اخبار داغ

آیت الله علما:

وحدت باید سرلوحه زندگی یکایک ما باشد

وحدت باید سرلوحه زندگی یکایک ما باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه نگذاریم وحدت میان مسلمانان خدشه دار شود، گفت: وحدت باید سرلوحه زندگی یکایک ما باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: حضرت در طول امامتشان در زندان، تبعید و یا تحت نظر بودند اما کلمات، جملات و مباحث مختلفی از ایشان نقل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه شخصیت برجسته احمدبن اسحاق را داریم که از ایشان بیش از حضرت عبدالعظیم حسنی روایت نقل شده است که نشان دهنده جایگاهشان است و از یاران نزدیک امام حسن عسگری بود به گونه ای که خبر ولادت امام زمان را به ایشان هم دادند.

وی با اشاره به اینکه شهادت امام حسن عسگری(ع) موجب ترویج مهدویت و فرهنگ آن شد، خاطر نشان کرد: ایشان به دلیل شرایطی که در زمان امامت داشتند گاهی در میان راه مسائل را پاسخ و بازگو می کردند.

آیت الله علما گفت: باید در مسیر الهی جهد و کوشش داشت و توانمند و کوشا باشیم و همواره برای رضای خداوند متعال گام برداریم تا سعادت دنیوی و اخروی نصیبمان شود و بدانیم محکمترین و بهترین سدی که همواره از ما محافظت می کند تقوا است.

وی با گرامیداشت هفته وحدت و ولادت رسول عظیم الشان اسلام خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم در میان مسلمانان تفرقه و نگرانی وجود داشته باشد چرا که همه ما با هم برادر هستیم و حدود ۹۵ وجه اشتراک میان برادران اهل سنت و اهل تشیع وجود دارد‌.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وحدت بیان داشت: باید بر روی وحدت سرمایه گذاری کرد، برای آن حساب ویژه ای باز کنیم و نگذاریم وحدت میان مسلمانان خدشه دار شود و خود کلمه "وحدت" نیز باید سرلوحه زندگی یکایک ما باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت ۱۳ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش آموزی عنوان کرد: امام راحل فرمودند رهبر ما این نوجوان است یعنی برای اسلام سرمایه گذاری کرد و جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

آیت الله علما در ادامه با گرامیداشت ۱۰ ربیع الاول سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه (س) تصریح کرد: حضرت خدیجه کبری حق بزرگی بر گردن اسلام دارد چرا که تمام ثروتش را که بسیار زیاد هم بود به رسول خدا داد و ایشان هم همه آن را در راه اسلام خرج کردند، اسلام و دین خدا را احیا کرد و نیز پیامبر اکرم(ص) نگاه مهمی به اقتصاد داشتند.

آیت الله علما در پایان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این پیام نشان از رضایت مندی ایشان از نیروی انتظامی است.

وی تصریح کرد: هر چند ممکن است نقاط ضعفی هم وجود داشته باشد اما نیروی انتظامی یک ارزش و سرمایه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه