اخبار داغ

در آتش سوزی روز گذشته؛

۵۰ هکتار از منطقه حفاظت شده سالوک خاکستر شد

۵۰ هکتار از منطقه حفاظت شده سالوک خاکستر شد
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بیش از 50 هکتار از ارتفاعات محمد اپو واقع در منطقه حفاظت شده سالوک در شهرستان اسفراین روز گذشته آتش گرفت که با تلاش محیط بانان و جوامع محلی این آتش سوزی در نیمه شب مهار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی الله پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه هنوز عامل اصلی در وقوع این آتش سوزی روز گذشته مشخص نیست، اظهار کرد: روز گذشته ساعت 13 به اداره کل محیط زیست استان وقوع آتش سوزی در ارتفاعات محمد اپو در سالوک گزارش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

به گفته اله پور، برای مهار آتش سوزی اتفاق افتاده 35 نفر نیروی محیط زیست شهرستان های بجنورد و اسفراین در قالب 6 اکیپ، نیروهای محیط بانی اداره کل منابع طبیعی، تعدادی از نیروهای هلال احمر، ورزش و جوانان استان همچنین جمعی از ساکنان بومی و محلی مجاور این منطقه کمک کردند که سرانجام در نیمه های شب با وجود وزش باد شدید این آتش سوزی مهار شد.

,

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر هوای سرد و وزش باد در ارتفاعات این منطقه آتش گرفته جریان دارد و وقوع دوباره آتش سوزی در این منطقه که دارای گیاهان گون است، قابل پیش بینی است، شماری از نیروهای اعزام شده هنوز در منطقه مستقر هستند.

,

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان نیز چادرهای آتش بان را در این منطقه برپا کرده است.

,

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در خاتمه یادآو شد: در این آتش سوزی شماری از درختان ارس نیز در آتش سوختند.

,

الله پور افزود: هنوز خسارت مالی وارده به این منطقه آتش گرفته ارزیابی نشده است.

,

انتهای پیام/قهرمانی  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه