اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی خبر داد:

حرکت کند نظام ارجاع و پزشک خانواده/ آمادگی بیمه سلامت برای عقد قرارداد با تمام پزشکان

حرکت کند نظام ارجاع و پزشک خانواده/ آمادگی بیمه سلامت برای عقد قرارداد با تمام پزشکان
محسن رعنایی نظام ارجاع و پزشک خانواده را یک اصل مترقی و پذیرفته شده در کلیه کشورها عنوان کرد و گفت: متاسفانه این حرکت در ایران به کندی در جریان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: از سال گذشته بحث پوشش اجباری بیمه پایه سلامت برای تمام آحاد جامعه کلید خورده است که براساس پیش بینی انجام شده در دولت تمام افراد فاقد پوشش بیمه ای تحت پوشش قرار بگیرند تا در مواقع بیماری از حمایت های مالی برخوردار شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گروهی از افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه مراجعه نمی کنند، گفت: این در حالی است که در زمان بستری 90 درصد هزینه های بخش دولتی و در زمان سرپایی 70 درصد هزینه ها توسط سازمان بیمه گر پرداخت خواهد شد.

,

رعنایی با اشاره به اینکه کرونا تنها مرتبط به بخش بهداشت و سلامت نیست بلکه بخش های مختلف جامعه را درگیر کرده است، گفت: بیمه سلامت در راستای اهدافی که دارد علاوه بر اینکه در زمان ابتلای فرد به کرونا و نیاز به بستری و خدمات سرپایی بیمه شدگان را مورد حمایت دارد، همچنین برای پیشگیری از ابتلای افراد نیز برنامه هایی را در سطح سازمان در دستور اجرا قرار داده است.

,

این مقام مسئول تمدید بدون اعتبار دفترچه های بیمه ، تسهیل گری در مقررات بیمه، افزایش سقف داروهایی تاییدی از مبلغ 6 میلیون تومان به هشت میلیون تومان،همکاری دو سویه از طریق تماس تلفنی و فضای مجازی بین کارشناسان در اداره کل بیمه سلامت و شهرستان ها با داروخانه، حذف دوره انتظار برای متقاضیان بیمه سلامت را از مهم ترین برنامه های اجرایی شده بیمه سلامت در ایام کرونا اعلام کرد.

,

وی با اشاره به اینکه روند الکترونیکی شدن خدمات بهداشتی و درمانی در بیمه سلامت از اسفند 97 همزمان با سراسر کشور در سطح استان خراسان شمالی نیز کلید خورد، گفت: در حال حاضر از تعداد 109 پزشک طرف قرارداد استان 104 پزشک، از 16 درمانگاه تعداد 10 درمانگاه، از 12 آزمایشگاه تعداد 11 آزمایشگاه، از 6 مرکز رادیولوژی تمامی مراکز و از 78 داروخانه سطح استان 55 داروخانه که طرف قرارداد بیمه سلامت هستند نسبت به ارائه خدمات الکترونیکی در استان اقدام کرده اند.

,

رعنایی اضافه کرد: لازم به توجه است که بسیاری از داروخانه هایی که تاکنون نسبت به الکترونیکی شدن اقدام نداشته اند در مناطق روستایی قرار دارند که تعداد نسخه های پایینی را دارند .

,

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه هوشمند سازی بستری بیماران در بیمارستان ها نیز از سال گذشته در استان آغاز شده است، بیان داشت: براین اساس در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی کلیه پرونده ها به صورت الکترونیکی وارد سیستم می شود و مورد پذیرش قرار می گیرند که از مهم ترین مزایای این طرح این است که در ثبت پرونده ها  اعمال سلیقه انجام نمی شود و تمامی راهنمایی ها برای یکسان سازی ثبت اطلاعات در سامانه صورت می گیرد.

,

 

,

ارائه خدمات سیستم ارجاع و پزشک خانواده در 85 مرکز

, ارائه خدمات سیستم ارجاع و پزشک خانواده در 85 مرکز, ارائه خدمات سیستم ارجاع و پزشک خانواده در 85 مرکز,

وی همچنین نظام ارجاع و پزشک خانواده را یک اصل مترقی و پذیرفته شده در کلیه کشورها عنوان کرد و گفت: متاسفانه این حرکت در ایران به کندی در جریان است اما در سطح بیمه شدگان روستایی که حدود 70 درصد بیمه شدگان سلامت استان خراسان شمالی را تشکیل می دهند، پزشک خانواده و نظام ارجاع توسط دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است.

,

رعنایی با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات درمانی در روستاها توسط پزشک خانواده ضرورتی به داشتن دفترچه نیست، افزود: لازم به توجه است که دفترچه بیمه هایی که برای روستاییان در شهرستان های زیر 20 هزار نفر صادر شده است اگر در مراکز درمانی شهر مورد استفاده قرار گیرند، در صورتی اعتبار دارند که توسط پزشک خانواده در سطح روستا ارجاع شده باشد.

,

این مقام مسئول گفت: پزشک خانواده در خراسان شمالی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دانشکده علوم پزشکی مرکز اسفراین در 85 مرکز جامع سلامت روستایی با 117 پزشک، 113 ماما و 28 دندان پزشک مستقر در این مراکز به بیمه شدگان سطح روستاها ارائه خدمات را دارند.

,

وی یادآور شد: زمانی که بیمار در خانه بهداشت ویزیت شد در صورت نیاز به ویزیت پزشک ، به پزشک خانواده در روستا مراجعه می کند که هزینه ویزیت برای این افراد مبلغ 500 تومان است و در آنجا داروها را تحویل خواهد گرفت که اگر نیاز به ادامه درمان در سطح شهر وجود داشت از طریق پزشک در دفترچه به شهر ارجاع خواهد شد.

,

 

,

پرداخت 86 میلیارد تومان معوقات بیمه سلامت استان در سال 99

, پرداخت 86 میلیارد تومان معوقات بیمه سلامت استان در سال 99, پرداخت 86 میلیارد تومان معوقات بیمه سلامت استان در سال 99,

رعنایی با اشاره به اینکه در سطح خراسان شمالی از 620 هزار بیمه شده سلامت ، 70 درصد جامعه روستایی را تحت پوشش قرار داده است، گفت: تا پایان سال 99 عقد قرارداد با پزشکان براساس دستورالعمل های خاصی صورت می گرفت اما در سال 99 بیمه سلامت این آمادگی را دارد تا با تمامی پزشکان عقد قرارداد برای توسعه خدمات بیشتر به بیمه شدگان داشته باشد.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: در سال 99 از ابتدای سال تاکنون 86 میلیارد و 500 میلیون تومان از مطالبات بیمه سلامت استان پرداخت شده است که از این میزان 42 میلیارد مربوط به معوقات سال 98 و 44 میلیارد تومان در سال 99 بوده که پرداخت شده است.

,

رعنایی گفت: در حال حاضر تا پایان سال 98 حوزه غیر دولتی و دانشگاهی تا پایان تیرماه و 90 درصد مراکزی که به صورت الکترونیکی اسنادشان را برای بیمه سلامت ارسال کرده اند تا پایان شهریور ماه پرداخت و در بخش دولتی دانشگاهی تا پایان آذر سال 98 و سال جاری نیز تا پایان خردادماه تسویه حساب شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه