اخبار داغ

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به آمریکا می‌روند

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به آمریکا می‌روند
واشنگتن، امروز جمعه، میزبان وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان است تا درباره حل و فصل بحران قره‌باغ رایزنی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و «زهراب مناتساکانیان» همتای ارمنستانی وی، امروز جمعه به واشنگتن خواهند رفت تا ضمن دیدار با مایک پمپئو همتای آمریکایی، درباره راه‌های رفع بحران قره‌باغ رایزنی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

درحالی که سفر به واشنگتن مورد تائید طرفین آذربایجانی و ارمنستانی قرار گرفته؛ هنوز مشخص نیست که آیا وزرای خارجه این دو کشور گفتگویی رو در رو خواهند داشت یا خیر.

,

آمریکا هم مثل فرانسه و روسیه، یکی از رؤسای مشترک گروه مینسک است که با هدف نظارت بر بحران قره‌باغ و تحولات منطقه قفقاز شکل گرفته است.

,

در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهر)، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره‌باغ، مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی اعلام کرد.

,

درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر حق مالکیت قره‌باغ از اوایل دهه ۱۹۹۰ در جریان است حال آنکه دور جدیدی از تنش‌ها، از جولای ۲۰۲۰ آغاز شد.

,

از آغاز بحران، روسیه در چارچوب گروه مینسک تلاش کرده تا باکو-ایروان را به حل مسالمت‌آمیز مسئله از راه مذاکره دعوت کند و در این میان، آتش‌بس شکننده‌ای نیز حاصل شد که طرفین دائماً یکدیگر را به نقض آن متهم می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه