اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

تبعات مثبت پایان معافیت مالیاتی سلبریتی ها / نباید به دهک های پایین جامعه فشار وارد شود

تبعات مثبت پایان معافیت مالیاتی سلبریتی ها / نباید به دهک های پایین جامعه فشار وارد شود
حجت الاسلام سید کاظم موسوی, عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تصمیم دولت در خصوص پایان معافیت مالیاتی سلبریتی ها را دارای تبعات مثبت دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید کاظم موسوی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با بیان اینکه پرداخت مالیات از ضروریات بازار سرمایه است، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته هنگام خرید هر محصولی مالیات کسر می‌شود بنابراین با اعمال معافیت های مالیاتی متضرر خواهیم شد و در زیرساخت‌های کشور دچار مشکل می‌شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین معافیتهای مالیاتی سبب می‌شود در زمان بحران با مشکل مواجه شویم.

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور باید از افراد متمکن و افرادی که فرار مالیاتی دارند مالیات را اخذ کند نه اینکه به اقشار ضعیف جامعه فشار وارد کند.

وی بیان داشت: مالیات موضوع تازه ای نیست بلکه از 1400 سال پیش تاکنون مطرح  بوده و از زمان حضرت علی(ع ) به یادگار مانده است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در جوامع اسلامی و حتی غیر اسلامی مالیات اخذ می شود اما از آنجا که ما کشوری مسلمان هستیم باید جدی تر در این راستا عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با افرادی که فرار مالیاتی دارند برخورد کند عنوان کرد: باید به دور از تبعیض، همه آحاد جامعه مالیات پرداخت کنند، در برخی کشورها حتی از طریق مالیات کشور را اداره می‌کنند.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: پایان معافیت مالیاتی سلبریتی ها در کمیسیون اقتصادی دولت تصمیم گیری شد که تبعات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام موسوی گفت: دولتمردان خودشان در این زمینه تصمیم گرفتند باید نظر کمیسیون اقتصادی مجلس را هم جویا شد.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم رفع موانع تولید را با اخذ مالیات تنظیم کنیم می توانیم به اشتغال زایی و توسعه پایدار دست یابیم اما اگر مالیات اخذ نشود این هدف محقق نخواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: البته معافیت مالیاتی در مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه شامل واردات و صادرات می شود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اگر در اخذ مالیات تسامح شود به مشکل بر خواهیم خورد، تصریح کرد: در واقع نباید برای اخذ مالیات به دهکهای پایین جامعه فشار وارد شود بلکه باید از افراد متمکن اخذ مالیات انجام بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه