اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا خبر داد؛

ساخت ۹۰ درصد تجهیزات نظامی به همت جوانان نخبه و انقلابی/ ایران قدرت برتر موشکی در دنیاست

ساخت ۹۰ درصد تجهیزات نظامی به همت جوانان نخبه و انقلابی/ ایران قدرت برتر موشکی در دنیاست
امیری، تحلیل گرو کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به دست برتر توان موشکی ایران در دنیا، گفت: امروز 90 درصد تجهیزات نظامی به همت جوانان نخبه، انقلابی و غیرتمند این مرزوبوم تولید می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعلی حیدر امیری در گفت‌وگو با خبرافلاک با اشاره به لغو تحریم تسلیحاتی ایران، اظهار داشت: از اول جنگ تحمیلی در تحریم هستیم، صدام به تحریک آمریکا و با پول کشورهای حوزه خلیج‌فارس و اعرابی که وابستگی شدید به آمریکا و صهیونیسم جهانی داشتند، از سلاح‌های بروز دنیا و تیم جاسوسی و ماهواره‌ای کشورهای اروپایی استفاده می‌کردند و ما در نبود سلاح و از جانب شرق و غرب تحریم بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

وی افزود: در این دوران احتیاجات نظامی زیادی در زمینه هوایی، دریایی، زمینی ازجمله هواپیما، پهپاد، موشک، تانک‌های پیشرفته، زیردریایی، قایق‌های تندرو و… داشتیم، یادمان نرفته زمانی که رژیم بعث شهرهای ما را موشک‌باران می‌کرد ما یک عدد موشک نیز نداشتیم اگرچه به هر طریق یک وجب از خاک را دست دشمنان ندادیم.

,

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به اینکه ما تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کردیم، عنوان کرد: تحت تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، زحمات پرسنل خدوم وزارت دفاع و سپاه پاسداران، جوانان و کادر مهندسی امروز به مرحله‌ای رسیدیم که در زمینه تولید موشک، برد، دقت و قدرت شکنندگی موشکی جز چهار کشور پیش رفته و برتر دنیا هستیم.

,

وی تصریح کرد: امروز ۹۰ درصد تجهیزات نظامی را به همت جوانان نخبه، انقلابی و غیرتمند این مرزوبوم می‌سازیم به‌طوری‌که در زمینه ساخت قایق‌های تندرو باقابلیت نصب انواع سلاح و رادارهای شناسایی جدید و تعداد بالای تولید جز چند کشور اول دنیا هستیم.

,

امیری با اشاره به اینکه کشوری که خود واردکننده بوده امروز صادرکننده است، خاطرنشان کرد: اسلحه‌سازی از صنعت‌های آپدیت و بروز است به‌طوری‌که بعد از مدتی هر کشوری که یک سری تسلیحات را دارد تقریباً یا از رده خارج می‌شود به علت این‌که تسلیحات خیلی جدیدی جایگزین می‌شود و یا این‌که باید آن‌ها را با روش‌های جدید بروز رسانی و تعمیر کنند.

,

این مدرس دانشگاه بیان کرد: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است هر کشوری و با هر عنوانی با ایران تجارت داشته باشد با خطر تحریم آمریکا روبه‌رو است اما جمهوری اسلامی ایران توانست در اوج تحریم‌ها و آن زمان که سردمداران غرب قراردادهای میلیاردی با کشورهای منطقه ازجمله آل سعود عقد می‌کردند دست برتر نظامی در منطقه باشد و ان‌شاءالله این سلاح‌ها در دستان سربازان جبهه اسلام و مقاومت است.

,

وی با اشاره قدرت و دقت سامانه‌های پدافندی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: زمانی که پهپاد آمریکایی با سامانه سه خرداد در میناب زده شد بسیاری از کشورها ازجمله هند، چین، روسیه خواهان خرید این سامانه شدند؛ امروز می‌توانیم ضمن صادر کردن سلاح به خیلی از کشورها توانایی تسلیحاتی ایران را به رخ جهانیان بکشانیم و ما هم جز باشگاه کشورهای سازنده و صادرکننده تسلیحات بروز نظامی در دنیا باشیم.

,

به گزارش خبرافلاک باگذشت ۵ سال از صدور قطعنامه ۲۲۳۱، ساعت ۳: ۳۰ دقیقه بامداد (۲۷ مهر ۹۹) تحریم‌های تسلیحاتی ایران بدون نیاز به صدور قطعنامه جدیدی از سوی سازمان ملل، برداشته شد و بر اساس اعلامیه وزارت امور خارجه کشورمان از تاریخ ۲۷ مهر ۹۹ همه محدودیت‌های انتقالِ اقلام تسلیحاتی به جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد که پیش‌ازاین علیه برخی از شهروندان و مسئولین نظامی ایران تحمیل‌شده بودند، به‌صورت خودکار خاتمه یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه