اخبار داغ

گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در خراسان جنوبی؛

40 درصد ابتلای به کرونا در خراسان‌جنوبی طی مهرماه اتفاق افتاده است/ تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و بخش‌های بیماران کرونایی در استان

40 درصد ابتلای به کرونا در خراسان‌جنوبی طی مهرماه اتفاق افتاده است/ تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و بخش‌های بیماران کرونایی در استان
دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: ۴0 درصد مجموع مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی طی مهرماه به این بیماری مبتلا شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خاورستان، یک ماهی می‌شود که روزانه شاهد روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور و خراسان‌جنوبی هستیم. این‌گونه که در حال حاضر و طی مهرماه شاهد روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور بودیم در آغاز شیوع این ویروس در اسفندماه سال گذشته نبودیم. آمارهایی که این روزها در سطح کشور اعلام می‌شود به 5 برابر روزهای ابتدایی شیوع کرونا رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,

5104 نمونه مثبت ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی

, 5104 نمونه مثبت ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی, 5104 نمونه مثبت ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی,

غلامرضا شریف‌زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا تا پایان وقت چهارشنبه ۹۹/۰۷/۳۰ در خراسان‌جنوبی گفت: مجموع آزمایشات انجام شده در استان از ابتدا  ۱۸ هزار و ۳۸۹ مورد است که از این تعداد ۵ هزار و ۱۰۴ مورد نمونه مثبت بوده است.

,

وی افزود: متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا در استان مجموع تعداد فوت شده بر اثر این بیماری به 227 نفر رسیده است.

,

فاصله نزدیک خراسان‌جنوبی با کشور در میزان بروز تجمعی 

, فاصله نزدیک خراسان‌جنوبی با کشور در میزان بروز تجمعی , فاصله نزدیک خراسان‌جنوبی با کشور در میزان بروز تجمعی ,

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: میزان بروز تجمعی در سطح استان ۶۱۸ در 100 هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۶۴۲ در 100 هزار نفر جمعیت است که در این شرایط شاخص خراسان جنوبی به شاخص کشور نزدیک است.

,

شریف زاده عنوان کرد: بروز موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۸.۳ در 100 هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۶.۶ در صد 100 نفر جمعیت است که بروز موارد جدید سه برابر موارد کشوری بوده است.

,

وی اظهار کرد: نسبت مرگ و میر در استان ۴.۴ درصد و در کشور ۵.۷ درصد که نسبت به شاخص کشوری وضعیت بهتری داریم.

,

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی در استان ۲۷.۵ در 100 هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۳۶.۹ در 100 هزار نفر جمعیت است که در این خصوص نیز نسبت به شاخص کشوری وضعیت بهتری داریم. 

,

شریف زاده خاطرنشان کرد: شاخص نمونه‌گیری به ازای هر یک‌هزار نفر جمعیت در استان ۲۲.۳ و در کشور ۵۴.۱ در یک‌هزار نفر جمعیت است. درصد نمونه‌های مثبت در استان از مجموع نمونه‌های اخد شده تاکنون ۲۷.۶ درصد و شاخص کشوری ۱۱.۸ درصد است.

,

شهرستان‌های بیرجند بیشترین موارد ابتلا به کرونا و نهبندان کمترین را به خود اختصاص دادند

, شهرستان‌های بیرجند بیشترین موارد ابتلا به کرونا و نهبندان کمترین را به خود اختصاص دادند, شهرستان‌های بیرجند بیشترین موارد ابتلا به کرونا و نهبندان کمترین را به خود اختصاص دادند,

وی در خصوص رتبه بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی، گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا پایان مهر ماه همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۷۹۴ در 100 هزار نفر جمعیت در رتبه اول که نسبت به شاخص کشوری ۱۶۰ شاخص بالاتر است، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۷۴۷ در رتبه دوم، شهرستان قاین با میزان بروز تجمعی ۶۳۶ در رتبه سوم، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۵۹۹ در رتبه چهارم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی ۵۹۷ در رتبه پنجم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۵۸۵ در رتبه ششم، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۵۵۰ در رتبه هفتم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی ۴۳۲ در رتبه هشتم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۳۱۸ در رتبه نهم، شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی ۲۶۶ در رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی ۲۵۴ در رتبه یازدهم قرار دارد.

,

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه به طور متوسط روزانه ۱۴ مورد جدید کووید ۱۹، در نیمه اول مهر ماه به طور متوسط روزانه ۴۰ مورد و در نیمه دوم مهر ماه به طور متوسط روزی ۱۰۲ مورد کووید ۱۹ داشتیم و متوسط روزانه کل مهر ماه ۷۳ نفر بوده است.

,

هر 25 ساعت یک فوت ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی

, هر 25 ساعت یک فوت ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی, هر 25 ساعت یک فوت ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی,

شریف زاده تصریح کرد: همچنین از آغاز اپیدمی کرونا در خراسان‌جنوبی تاکنون ۲۴۰ روز گذشته و متاسفانه هر ۲۵ ساعت یک مرگ در استان اتفاق افتاده که در مهر ماه به طور متوسط ۲.۳ بوده است.

,

40 درصد ابتلای به کرونا در استان طی مهرماه اتفاق افتاده است

, 40 درصد ابتلای به کرونا در استان طی مهرماه اتفاق افتاده است, 40 درصد ابتلای به کرونا در استان طی مهرماه اتفاق افتاده است,

محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این خصوص اظهار کرد: ۴0 درصد مجموع مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی طی مهرماه به این بیماری مبتلا شده‌اند.

,

وی با بیان این‌که تا پایان شهریور ماه ابتلای روزانه کرونا در خراسان‌جنوبی به طور میانگین 14 نفر بوده، افزود: این آمار در نیمه دوم مهرماه به طور میانگین به 90 نفر در روز افزایش پیدا کرده است.

,

تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و بخش‌های بیماران کرونایی استان

, تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و بخش‌های بیماران کرونایی استان, تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و بخش‌های بیماران کرونایی استان,

کامبیز مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در گفت و گویی از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و بخش‌های بیماران کرونایی استان خبر داد.

,

وی افزود: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و آمار مبتلایان به کرونا روند افزایشی خود را ادامه دهد قطعا بیمارستان‌های خراسان جنوبی از لحاظ تجهیزات و تخت‌های بستری با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این‌که موارد مبتلایان به کرونا در استان در حال افزایش است، افزود: کادر درمانی و بیمارستان‌ها در پاسخگویی به نیاز سلامت مردم دچار مشکل شده است.

,

مهدی زاده بیان کرد: افزایش دورهمی‌ها، مسافرت‌ها و نزدن ماسک منجر به افزایش مبتلایان و در نهایت افزایشی فوتی‌ها خواهد شد.

,

شناسایی ۱۵۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خراسان‌جنوبی

, شناسایی ۱۵۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خراسان‌جنوبی, شناسایی ۱۵۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خراسان‌جنوبی,

وی عنوان کرد: روز گذشته ۱۵۱ مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان شناسایی شد که موارد زیادی از این‌ها از شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، قاین و طبس گزارش شده است.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: با رعایت چند اصل ساده مانند شستن مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌توان جلوی انتقال ویروس کرونا را گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه