اخبار داغ

حال ناخوش طلای سبز کویر؛

کم آبی؛ لبخند پسته را خشکاند/ تازیانه نوسانات دمایی بر پیکره باغات استان کرمان

کم آبی؛ لبخند پسته را خشکاند/ تازیانه نوسانات دمایی بر پیکره باغات استان کرمان
مدیران جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفتند: به دلیل افت منابع آبی در حال حاضر توسعه باغات پسته در دستور کار سازمان نیست و مهم ترین امر، افزایش تولید در واحد سطح است که با استفاده از دانش فنی کارشناسان خبره و به کارگیری سیستم های آبیاری نوین می توان به این مهم دست یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ از کرمان پهناورترین استان کشور به عنوان بزرگترین قطب تولید پسته ایران یاد می شود و این محصول به دلیل نوع کیفیت و طعم در جهان مشهور است. بیشترین سطح زیر کشت طلای سبز کرمان متعلق به شهرستان های شمالی استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

از بین رفت 65 درصد محصول باغات پسته رفسنجان

, از بین رفت 65 درصد محصول باغات پسته رفسنجان, از بین رفت 65 درصد محصول باغات پسته رفسنجان,

عباس حاج‌ عبداللهی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص وضعیت پسته شهرستان رفسنجان گفت: برداشت پسته در این منطقه به پایان نرسیده است و نمی توان عدد مشخصی را برای برداشت ارائه کرد.

,

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه اشتغال فصلی ایجاد شده برای برداشت، حدود یک میلیون نفر روز برآورد می شود، ادامه داد: یخ زدگی، سرمازدگی، گرمازدگی، نوسانات دمایی و عدم تلقیح بیش از 65 درصد محصول را از بین برده است.

,

وی خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از گرمازدگی می توان استفاده از سایبان را به کشاورزان توصیه کرد.

,

توسعه باغات سیرجان به دلیل افت منابع آبی در دستور کار سازمان نیست

, توسعه باغات سیرجان به دلیل افت منابع آبی در دستور کار سازمان نیست, توسعه باغات سیرجان به دلیل افت منابع آبی در دستور کار سازمان نیست,

محمودآبادی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه میزان برداشت پسته در سال جاری در شهرستان سیرجان به میزان 15 هزار و 300 تن برآورد می شود، اظهار کرد: میزان اشتغالزایی ایجاد شده  85 هزار نفر_روز کارگر در باغات شهرستان مشغول به کار بوده اند.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان بیان کرد: به دلیل نوسانات دمایی رخ داده سرمازدگی و تگرگ، بخشی از محصول سال جاری، معادل 3 هزار و 987 و نیم تن دچار خسارت شده است.

,

وی با بیان اینکه به دلیل افت منابع آبی در حال حاضر توسعه باغات پسته در دستور کار سازمان نیست، عنوان کرد: مهم ترین امر، افزایش تولید در واحد سطح  است که با استفاده از دانش فنی کارشناسان خبره و به کارگیری سیستم های آبیاری نوین می توان به این مهم دست یافت.

,

برداشت 7 هزار تن پسته از باغات شهرستان زرند

, برداشت 7 هزار تن پسته از باغات شهرستان زرند, برداشت 7 هزار تن پسته از باغات شهرستان زرند,

محمدی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص میزان برداشت پسته در شهرستان زرند گفت: برداشت محصول پسته در سال جاری هفت هزار تن از37 هزار هکتار باغ برآورد شده است.

,

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرند با اشاره به اینکه در این ایام اشتغالزایی به میزان 270 هزار نفر_روز صورت گرفته است، تصریح کرد: در سال جاری از بین رفت محصول نداشته ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه