اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد:

حساسیت مدیریت پسماند یزد در موج سوم کرونا/حمل خاک و نخاله یزد هوشمندسازی می شود

حساسیت مدیریت پسماند یزد در موج سوم کرونا/حمل خاک و نخاله یزد هوشمندسازی می شود
رحیمدل گفت: در شرایط کرونایی نه تنها میزان کار کادر سازمان کاهش پیدا نکرده که بیشتر هم شده است تا سلامت و پاکیزگی شهر دچار چالش نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رحیمدل رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با تاکید بر اینکه مردم نباید پس از استفاده از ماسک و دسکتش ان ها را در معابر رها کنند اظهار کرد: ماسک استفاده شده و آلوده باید به صورت جدا گانه در کیسه های مشکی مخصوص زباله تر ریخته شود و ان ها از زباله خشک جدا کنند تا پرسنل سازمان دچار مشکل نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رحیمدل پرسنل سازمان پسماند و خدمات شهری چیزی به نام دور کاری ندارند و شبانه روز در خدمت شهروندان یزدی هستند افزود: در شرایط کرونایی نه تنها میزان کار کادر سازمان کاهش پیدا نکرده که بیشتر هم شده است تا سلامت و پاکیزگی شهر دچار چالش نشود.

,

***حساسیت مدیریت پسماند یزد در موج سوم کرونا

, ***حساسیت مدیریت پسماند یزد در موج سوم کرونا, ***حساسیت مدیریت پسماند یزد در موج سوم کرونا,

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند یزد در نیمه دوم سال با توجه به موج شوم کرونا با حساسیت بیشتر انجام می شود تصریح کرد: یکی از زیرساخت ها و برنامه های مهم سازمان مدیریت مدیریت پسماند در سال جاری هوشمند سازی سامانه خاک و نخاله است مه با همکاری فاوای شهرداری نرم افزار ویژه این کار خریداری شد و هم اکنون در مرحله تست پایانی قرار دارد.

,

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد  اذعان کرد: با این کار علاوه بر جلوگیری از تخلیه خاک و نخاله های غیر مجاز در سطح شهر، کمکی به ساخت و ساز های غیر مجاز در شهر یزد خواهد شد که تاکنون 480 دستگاه اعم از نیسان، خاور، کمپرسی و بیل میکانیکی کد دار و تحت این سامانه قرار گرفته اند و امیدواریم تاماه آینده بتوانیم سامانه هوشمند خاک و نخاله را در یزد راه اندازی کنیم.

,

***همه خودروهای حامل نخاله کدگذاری می شوند

, ***همه خودروهای حامل نخاله کدگذاری می شوند, ***همه خودروهای حامل نخاله کدگذاری می شوند,

وی گفت: با کدگذاری همه خودروهای شخصی و دولتی که حامل نخاله و خاک هستند مبدا تا مقصد نخاله ها مدیریت می شود و از زمانی که شهوند پروانه ساختمانی را می گیرد و با براورد پیمانکار از میزان خاک برداری توسط پیمانکار همان میزان تحویل شهرداری می دهد.

,

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد  تاکید کرد: خودروهایی که مجوز فعالیت می گیرند دارای برچسب و کد هستند و از شهروندان یزدی می خواهیم برای حمل خاک و نخاله از خودروهایی استفاده کنند که کد سازماندهی را از سازمان پسماند دریافت کرده اند.

,

***کارخانه کمپوست یزد تجهیز می شود

, ***کارخانه کمپوست یزد تجهیز می شود, ***کارخانه کمپوست یزد تجهیز می شود,

رحیمدل ادامه داد: در بسیاری از خاک برداری ها خاک های زراعی مرغوبی وجود دارد که با این ساماندهی حتی می توان این خاک را با استفاده از این سامانه در اختیار شهروندان و یا ارگان درخواست کننده دیگر قرار دهیم در ضمن اینکه جداسازی نخاله هم با این سامانه صورت می گیرد.

,

وی در خصوص اخرین وضعیت کارخانه کمپوست یزد گفت: خوشبختانه با حمایت شهردار و اعضای شورای شهر یزد برای تجهیز کامل این کارخانه اعتباری در ردیف بودجه قرار گرفت و فراخوان عمومی آن برای خرید تجهیزات داده شد.

,

رحیمدل با بیان اینکه در کارخانه کمپوست با خط پردازش زباله، مواد عالی باقی مانده تبدیل به کود کمپوست خواهد شد ابراز کرد: یکی از نیازهای این کارخانه آب بود که با توجه به فاصله یازده کیلومتری چاه بالادستی با کارخانه خط انتقال آب اجرایی شده که تاکنون سه کیلومتر آن لوله گذاری شده است.

,

وی در خصوص شهرک بازیافت نیز گفت: امیدواریم بتوانیم این شهرک را هم در کنار کارخانه کمپوست با زمینی که واگذار می شود راه اندازی کنیم و همین آب چاه بالادستی را در شهرک بازیافت هم استفاده کنیم در ضمن اینکه با این آب فضای سبزی هم برای بادبند در اطراف این شهرک و مرکز دفن ایجاد خواهد شد.

,

***تولید 220 تن چیبس چوب از بازیافت سرشاخه درختان

, ***تولید 220 تن چیبس چوب از بازیافت سرشاخه درختان, ***تولید 220 تن چیبس چوب از بازیافت سرشاخه درختان,

رحیمدل با اشاره به مشکلات زیست محیطی و منظر شهری فعالیت کارگاه های ضایعاتی غیر مجاز در حریم و مناطق مسکونی یزد ابراز کرد: با ایجاد شهرک بازیافت تمام این کارگاه ها در این شهرک مستقر خواهند شد و اقطعا مدیریت بهتری در این زمینه انجام می شود.

,

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد خاطرنشان کرد: در کارخانه کمپوست سرشاخ های درختان و لاستیک از زباله های تفکیک می شود که در فعالیت سه ماهه 220تن سرشاخه درختان از زباله ها تفکیک و با تبدیل به چیبس چوب به عنوان مواد اولیه به کارخانه های تئوپان فرستاده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه