اخبار داغ

معاون وزیر کشور اعلام کرد

تعیین تکلیف 4500 معدن غیرفعال در کشور/هزار و ٧١٨ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها هستند

تعیین تکلیف 4500 معدن غیرفعال در کشور/هزار و ٧١٨ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها هستند
بابک دین‌پرست از تعیین تکلیف چهار هزار و ٥٠٠ معدن غیرفعال خبر داد و گفت: طبق آمار وزارت صنعت و معدن و تجارت با بازگشت این واحدهای راکد ٨٨٨ هزار اشتغال ایجاد می شود که ١١١ هزار مورد آن اشتغال مستقیم خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، بابک دین پرست صبح امروز در بازدید از شرکت رویش طبرستان آمل اظهار کرد: در این دوره از فعالیت دولت هفت دستور مستقیم از رییس جمهور مبنی بر خروج واحد های تولیدی از تملک بانک ها صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر یکهزار و ٧١٨ واحد تولیدی تحت تملک بانک ها قرار دارند که تاکید رییس جمهور خروج از تملک این بانک ها در اسرع وقت و بازگرداندن آنها به چرخه تولید است.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور اظهار داشت: در جلسه ای که دیروز برگزار شد قرار شد تمامی واحدهایی که توانایی بازگشت به چرخه تولید را دارند مشکلاتشان احصا و به کارگروه رفع موانع تولید استان ها معرفی شوند.

وی با بیان اینکه تمام این واحدهای تولیدی تا انتهای سال تعیین تکلیف خواهند شد، افزود: بیشترین موانعی که وجود دارد قوانین تامین اجتماعی از جمله ماده ٣٧ آن است که متعلق به ٤٦ سال قبل است و طبق آن امکان واگذاری واحدهای تولیدی در تملک بانک ها، به افراد و یا خرید افراد متقاضی وجود ندارد.

دین پرست با بیان اینکه ستاد تسهیل در حال بررسی و رفع مشکل این قانون است، گفت: با برطرف شدن این مشکل و امکان واگذاری واحدها به افراد، مشکلات حدود ٤٠ درصد از واحدهای تولیدی احصا و به چرخه تولید باز می گردند.

وی افزود: طبق توافق انجام شده با روسای بانک ها قرار شد تملک واحدهای تولیدی به حداقل برسد و هیچ تملک بانکی منجر به تعطیلی واحد تولیدی نشود.

معاون اقتصادی وزیر کشور همچنین از تعیین تکلیف چهار هزار و ٥٠٠ معدن غیرفعال خبر داد و گفت: طبق آمار وزارت صنعت و معدن و تجارت با بازگشت این واحدهای راکد ٨٨٨ هزار اشتغال ایجاد می شود که ١١١ هزار مورد آن اشتغال مستقیم خواهد بود.

شرکت رویش طبرستان در زمینه تولید گیاهان زینتی  و صاردات انتریوم، رز و لیلیوم فعالیت دارد. از دیگر فعالیت های این شرکت ساخت و راه اندازی پروژه های گلخانه ای مدرن به روش هیدروپونیک (بدون خاک) است.    

افتتاح نخستین مرکز شبانه روزی رفع مشکلات تولید، برگزاری کارگروه اقتصاد مقاومتی، بررسی مسایل و مشکلات بخش اشتغال و کارگری و شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از دیگر برنامه های معاون وزیر کشور در سفر یک روزه اش به مازندران است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه