه آن مشکل داریم,

صدیقه درویش نژاد مدیر داخلی مرکز تولید و عرضه پوشاک خانواده اسلامی حسیبا در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: اگر چندین نفر از خیرین که دغدغه کار فرهنگی دارند در قسمت حجاب کار کنند و از تولیدی های مذهبی حمایت کنند تا پارچه ها بدون واسطه و دلال و به صورت مستقیم به دست تولید کننده برسد هزینه ها کمتر می شود و مردم نیز استقبال بیشتری می کنند.

,

مدیر داخلی مرکز تولید و عرضه پوشاک خانواده اسلامی حسیبا افزود: افرادی هستند که می خواهند پوشش چادر را داشته باشند اما شرایط اقتصادی نمی گذارد، کمترین هزینه یک چادر آن هم ساده و سنتی ۲۵۰ هزارتومان است که اگر خیرین حمایت کنند و قمستی از هزینه را از دوش فروشگاه های تولید حجاب بردارند می توانیم دختران بیشتری را چادری کنیم.

,

, ,

درویش نژاد ادامه داد: هزینه پارچه به قدری گران است که در تهیه آن مشکل داریم، هدف ما حمایت از تولید ملی است و به همین دلیل فقط از پارچه های ایرانی استفاده می کنیم اما ثابت نبودن قیمت ها تولید کننده و مشتری را نگران کرده است، اگر پارچه خوب و قیمت تقریبا ثابت شود می توانیم یک تولیدکننده خوبی باشیم اما مسائلی هستند که نمی گذارند به آن جایگاهی که می خواهیم برسیم به گونه ای که حتی تولید کارخانه نیز گران است.

,

حجاب فقط مختص به بانوان نیست

, حجاب فقط مختص به بانوان نیست, حجاب فقط مختص به بانوان نیست,

ثریا پرمایه کارشناس مذهبی هرمزگان در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: در کشورهای اسلامی حجاب و عفاف از اهمیت بالایی برخوردار است و دشمن نیز برای مقابله با آن برنامه ریزی های زیادی کرده است که در مقابل مقام معظم رهبری فرمودند « شما با تبلیغات کار کنید، یعنى همان حربه‌اى را که افراد مورد نظر شما براى سست کردن اعتقاد به حجاب به کار مى‌برند، شما هم به کار ببرید. یعنى شما درباره‌ حجاب بنشینید واقعاً تحقیق کنید، فکر کنید، از لحاظ دینى هم مثلاً درباره‌اش بحث کنید، یا از بحث‌هایى که شده استفاده کنید» بنابراین وظیفه هر فرد مومن و انقلابی آن است کاری فرهنگی انجام دهد که در این راستا مهم ترین رسالت اصحاب رسانه ترویج فرهنگ صحیح دین است.

,

این کارشناس مذهبی هرمزگان افزود: زمانی که خداوند در قرآن کریم می فرماید «به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است مانند دیدن زنان نامحرم فرو بندند، این برای آنان پاکیزه تر است، قطعاً خدا به کارهایی که انجام می دهند، آگاه است» در می یابیم که حجاب فقط مختص به بانوان نیست و انواع مختلفی دارد.

,

, ,

پرمایه ادامه داد: حجاب در لغت به معنای پرده و در اصطلاح پوشاندن است و باتوجه به متون اسلامی پوشاندن برخی از نقاط بدن زن و مرد در شریعت اسلامی است و قبل از اسلام و در ادیان دیگر نیزوجود داشته است، حجاب درونی می تواند زمینه ساز حجاب های دیگر باشد که فرد را در مواجه با فساد و گناه محافظت می کند، مانند حجاب گفتاری و رفتاری که در مقابل نامحرم باید رعایت کنند.

,

حجاب؛ مانعی در مقابل نگاه های آلوده است

, حجاب؛ مانعی در مقابل نگاه های آلوده است, حجاب؛ مانعی در مقابل نگاه های آلوده است,

وی تصریح کرد: حجاب مانعی است درمقابل افراد نامحرم می تواند انسان را در دست درازی به حریم ناموس محافظت کند، داشتن حجاب ظاهری در زنان اگرهمراه با حیا و عفت نباشد آسیب های فراوانی را به دنبال دارد، حجاب مانند گوهری در صدف از زن محافظت می کند زیرا زن ها از نظر روانی نفوذپذیرتر از مردان هستند و این حجاب برای زنان طهارت و پاکی قلب به دنبال دارد و برای رسیدن به سلامت روحی و روانی آنها موثر است.

,

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: از جمله آثار و برکاتی که از حجاب دریافت می کنیم امنیت است که انسان در زندگی روزمره، محیط کار و تحصیل به آن نیاز دارد اگر انسان از امنیت کافی برخوردار نباشد شیرازه خانواده از هم می پاشد و دچار نگرانی و اضطراب می شود که در نهایت به افسردگی منجر می شود.

,

پرمایه خاطرنشان کرد: هر اصلی در اسلام با هدف قرب به خداوند متعال همراه است و معتقد هستیم رفتار هر فردی متناسب با افکار و اعتقادات آن شخص است که اصل حجاب نیز از این قائده مستثنی نیست حجاب نیز در جای خود سختی هایی دارد که اگر با هدف قرب الهی باشد انسان را در مقابل سختی ها مقاوم می کند، حجاب تاثیراتی بر روح و روان انسان خصوص بانوان دارد که دین اسلام با واجب کردن آن، به زن ارزش داده است و نمی خواهد نگاه های آلوده به دنبال آنها باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه