اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان:

بکارگیری نیروهای بومی و آموزش کار به آنها یک نوع فرهنگ‌سازی است

بکارگیری نیروهای بومی و آموزش کار به آنها یک نوع فرهنگ‌سازی است
آیت‌الله محامی گفت: به کارگیری نیروهای بومی و آموزش نحوه کار به آن ها یک وجه اقتصادی و یک وجه فرهنگی به دنبال دارد به گونه ای که در کنار تامین معیشت افراد فرهنگ کار نهادینه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آیت‌الله مصطفی، محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان صبح امروز در بازدید از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان ضمن قدردانی از خدمات صورت گرفته، فعالیت واقدامات این ستاد را متنوع و گسترده دانست و گفت: نیاز است تا یکی از رویکردهای اصلی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشتغال‌زایی در سیستان‌وبلوچستان باشد.

امام جمعه زاهدان اهدای بسته های معیشتی را لازم اما مقطعی دانست و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی سخت و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده اشتغال‌زایی و انجام پروژه های زود بازده و کسب و کارهای کوچک اثرات بیشتری را در برخواهد داشت.

آیت‌الله مصطفی محامی خواستار تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران غیر بومی در استان شد و بیان داشت: افزایش سرمایه‌گذاری در استان و تولید محصولات مختلف می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی استان با صادرات به کشورهای همسایه ارزآوری را نیز به همراه داشته باشد.

وی استفاده از ظرفیت و مزیت‌های استان را از دیگر نکات مهم عنوان کرد و گفت: بهره‌وری از صنایع و فراورده‌های موجود در استان با توجه به ارزش افزوده آن از مواردی است که در سیستان‌وبلوچستان مورد غفلت واقع شده و باید با همت و تلاش بیشتر به دنبال استفاده از چنین ظرفیت‌هایی باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را دارای دو جنبه اقتصادی و فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: به کار گیری نیروهای بومی و آموزش نحوه کار به آن ها یک وجه اقتصادی و یک وجه فرهنگی به دنبال دارد به گونه ای که در کنار تامین معیشت افراد فرهنگ کار نهادینه می شود و دیگران نیز از این کار الگو می‌گیرند که این یک فرهنگ سازی و محور مهم در اقدامات ستاد خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان توجه و تقویت گروهای جهادی را یکی دیگر از رویکرد های مهم دانست و ادامه داد: نباید تمام کار ها به دست خود مجموعه دنبال شود بلکه با تقویت گروه‌های جهادی می توان از حیث هزینه و نیروی کار بر مشکلات فائق آمد و همچنین گسترش فرهنگ کار جهادی را به دنبال خواهد داشت و هنگامی که گروه‌های جهادی در یک منطقه شروع به فعالیت می کنند در ادامه کار نیز آن ارتباط را حفظ می کنند و به کار و فعالیت می پردازند و پس از مدتی بدون نیاز به پشتیبانی ستاد می توانند امور محوله را دنبال کنند.

وی ادامه داد: باید در کنار ارتباط با گروه های جهادی به دنبال افزایش تعداد این گروه ها باشید و با تشکیل گروهای جهادی متعدد در استان آن ها را توسعه داده و پشتیبانی کنید.

امام جمعه زاهدان گفت: انتظار از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این است که در کنار انجام سایر پروژه های، اقتصادی، فعالیت های بنیاد احسان و حتی در کمک های معیشتی، پیوست فرهنگی داشته باشد البته با توجه به نیازمندی های استان هر کار اقتصادی و کمکی که صورت میگیرد خودش یک کار فرهنگی است و این اقدامات باعث مثبت تر شدن نگاه و دلبستگی مردم نسبت به نظام خواهد شد.

 محامی تصریح کرد: برخی اقدامات صورت گرفته از جانب ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مستقیما کاری فرهنگی است و از جمله مهمترین ان ها محور قرار دادن مساجد برای خدمات رسانی و سایر فعالیت هاست و ضرورت دارد تا ارگان های پای کار نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در زمینه مسجد محوری هماهنگ عمل کنند که این مقوله مهم، اساسی و تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه