اخبار داغ

فیروزی در گفت‌وگو با دانا:

عرضه محصولات خارج از بورس کالا، تبدیل به جرم می‌شود/ بازرسی از 500 هزار انبار در روزهای آینده

عرضه محصولات خارج از بورس کالا، تبدیل به جرم می‌شود/ بازرسی از 500 هزار انبار در روزهای آینده
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه عرضه قطره چکانی محصولات فولادی در بورس کالا باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده؛ گفت: برخی فولادی‌ها محصولات خود را در انبارها دپو کرده و عرضه نمی‌کنند؛ اما با تصویب طرح مجلس و اقدامات دولت و افزایش عرضه‌ها، قیمت‌ها شکسته خواهد شد.
[

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در مورد اعتراضات و حواشی نحوه قیمت گذاری و عرضه فولاد در بورس کالا، اظهار کرد: افرادی که دنبال رانت هستند این موراد را مطرح می‌کنند. وی افزود:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

قیمت محصولات فولادی شکسته می‌شود

, قیمت محصولات فولادی شکسته می‌شود,

دولت سازوکاری تهیه کرده است که باعث عرضه کل محصولات فولادی در بورس کالا می‌شود و فولادکاران اصلی هم در این مورد همکاری می‌کنند تا همه محصولات وارد بورس شود. قیمت محصولات فولادی در چند روز گذشته کاهش داشت و پایین آمد و در چند روز آینده قیمت‌ها به شدت شکسته خواهد شد.

,

 

,

عرضه محصولات، خارج از بورس کالا جرم می‌شود

, عرضه محصولات، خارج از بورس کالا جرم می‌شود,

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در جلسه علنی امروز طرح مجلس برای ساماندهی بازار فولاد و عرضه محصولات در بورس کالا بررسی می‌شود، گفت: طرح نممایندگان کامل‌تر از برنامه دولت است و اگر طرح مجلس تبدیل با قانون شود، حتی فروش یک کیلو آهن خارج از بورس جرم تلقی می‌شود و به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود و مجازات دارد.

, ,

فیروزی ادامه داد: براساس طرح مجلس، حتی اجازه صادرات هم ندارد و تولیدکننده‌ها نخست باید در بورس عرضه کنند و اگر فروش نرفت و مشتری نداشت، می‌توانند آن را صادر کنند و با این طرح قیمت محصولات فولادی شکسته خواهد شد.

,

وی اضافه کرد: همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت قراردادی با سازمان بسیج امضا کرده که براساس آن از 500 هزار انبار در کشور توسط 5 هزار بازرس بسیجی بازید می‌شود و کالاهای کشف شده، ضبط خواهد شد.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: گزارشی هایی به دستمان رسیده که برخی فولادی‌ها محصولات را در انبارها دپو و عرضه نکردند که وقتی کشف شود علاوم بر اینکه به عنوان کالای احتکاری ضبط خواهد شد بلکه مجازات هم دارد.

,

فیروزی در مورد اعتراضات به تعیین قیمت گذاری فولاد قیمت در بورس کالا، گفت: برخی می‌خواهند فشار بیاورند که این کالاها براساس روش اجرایی دولت رخ ندهد. در حقیقت هنوز اتفاقی رخ نداده و رانتخواری در این مورد معنایی ندارد.

,

 

,

عرضه قطره چکانی باعث افزایش قیمت شد

, عرضه قطره چکانی باعث افزایش قیمت شد,

وی تاکید کرد: تعیین قیمت در بورس با عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و با تعادل عرضه و تقاضا قیمت خود به خود اصلاح خواهد شد و تعیین سقف و کف قیمت برداشته می‌شود. الان بازار تعادل ندارد زیرا تقاضا بیشتر از عرضه است و از سوی دیگر عرضه به صورت قطره چکانی انجام می‌شود که خود این زمینه افزایش قیمت را ایجاد می‌کند.

,

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و بازرسی‌ها عرضه در بورس کالا زیاد خواهد شد و قیمت شکسته می‌شود زیرا امروز افزایش شدید قیمت فولاد بازارهای دیگر مانند خودرو و مسکن را تحت تاثیر قرار داده است.

,

انتهای پیام/

,

گفتگو از مرتضی رستمی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه