اخبار داغ

شهردار یاسوج:

شورای شهر یاسوج از شعارزدگی پرهیز کند

شورای شهر یاسوج از شعارزدگی پرهیز کند
شهردار شهر یاسوج از پرداخت 10 میلیارد بدهی کارگاران فضای سبز شهرداری خبر داد و گفت: برخی از اعضای شورای شهر شعار می‌دهند و هرچند می‌توانستند با وجود تفاوت افکار، سبب هم‌افزایی شوند اما کارشکنی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس نستهن مقدم در خصوص حقوق معوقه کارگران شهرداری گفت: تعدادی از سازمان های شهرداری خودگران هستند این سازمان ها بودجه داشته و توسط شورا برای سال بعد بودجه آنها مصوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی در ادامه با توضیح اینکه دوره کاری بنده متفاوت تر از تمام دوره های گذشته در خصوص خرید اتوبوس، پرداخت بدهی ها است، گفت: به دلیل مشکلات کرونا سرویس های سازمان حمل و نقل که به صورت خودگردان فعالیت دارند به همراه فعالیت های سازمان فضای سبز، خدمات آنها مختل و به صفر رسید، زیرا سرمایه گذاری ها در پارک ها، شهربازی ها، آبشار و کیوسک ها به کمترین میزان ممکن رسید.

,

, ,

مقدم با اشاره به مشکلات کارگران فضای سبز و به صفر رسیدن درآمد آنها با  شیوع کرونا و مطرح کردن این مشکلات در ستاد استانی کرونا برای حل آن گفت: وقتی نیروی فضای سبز در دوران کاشت گل، نگه داری، سیما و منظر شهری مورد استفاده قرار گیرد به همان صورت باید مطالبات آنها  مورد رسیدگی قرار گیرد.

,

شهردار مرکز استان با بیان اینکه شورای کارگری در چندین مرحله در خصوص حقوق معوقه کارگران از بنده دعوت داشت، عنوان کرد: با دعوت شورای کارگری مشکلات را در خصوص کارگران بیان کردیم، که یکی از راهکارها برای پرداخت حقوق معوقه کارگران این است که شهرداری ها از  یک سری سرمایه های غیر مولد مانند اراضی و زمین ها که نقشی در شهر ندارند، با نامه های مختلف به شورای شهر جهت فروش آنها ارسال شد، اما اعضای شورا معمولا با مصاحبه و کشاندن کارگران به شورا شعار می دهند و به آنچه که مطرح می کنند عمل نکرده و اجازه فروش این زمین ها جهت پرداخت مطالبات کارگران داده نمی شود.

,

, ,

مقدم در ادامه با بیان اینکه با آمدن بنده بالای 10 میلیارد بدهی مانند فضای سبز که مربوط به کارگران بود پرداخت شد، گفت: در سازمان حمل و نقل به صورت میلیاردی حقوق معوقه و بیمه آنها را پرداخت کردیم، حتی اتوبوس های خود را به مزایده گذاشته بودند اما در این شرایط نامناسب 13 اتوبوس برای آنها خریداری شد و در این راستا تلاش ها همچنان ادامه دارد.

,

شهردار شهر یاسوج با توضیح اینکه مکاتبات شهرداری به شورا ارسال می شود، اما در شورا  این مکاتبات به رای گذاشته نمی شود، گفت: بدهی های  گذشته فوتبال، فضای سبز و سازمان های مختلف را پرداخت کردیم و در شرایط حاضر  تمایل داریم به دلیل شرایط کرونایی بدهی کارگران که بر آنها فشار اقتصادی وارد می کند، پرداخت کنیم اما شورا همکاری نمی کند.

,

وی با اشاره به معوقات بخش های مختلف کارگران شهرداری، گفت: به کارگران فضای سبز  2 ماه حقوق معوقه پرداخت شد و حقوق  پاکبان ها و نیروهای تامین نیز طی روزهای آینده به آنها پرداخت  می شود.

,

مقدم با بیان اینکه در آمدهای شهرداری به املاک و مغازه های آن است، گفت: هرچند شورا در اوایل کرونا اعلام کرد شهرداری باید عوارض از املاک و مغازه ها دریافت نکند، در این خصوص ما اطاعت کردیم اما  این شورا باید نسبت به  تامین هزینه های جایگزین توضیح و راهکار ارائه دهد، در یکی از موارد شهرداری باید با فروش املاک هزینه های خود را تامین کند اما در چند سال گذشته هیچگونه زمینی به فروش نرسانیدم واگر زمینی از محل های قانونی وجود داشت جهت تهاترها و  آزادسازی 45 متری آیت الله ملک حسینی جهت رفاه مردم مورد استفاده قرار گرفت و انتظار این است که شورا از شعار زدگی خارج شود.

,

شهردار شهر یاسوج با اشاره به اینکه در حوزه زیر ساخت و پروژه های شهری چندین ماه با ارسال نامه ای به شورا مکاتباتی جهت پیگیری داشتیم، گفت: مکاتباتی به شورا برای استفاده از ظرفیت کسانی که امکانات و کارخانه جهت فعالیت در حوزه شهری داشته و می توانند کار کنند ارسال شد، اما شورا مکاتبات را بررسی نکرده و همکاری نمی کنند.

,

وی در ادامه افزود: شهرداری سرمایه گذار می اورد، اما شورا با آنها مذاکره می کنند که کار نکنند، کسان که شعار می دادند و می توانستند سبب هم افزایی شوند و در کنار تفاوت افکار در خصوص موضوعات شهری رای گیری کنند، اما کارشکنی می کنند.

,

مقدم با اشاره به اینکه شهرداری در مبارزه با کرونا نقش مثبت و مهمی داشته است، بیان کرد: نیروهای شهرداری با دستان خود ماسک و دستکش های آلوده را از زباله های تفکیک  نشده جمع آوری و با نهایت عشق برای شهروندان کار می کنند، آیا انصاف است شورا حاشیه داشته و از این حواشی کارگران آسیب متحمل شوند؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه