اخبار داغ

نداشتن برنامه جامع مدیریتی در نظارت همگانی بر بازار/ دلالان تعیین‌کننده بازار هستند

نداشتن برنامه جامع مدیریتی در نظارت همگانی بر بازار/ دلالان تعیین‌کننده بازار هستند
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با توجه به افزایش بی‌روریه قیمت‌ها و برخی سوء‌مدیریت‌ها در وزرات صمت به خوبی این مهم قابل لمس است که هچ برنامه جامع مدیریتی برای کنترل و تنظیم بازار وجود ندارد؛ دلالان تعیین‌کننده بازار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین موسویان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اشاره به آخرین وضعیت بازار گفت: وضعیت معیشتی مردم با شیوع بیماری کرونا چنان تحت الشعاع قرار گرفت که بیشتر مشاغل خرد و کلان به واسطه عدم عرضه کالا و عدم تولید یا تعطیل شدند و یا در مسیر تعطیلی هستند چرا که بیماری کرونا و کاهش قدرت خرید مردم باعث افزایش این تعطیلی ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: یکی دیگر از چالش های حاکم بر بازار متاسفانه تعیین و نرخ گذاری کالا ها توسط دلالان در سایه نبود نظارت ها است که این امر بر تمامی بخش های بازار تاثیرگذار بوده است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: وزارت صمت به عنوان راهبردی ترین وزارت خانه در دولت است که متاسفانه در سه سال گذشته چندین به دلیل انصراف وزیر و جایگزین شدن سرپرستان مختلف روی آرامش را به خود ندیده است و همین امر نیز باعث بی بندوباری در بازار شده است.

,

وی افزود:باتوجه به افزایش بی وریه قیمت ها و برخی سوء مدیریت ها در وزرات صمت به خوبی این مهم قابل لمس است که هچ برنامه جامع مدیریتی برای کنترل و تنظیم بازار وجود ندارد و دلالان تعیین کننده بازار هستند.

,

موسویان تاکیدکرد: از سوی دیگر نبود تدبیر لازم از سوی دولت به خصوص امور پشتیبانی دام در کشور باعث شده است تا قیمت مرغ از 18هزارتومان در کمتر از یک هفته به بیش از 27هزارتومان برسد که این مهم نیز مهر تائیدی بر سوء مدیریت ها در دولت و مجموعه های وزارت صمت و جهاد کشاورزی است.

,

وی در ادامه گفت: در سایر حوزه ها بازارآهن، مصالح ساختمانی، آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و خوارکی نیز وضعیت چندان رضایت کننده ای حاکم نیست که این همه سرگردانی و این همه بی بندوباری به خوبی نشان دهنده سوء مدیریت در راهبردی ترین وزرات خانه یعنی وزارت صمت است که نقش مستقیمی بر تنظیم بازار و بهبود وضعیت معیشتی مردم دارد.

,

این کارشناس اقتصادی گفت: مسله گرانی و افزایش بی رویه قیمت‌ها از یک سو و مسئله عدم حضور و نظارت همگانی بر بازار از سوی صمت یکی دیگر از چالش های پیش روی بازار است که باز هم رد پای سوء مدیریتی به وضوح آشکار است.

,

موسویان گفت: تا زمانی دولت برنامه منسجمی برای رفع مشکلات معیشتی مردم با تنظیم بازار و قطع وابستگی واسطه ها و دلالان نکند نه تها وضعیت بهتر نخواهد شد بلکه باید منتظر موج گرانی ها نیز بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه