اخبار داغ

فرماندار هرسین:

هیچ یک از مسئولین در سیل اخیر هرسین کم کاری نکردند/لزوم پاکسازی سیل بندها در دامنه کوه شیرز

هیچ یک از مسئولین در سیل اخیر هرسین کم کاری نکردند/لزوم پاکسازی سیل بندها در دامنه کوه شیرز
عبادالله کنجوریان, فرماندار هرسین گفت: برای جلوگیری از حوادث مشابه در سیل اخیر با همکاری منابع طبیعی پاکسازی سیل بندها از نخاله و احداث سیل بندهای جدید در دامنه کوه شیرز انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبادالله کنجوریان  در گفتگو با دیوانگاه در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده شهرستان پس از سیل اخیر و اقدامات صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: سیل هرسین یک موضوع غیر مترقبه بود و در آن شرایط نهایت تلاش خود را برای جمع کردن اوضاع بکار گرفتیم که مردمی که خسارت های مالی زیادی دیده بودند کمتر از لحاظ روحی آسیب ببینند.

وی افزود:  هماهنگی هایی در لحظات ابتدایی سیل با ادارات و ارگان های ستاد بحران شهرستان انجام شد و در کمترین زمان در منطقه سیل زده مستقر شدند.

 فرماندار هرسین تصریح کرد: وقتی سازه ای برپا می شود زمانبر است ولی تخریب آن سازه به زمان زیادی نیاز ندارد و لذا مردم باید صبر بیشتری داشته باشند واقعیت این است که وضعیت اقتصادی کشور با وجود تحریم ها خوب نیست ولی به هر حال به نظر بنده در بحث سیل هرسین هیچ یک از مسئولین و ادارات و ارگان ها کم کاری نکرده اند.

کنجوریان در ادامه اظهار داشت: در بحث ساختمان های خسارت دیده در سیل روستای کهریز هم با پیگیری های مهندس بازوند استاندار کرمانشاه از محل اعتبارات 80 میلیون تومان برای هر خانه خسارت دیده تخصیص داده شد که 30 میلیون تومان آن به صورت بلاعوض و 50میلیون تومان آن تسهیلات کم بهره بوده است که به بانک های عامل معرفی شده اند.

این مقام مسئول افزود: هماهنگی هایی با دهیار روستا و بنیاد مسکن صورت گرفته که برای سهولت کار مردم آسیب دیده باید هماهنگی ها و کارهای اداری تسهیلات در داخل روستا انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم روال معرفی به بانک های عامل در دست انجام است.

 فرماندار هرسین تصریح کرد: آخرین آمار از وضعیت معیشت مردم روستا به استان ارسال شد و مقرر شد که از طریق ستاد اجرایی فرمان امام(ره)این مشکل حل شود همچنین در خصوص خوراک دام روستاییان هم از طریق جهاد کشاورزی 110تن جو در اختیار دامداران روستا قرار گرفت.

کنجوریان درادامه در خصوص مشکلات موجود شهر هرسین اظهار داشت: زیر ساخت شهر هرسین از دیرباز مشکل داشته است و صحبت هایی هم با روسای امور آب و آبفای شهرستان انجام شده و به این موضوع رسیدیم که هرسین بر روی چند نهر بنا شده است.

وی افزود: برای این موضوع باید یک تدبیر اساسی بکار گرفته شود که البته نیاز به هزینه دارد و با توجه به مشکلات اقتصادی این کار در سنوات گذشته انجامش خیلی راحت تر بود.

 فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: با شهردار هرسین در این خصوص صحبت هایی مطرح شده که این نهرها اگر پوشیده هستند شکاف داده شوند و لایروبی شوند که خدایی ناکرده در آینده با مشکلی مواجه نشویم.

کنجوریان در خصوص میزان گل و لای ورودی به شهر هرسین در سیل اخیر اظهار داشت: باید برسی هایی صورت گیرد متاسفانه سیل بندهایی که قبلا احداث شده بود اغلب به وسیله نخاله های ساختمانی پر شده اند که ما در نظر داریم بعد از ساماندهی دست فروشها در سطح شهر و با هماهنگی اداره منایع طبیعی شهرستان پاکسازی در بحث سیل بندها انجام شود و در دامنه کوه شیرز هم سیل بندهایی برای جلوگیری از اتفاقات مشابه در سیل اخیر ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیوانگا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه