اخبار داغ

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان قزوین اعلام کرد

کمبود و گرانی نهاده‌ها دلیل عمده افزایش قیمت مرغ/ کمبودی در بازار توزیع قزوین نداریم

کمبود و گرانی نهاده‌ها دلیل عمده افزایش قیمت مرغ/ کمبودی در بازار توزیع قزوین نداریم
اکبر آقاجانی، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان استان قزوین گفت: علت گرانی مرغ به دلیل کمبود، گرانی و عدم توزیع مناسب نهاده‌های طیور از قبیل سویا و ذرت است که موجب شد برخی مرغداران، جوجه ریزی را متوقف و سالن‌هایشان خالی بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ این روزها بازار قیمت‌ها گویا خیال ثبات ندارد و هر روز خبری از گرانی اقلامی جدید به گوش می‎رسد. مرغ نیز که بارها نوسان قیمت را تجربه کرده؛ به سریالی ادامه دار تبدیل شده که همواره نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

هرچند مسئولان از تشدید نظارت‌ها و تنظیم قیمت بازار خبر می‌دهند اما متاسفانه این روزها مجدد خبرهایی از گرانی مرغ به گوش می‌رسد.

,

اکبر آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره گرانی و کمبود مرغ در اکثر شهرستان‌های کشور اظهار کرد: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته در استان قزوین هیچ کمبود از نظر عرضه مرغ در بازار وجود ندارد و با تلاش‌های صورت گرفته کمبودها را با واردات داخلی از استان‌های همجوار نظیر سنندج، همدان و رشت جبران کردیم و حتی یک روز هم بازار قزوین بدون مرغ نمانده است.

,

وی درباره گرانی این محصول در بازار اذعان کرد: علت گرانی مرغ به دلیل کمبود، گرانی و عدم توزیع مناسب نهاده‌های طیور از قبیل سویا و ذرت است که موجب شد برخی مرغداران جوجه ریزی را متوقف و سالن‌هایشان خالی بماند.

,

کاهش قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های گذشته

, کاهش قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های گذشته,

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان استان قزوین تصریح کرد: معمولا اگر قیمت مرغ پایین باشد کشتارگاه نیز با قیمت مناسب‌تر آن را خریداری و به فروش می‌رسانند؛ لذا دخالت آنچنانی در افزایش قیمت ندارند، تنها دلیل عمده نهاده‌های طیور هستند.

,

آقاجانی با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید مرغ در قزوین گفت: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید مرغ در بازار و کاهش مصرف، تاکنون با هیچ کمبودی مواجه نشدیم، زیرا تقاضای مردم برای خرید مرغ در بازار قزوین نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته که این امر بی‌ربط به گرانی و افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم نیست.

,

این مقام مسئول بیان کرد: اگر خرید مانند سال‌های قبل بود قطعا با افزایش تقاضا روبرو می‌شدیم که این امر موجب گرانی‌های بسیار بالاتر از حال حاضر می‌شد.

,

وی در پایان بیان کرد: متاسفانه نهاده‌های داخلی پاسخگوی نیاز مرغداران نیست و باید نهاده وارداتی را جایگزین کنیم؛ لذا تا زمانی که دولت سیاست لازم در خصوص عرضه نهاده‌های وارداتی به مرغداران را اعمال نکند همچنان گرانی‌ها ادامه دار خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه