اخبار داغ

کرونایی که اصفهان هست ولی در تهران نه!

ان‌قلت‌های دبیر جشنواره فیلم کودک برای چرایی گرفتن میزبانی اکران‌ها از اصفهان

ان‌قلت‌های دبیر جشنواره فیلم کودک برای چرایی گرفتن میزبانی اکران‌ها از اصفهان
پیش از برگزاری این جشنواره اعلام‌شده بود که سینما فرهنگ تهران و پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان، به اکران فیلم‌های جشنوارۀ بین‌المللی کودکان و نوجوانان می‌پردازند، اما این تصمیم به یکباره در روز برگزاری جشنواره تغییر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شامگاه روز یکشنبه متاثر از شرایط کرونایی در کشور  به صورت مجازی با شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور در اصفهان آغاز شد؛ این جشنواره براساس توافق‌نامه سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۲۷ مهر تا دوم آبان مصادف با ۱۸ اکتبر تا ۲۳ اکتبر میلادی در قالب رقابتی در 2  بخش “مسابقه سینمای ایران” و “مسابقه سینمای بین‌الملل” برگزاری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

پیش از برگزاری این جشنواره اعلام‌شده بود که سینما فرهنگ تهران و پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان، طی مدت شش روز به‌صورت فیزیکی، اما محدود و با رعایت همۀ جوانب بهداشتی به اکران ۱۱ فیلمِ راه‌یافته به بخش سینمایِ ایران سی و سومین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

,

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر هم در این رابطه از اعلام آمادگی این پردیس یک هفته پیش از برگزاری جشنواره سخن به میان آورده بود؛ اما  با شروع جشنواره این برنامه فقط در سینما فرهنگ تهران اجرایی شده و از خانۀ جشنواره فیلم کودک در اصفهان خبری نیست

,
دبیر سی و سومین دوره  جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در این خصوص با بیان اینکه جشنواره علاوه بر مسئولیت در برابر حفظ آثار سازندگان و هنرمندان، مسئولیت سلامت آنها را نیز عهده‌دار است، گفت: از اصلی‌ترین دلایلی که شورای برنامه ریزی جشنواره رای به برگزاری مجازی جشنواره سی و سوم داد، لزوم رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی بود. همچنین مسئولان جشنواره نمی‌توانستند پاکیزگی و بهداشتی بودن محیط وسائل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها و هواپیماها را تضمین کنند.
,
 
,
علیرضا تابش با اشاره به انتقادات به انتقال خانه جشنواره از اصفهان به تهران بیان کرد: همه ما باید مطابق قوانین رفتار کنیم و با توجه به شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، منع رفت و آمد مهمترین اصل برای پاره کردن زنجیره انتقال بیماری کرونا است؛ بنابراین نیاز داریم رفت و آمدها و تجمعات را تا حد امکان کاهش دهیم. مهمانان خارجی جشنواره امسال از کشورها و شهرهای خود به صورت مجازی با ما ارتباط برقرار می‌کنند و همچنین کارگاه‌های بین‌المللی نیز بدون حضور فیزیکی علاقه‌مندان و از طریق سامانه‌های نمایش مجازی برگزار می‌شوند.
,
 
,
دبیر سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اضافه کرد: برگزاری جشنواره تنها در حد نمایش چند فیلم و برگزاری تعدادی کنفرانس مطبوعاتی نیست؛ بلکه در طول برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، هنرمندان و سازندگان آثار باید امکان اقامت در شهر میزبان را داشته باشند که قبول این مهم توسط شهر اصفهان ریسک بالایی را به همراه دارد و طبیعی است که مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان حاضر به انجام این ریسک نخواهند شد.
,
 
,
تابش خاطرنشان کرد:  داوری‌ بخش بین‌الملل امسال نیز بدون حضور فیزیکی داوران انجام می‌شود و لینک فیلم‌های جشنواره برای داوران ارسال می‌شود تا نظرات و کارشناسی‌های خود را به صورت مجازی بیان کنند. البته ما امیدوار به بهبود اوضاع هستیم و آرزو می‌کنیم سال آینده جشنواره مطابق با دوره‌های قبلی برگزار شود.
,
 
,
یک هفته قبل از شروع جشنواره همه‌چیز برای اکران فیلم ها نهایی شده بود
, یک هفته قبل از شروع جشنواره همه‌چیز برای اکران فیلم ها نهایی شده بود, یک هفته قبل از شروع جشنواره همه‌چیز برای اکران فیلم ها نهایی شده بود,
 
,
اما با وجود صحبت های تابش، مدیر پردیس سینمایی سیتی سنترنظر متفاوتی دارد و از آمادگی پردیس اصفهان برای میزبانی از این جشنواره پیش از شروع آن سخن به میان آورده است.
,
 
,
مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر در این ‌باره اظهار کرد: یک هفته قبل از اینکه جشنواره سی و سوم شروع به کار کند، دست‌اندرکاران آن در اصفهان پیگیر نصب تجهیزات و تبلیغات بودند و تقریباً همه‌چیز نهایی شده بود که یکی دو روز آخر، ستاد مبارزه با کرونا مجوز اجرای جشنواره را در پردیس سینمایی سیتی سنتر نداد.
,
 
,
محمد پناهی نژاد گفت: با وجود تلاش‌های بسیار آن‌ها و اعلام این حقیقت که هیچ بلیت فروختنی در کار نیست و فقط تعدادی از خبرنگاران به‌اضافه فعالانی که در حوزه سینمای کودک اصفهان کار می‌کنند، شاهد پخش این فیلم‌ها خواهند بود، ستاد مبارزه با کرونا راضی نشد و حتی با حضور ۱۰ درصد ظرفیت؛ یعنی ۱۰ نفر در یک سالن صد نفره هم برای برگزاری داوری‌ها مخالفت کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه اکنون خانه جشنواره فیلم کودک در تهران طبق برنامه قبلی پیش می‌رود و خانه جشنواره فیلم کودک در اصفهان نه، به خاطر این است که ستادهای مبارزه با کرونا در هر استانی مستقل عمل می‌کنند، افزود: قانون خاصی در این زمینه وجود ندارند که همه بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند؛ به طوری که آمار تعداد مبتلایان به این ویروس در تهران از آمار اصفهان بسیار بالاتر است، اما آنجا با برگزاری فیزیکی جشنواره موافق‌اند و اینجا مخالف.
,
 
,
پناهی نژاد اضافه کرد: شاید آنچه موجب شده ستاد مبارزه با کرونای اصفهان چنین تصمیمی بگیرد اسم جشنواره است که ازنظر روانی بر ذهن مردم تأثیر می‌گذارد وگرنه پردیس سینمایی سیتی سنتر از ۲۸ مهرماه فعالیت خود را آغاز کرده و اکران‌های معمول خود را براساس همان شیوه‌نامه‌هایی که همواره رعایت کرده، دارد.
,
 
,
با وجود اینکه دلیل لغو اکران ها در اصفهان، وضعیت کرونا اعلام شده است، اما تداوم اجراها در تهران امری به مراتب غیرمنطقی تر به نظر می رسد؛ مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا اوضاع کرونا در تهران در مواجهه با این ویروس را بسیار «اسفناک» توصیف کرده و می‌گوید: حتی برای قرنطینه هم خیلی دیر است زیرا کرونا در همه جای کشور وضعیت وحشتناکی پیدا کرده به‌ویژه تهران، در هیچ دوره‌ای در این چند ماه، این تعداد بستری و این تعداد مبتلا و متوفی نداشتیم.
,
 
,
به نظر می رسد تا امروز دستاورد محسوس سی و سومین جشنواره فیلم کودک برای اصفهان، رخت بربستن خانه جشنواره فیلم کودک از اصفهان بوده است؛ انتقالی که شاید اگر جدی گرفته نشود، میزبانی اصفهان در سال های آینده را نیز زیر سوال می برد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه