اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

جای نگرانی نیست؛ هیچ بیمار دیابتی با نسخه پزشک تاکنون بدون دارو نمانده است

جای نگرانی نیست؛ هیچ بیمار دیابتی با نسخه پزشک تاکنون بدون دارو نمانده است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: هیچ بیمار دیابتی با نسخه پزشک تاکنون بدون دارو نمانده است و قلم های انسولین پس از ثبت در سازمان بیمه‌گر، به همراه نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و بیماران دارای نسخه پزشک از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص وضعیت انسولین در اصفهان اظهار کرد: هیچ بیمار دیابتی با نسخه پزشک تاکنون بدون دارو نمانده است و بیماران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: بسیاری از پرسش های انجام شده از سوی مردم، در مورد دسته ای از انسولین ها است که به عنوان قلم های انسولین در بازار دارویی شناخته می‌شوند و سه قلم انسولین نوومیکس، نوراپید و گلارژین (با اسم تجاری لانتوس) دارای مخاطب بیشتری است.
,
 
,
وی افزود: قلم‌های انسولین از جمله داروهای وارداتی محسوب می شوند که متناسب با نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت سهمیه بندی در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.
,
 
,
نجیمی  با بیان اینکه علی رغم محدودیت های موجود، هیچ گونه کمبودی در استان اصفهان در خصوص این قلم های پر مخاطب  نداشتیم، تأکید کرد: توزیع قلم‌های انسولین به صورت سهمیه بندی شده در اختیار داروخانه‌های استان اصفهان قرار داده شده و پس از تأیید در سامانه بیمه گر در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.
,
 
,
وی اضافه کرد: اگر بیماران دیابتیک با نبود داروی تجویز شده انسولین مواجه شدند گزارش آن را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا نیاز دارویی این بیماران در اسرع وقت مرتفع شود.
,
 
,
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تولید داخلی قلم گلارژین یا لانتوس را با اسم تجاری بازالین، خاطر نشان کرد: قلم گلارژین یا لانتوس از ماه های گذشته، با اسم تجاری «بازالین» توسط شرکت «پویش دارو» تولید و با همان اثربخشی به بازار دارویی عرضه شده است و با تکیه بر تولید داخلی، واردات این قلم هم محدود شده است.
,
 
,
وی در پایان گفت: هیچ بیمار دیابتی با نسخه پزشک تاکنون بدون دارو نمانده است و قلم های انسولین پس از ثبت در سازمان بیمه‌گر، به همراه نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و بیماران دارای نسخه پزشک از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه