اخبار داغ

مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران:

30 هزار بانوی مازندرانی زیرپوشش بیمه اجتماعی روستائیان هستند

30 هزار بانوی مازندرانی زیرپوشش بیمه اجتماعی روستائیان هستند
ابراهیمی گفت: از 110 هزار نفر بیمه شده‌ تحت پوشش، 30 هزار نفر بانوان مازندرانی هستند که توانستند به عضویت بیمه در بیایند و از این یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته بهره‌مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد ابراهیمی پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از فرهیختگان بانوان روستایی مازندران با بیان اینکه اجرای اصل 29 قانون اساسی یکی از دغدغه‌های جدی رهبر انقلاب، رئیس جمهور و سایر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: این اصل دولت را مکلف کرده به خدمات بیمه اجتماعی، درمانی، از کار افتادگی، بازرنشستگی، در راه ماندگی، سوانح و حوادث و ... را به همه آحاد جامعه و نه قشر خاصی ارائه کند یعنی اگر سیل، زلزله و طوفان در جامعه رخ می‌دهد دولت مکلف است امدادهای خود را برای همه آحاد جامعه داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه دولت مکلف است شرایطی را فراهم کند که همه آحاد جامعه از خدمات بیمه‌ایی برخورد باشند، افزود: تا سال 83 فقط کارکنان رسمی دولت و کسانی که کار می‌کردند و کارفرما داشتند از حق و حقوق بیمه اجتماعی به مفهوم عام از حقوق بازنشستگی بهره مند بودند و از این سال دولت در راستای اجرای اصل 29، سازمانی را در کنار سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری ایجاد کرد که بتواند در حوزه بیمه، همان خدماتی را که کارمند رسمی دولت و یک کارگر از خدمات تامین اجتماعی دریافت می‌کند بتواند به این افراد یعنی بانوان ما، افراد غیر مزدبگیر، کشاورزان، روستاییان،عشایر، قالی بافان و سایر مشاغلی که کار می‌کنند اما کارفرما ندارند به نوعی بتوانند این افراد را تحت پوشش قرار دهند و بر همین اساس دولت یارانه‌ایی را برای پوشش این افراد تعیین کرده است.
 
مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران، خاطرنشان کرد: دولت 10 درصد از 15 درصد حق بیمه این افراد را به‌عنوان کارفرما پرداخت می‌کند و این افراد با پرداخت پنج درصد حق بیمه از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.
 
ابراهیمی با بیان اینکه دو هفته پیش با حضور رئیس جمهور طرح پوشش بیمه اجتماعی رایگان برای یک میلیون و 440 هزار خانوار روستایی با اولویت بانوان افتتاح شد، تصریح کرد: طبق بررسی که سازمان بیمه روستایی و عشایری داشت، مازندران اولین استانی است که توانسته بیشترین بانوان را در زمینه پوشش بیمه اجتماعی تحت پوشش قرار دهد.

وی بیان کرد: با سهمیه‌ای که داریم برای پوشش بیمه اجتماعی رایگان برای بانوانی که به مشاغل قالی بافی مشغول هستند یا بانوان روستایی و کشاورز که به مشاغل 230 گانه حوزه کشاورزی مشغول هستند یا خانم‌هایی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند داشته باشیم.
 
ابراهیمی در پایان گفت: از 110 هزار نفر بیمه شده‌های مازندران 30 هزار نفر بانوان هستند که توانستند به عضویت بیمه در بیایند و از این یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته بهره‌مند شوند.

در پایان از فرهیختگان بانوان روستایی مازندران با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه