اخبار داغ

هجوم وسیع ویروس پر دردسر؛

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پاشنه آشیل مبارزه همگانی با کرونا/ سلامت نیاز به فرهنگ سازی دارد

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پاشنه آشیل مبارزه همگانی با کرونا/ سلامت نیاز به فرهنگ سازی دارد
عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پاشنه آشیل مبارزه همگانی با کروناویروس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , روایت ویروس کرونا در جامعه و شهرستان صحنه همچنان ادامه دارد؛ وقتی در آخرین روزهای بهمن پا به کشورمان گذاشت و چند نفری را درگیر کرد و همه فکر می کردند با شروع فصل گرما این ویروس از بین می رود ولی هیچکس خبر نداشت که کوید 19 با جهش های مختلف رو به رو می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز ,

مشکل اساسی با این بیماری، عدم کشف داروی آن است؛ به عبارت دیگر اگر کسی مبتلا به این بیماری شود، با داروهایی که درباره بیماری مشابه آن، شناسایی شده، درمان می‌شوند که البته روی عده‌ای جواب می‌دهد و روی عده‌ای جواب نمی‌دهد؛ اما این بیماری از خود، نشانه‌های متفاوتی روی افراد مختلف نشان می‌دهد که رسیدن به داروی بهبودی آن را سخت‌تر می‌کند؛ از تب، بدن درد و سردرد گرفته تا تنگی نفس، دلدرد، سرگیجه و مشکلات دیگر؛ شاید بتوان گفت کلکسیونی از همه دردها پس از ابتلا به کرونا مشاهده می‌شود که همه اینها گاهی درمان شده و گاهی نمی‌شود! به همین منظور تنها راه مقابله پیشگیری است نه درمان آن.

,

اگر نگاهی به شهر صحنه بیاندازیم متوجه خواهیم شد ماسک نزدن را نمی‌توان به سن خاصی را  اختصاص داد؛ در بین ماسک نزده‌ها،  هم افراد کودک، هم نوجوان، هم جوان، هم میانسال و هم سالمند دیده می‌شوند افرادی که از این مغازه به آن مغازه می‌روند؛ جالب اینجاست که روی شیشه برخی مغازه نوشته شده است که «بدون ماسک وارد نشوید» اما افراد بدون ماسک را پذیرش می‌کنند.

,

, ,

مصوبات جلسات ستاد مقابله با کرونا شهرستان باید به صورت جدی پیگیری شود

, مصوبات جلسات ستاد مقابله با کرونا شهرستان باید به صورت جدی پیگیری شود,

یک فعال اجتماعی شهرستان صحنه عنوان کرد: روزانه اخبار مقابله با کرونا و ستاد پیشگیری از آن را در کانال های خبری شهرستان مشاهده می کنیم ولی وقتی به سطح شهر نگاهی می اندازیم می بینیم که اجرای مصوبات به صورت پر رنگ دیده نمی شود.

,

وی ادامه داد:  اگر چه خود مردم نیز باید به مسائل پیشگیری این ویروس مبادرت داشته باشندولی از مسئولین نیز انتظار می رود با قاطعیت تمام در مقابل افراد و اصنافی که قوانین را زیر پا می گذارند برخورد کنند.

,

مرادی تصریح کرد: خیلی از مسائل مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا با وجود جهش و شیوع آن نسبت به سال گذشته کمرنگ تر شده است و به طور مثال دیگر ضد عفونی عمومی در سطح شهر دیده نمی شود.

,

وی گفت: استفاده از ماسک در مکان‌هایی که الزامی است مانند اداره‌ها، جا افتاده است اما در میان مردم عادی و در سطح معابر عمومی خیلی از افراد هنوز از ماسک استفاده نمی‌کنند.

,

, ,

مرگ با کرونا تنها برای همسایه نیست

, مرگ با کرونا تنها برای همسایه نیست,

یک مغازه دار صحنه ای در گفتگو با امروله عنوان کرد: برخی از شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و برخی نیز وقتی به آنها تذکر می دهیم که بدون ماسک وارد نشوند یا چرا بدون ماسک داخل می شوید، بهانه های مختلفی می آورند.

,

وی ادامه داد: خریداران منابع درآمد ما مغازه دار ها هستند و اگر آنها را داخل مغازه را ندهیم با توجه به مشکلات اقتصادی چگونه درآمد داشته باشیم؟

,

رضایی گفت: اینکه بگوییم فقط یک گروه از جامعه باید مسائل پیشگیری را رعایت کند اصلا منطقی نیست چرا که پیشگیری شیوع ویروس یک همت همگانی را طلب می کند.

,

این مغازه دار صحنه ای یادآور شد: بالا رفتن سطح فرهنگ مردم در خصوص اینکه این ویروس بی رحم است و مرگ تنها برای همسایه نیست می تواد از عوامل بازدارنده این جریان باشد.

,

, ,

33 مورد فوتی بر اثر کرونا در صحنه / 50 رصد مردم صحنه از ماسک استفاده می کنند

, 33 مورد فوتی بر اثر کرونا در صحنه / 50 رصد مردم صحنه از ماسک استفاده می کنند,

دکتر حسین رحیمی در گفتگو با امروله عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص استفاده نکردن از ماسک توسط مردم را دلیل افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان صحنه دانست و تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان صحنه قرمز است.

,

وی ادامه داد: آنچه باعث نگرانی است درصد پایین استفاده از ماسک درشهرستان صحنه است زیرا براساس شواهد در حال حاضر تنها 50 درصد از مردم شهرستان از ماسک استفاده می‌کنند.

,

رحیمی با اشاره به اینکه افرادی که ماسک نمی‌زنند هنوز ابعاد فاجعه بیماری کرونا را درک نکردند تصریح کرد: در حال حاضر 15 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان دکتر معاون صحنه بستری هستند و با شیوع این بیماری با کمبود تخت مواجه خواهیم بود.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 429 نفر در شهرستان صحنه به این ویروس مبتلا شده اند که 33 مورد فوت داشته ایم و از این تعداد ۸ فوتی تنها مربوط به مهر ماه بوده است.

,

وی بیان کرد: هنوز موج آنفولانزا و سرما خوردگی وارد کشور ما نشده است و هر گونه علائم خاص در افراد نشانه ویروس کرونا است.

,

وی بر اجباری بودن استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات و ارگان‌ها تاکید و اضافه کرد: به ادارات سطح شهرستان ابلاغ شده به مراجعه کنندگانی که ماسک ندارند، اجازه ورود داده نشود و خدمات نیز به آنها ارائه نگردد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه